- Taxes-Refund -

החזר מס עקב חילופי עבודות

בעידן שבו אנחנו חיים לא מעט אנשים מוצאים את עצמם מחליפים עבודות על בסיס קבוע, לכן חשוב מתמיד לדעת מתי מגיע לכם החזר מס עקב חילופי עבודות. אם נשווה את המצב הזה למה שהיה נהוג בעבר, אנחנו נראה שבעבר לא כך היו הדברים כי בעבר אדם יכול היה לעבוד באותה חברה גם כל חייו.

לעומת זאת היום קצב התחלופה שונה, מה שמסביר מדוע אולי גם אתם מצאתם את עצמכם מתחילים את השנה במקום עבודה מסוים אך מסיימים אותה במקום אחר. יש הרבה יתרונות למעבר בין מקומות עבודה שונים אך אי אפשר גם להתכחש לכך שלעיתים אנשים עושים זאת פשוט מתוך חוסר ברירה.

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

בדקו זכאות ב- 30 שניות ⭣

מה שבטוח זה שאחת מהתופעות שעלולות לקרות כשעוברים בין עבודות היא תופעה שבה אנחנו משלמים יותר מידי מיסים, מה שמוביל לכך שלא אחת יגיע לנו החזר מס עקב חילופי עבודות.

"החזרי מס הם כסף שממתין לעובדים, אשר במהלך שנת המס שילמו מס הכנסה בסכום שעלה על הנדרש."

החזר מס עקב חילופי עבודות

איך זה קורה בפועל?

כאשר מדברים על החזרי מס עקב חילופי עבודות צריך להבין את האופן שבו אנחנו מתחשבנים עם רשות המיסים.

אומנם זה נכון שאנחנו משלמים מיסים בצורה חודשית, אך בפועל את ההתחשבנות אנחנו עושים פעם בשנה. משמעות הדברים היא שלכל השינויים שקורים לנו במהלך השנה – רשות המיסים פשוט לא מודעת ולכן היא לא לוקחת את אותם שינויים בחשבון.

זה מה שמוביל לכך שבסופו של דבר לא אחת קורה שאנחנו משלמים מיסים גבוהים יותר, כמו לדוגמא במצב שבו אדם הופך להיות מובטל. אם תחשבו על זה אתם תראו שמה שקורה בפועל הוא שאדם התחיל את שנת המס שלו כעובד ובהתאם לכך הוא משלם מיסים כל השנה.

עם זאת, במהלך השנה הוא פוטר והיו למעשה כמה חודשים טובים שבהם הוא לא קיבל משכורת אך כן שילם מיסים כרגיל. זה מה שמוביל לכך שבסוף שנת המס יהיה צורך להתקזז מול רשות המיסים ולקבל החזרי מס.

אותו מצב מתרחש, בין היתר, כאשר מדברים על אדם שעובר בין עבודות שונות במהלך שנת המס. כלומר, ישנו הבדל בדרך כלל בין המשכורות שהוא מקבל ממקומות העבודה השונים, מה שמוביל לכך שגם המס שעליו לשלם יהיה שונה – אך את ההחזר הוא יקבל בסוף השנה.

 

האם קבלת החזר מס עקב חילופי עבודות זה עניין מורכב?

התשובה היא לא, והגיע הזמן שכולנו נהיה מודעים לכך. אם בעבר כל מה שקשור למיסים היה נראה כמו משהו שאי אפשר להתמודד איתו, הרי שהיום זה לא כך.

ראשית, בין אם אתם חושבים שמגיעים לכם החזרי מס כי עברתם בין עבודות שונות ובין אם הגורם להחזרי המס הוא אחר – תוכלו לקרוא באינטרנט את כל המידע שצריך. בצורה כזאת לכל אדם הרבה יותר פשוט להבין האם הוא נכנס לקטגוריה ועונה על הדרישות של מי שמגיעים לו החזרי מס.

שנית, כדי להבין איך מקבלים החזרי מס אפשר לעשות מחקר קצר אונליין וכך מגלים שלמעשה לכל בקשה להחזרי מס יש טפסים אחרים שצריך למלא, וכמובן שאפשר להוריד אותם מהרשת. אומנם בסופו של דבר לא יהיה מנוס ויהיה עלינו להגיע אל פקיד השומה של רשות המיסים, אך זה לא באמת מורכב כמו שאולי זה נראה לכם מהצד.

יתרה מכך, אם אתם אנשים עובדים, עסוקים או שפשוט יש לכם חשש מיוחד מבירוקרטיה, כדאי שתדעו שאתם לא חייבים להתמודד עם העניין הזה לבד. כל מה שקשור בימינו להחזרי מה הוא עניין שאתם יכולים להתמודד מולו גם בעזרת רואי חשבון ויועצי מס שונים, כך שאתם לא לבד.

החזרי מס ניתן לקבל גם רטרואקטיבית

חשבתם שאם לא הגשתם את הבקשה להחזרי מס בגין העובדה שעברתם השנה בין עבודות כבר פספסתם את ההזדמנות שלכם? אם כך, בוודאי תשמחו לדעת שלא תמיד כך.

העניין הוא שבימינו ניתן להגיש בקשות שונות של החזרי מס גם בצורה רטרואקטיבית, מה שאומר שאפילו אחרי שש שנים עדיין תהיה לכם אפשרות לפנות אל רשות המיסים.

מצד שני, לא בטוח שכדאי לכם לנצל את כל הזמן שעומד לרשותכם כי בסופו של דבר יש משמעות להגשת הבקשות בזמן, כי מה פתאום שתפספסו את מה שמגיע לכם? אומנם לא תמיד מדובר על סכומים מאוד גבוהים אך מה שמגיע לכם בחזרה מגיע ובהחלט כדאי שתגישו כמה שיותר מהר את הבקשה להחזרי מס.

חישוב המס נערך במס הכנסה רק פעם אחת בשנה, כך שרשות המיסים לא מעודכנת בשינויים שהתרחשו במהלך השנה. לכן אם אדם עבר בין מספר עבודות במהלך השנה, בסוף שנת המס הוא יעדכן את רשות המיסים במצבו הנוכחי ויהיה זכאי לקבל החזרי מס.

את הבקשה להחזרי מס יש להגיש אל פקיד השומה של רשות המיסים, כאשר אל הבקשה יש צורך לצרף מספר טפסים נלווים שאותם ניתן להוריד מהרשת. ניתן לעשות זאת באופן עצמאי או על ידי היעזרות באיש מקצוע, שמתמחה בתחום וייעל לכם את ההליך.

כן, את החזרי המס תוכלו לקבל גם רטרואקטיבית, עד שש שנות מס אחורנית. כלומר, אם אתם עורכים בדיקה להחזרי מס בשנת 2021 ונמצאתם זכאים לקבל החזר, תוכלו לקבל החזרי מס על סכומי המס שלא הייתם אמורים לשלם החל משנת 2015.

הדבר תלוי בכם, במידת הסבלנות שלכם ובכמות הזמן הפנוי שיש לכם להשקיע בהליך. אם תבחרו לבצע את הליך החזר המס באמצעות איש מקצוע, תוכלו לקבל את הכסף שלכם "בראש שקט" – הוא ידאג לכל הבירוקרטיה ואף יוכל לזרז את ההליך.

שתף את המאמר עם חברים
מה היה לנו עד עכשיו?

כתבות נוספות בנושא החזרי מס

החזר מס מורים

המורים בישראל, למרות תרומתם העצומה לבניית החברה ולחינוך דורותיה הבאים, אינם מתוגמלים בהתאם לחשיבות תפקידם. בשל כך, יש חשיבות גדולה

קרא עוד »
החזר מס לעובדי הייטק

כאוכלוסייה שהכנסותיה גדולות בהרבה מהממוצע במשק, עובדי ההייטק משלמים מיסים רבים. בנוסף למשכורת הגבוהה יש לעובדים לעיתים קרובות אופציות בחברה

קרא עוד »
החזר מס עוסק פטור

במאמר יוצג במילים פשוטות מיהו עוסק מורשה ומהם הקריטריונים המחוקקים בחוק על מנת לזכות בהגדרה זו בציבור. בנוסף, נושאי החזרי

קרא עוד »
החזר מס עוסק מורשה

עוסק מורשה הוא אדם הפועל ומנהל עסק המוגדר לפי קריטריונים ברורים בחוק כעצמאי. כעצמאי בישראל עלייך להצהיר לרשויות המיסים ולשלם

קרא עוד »
החזר מס בעקבות חל"ת

תקופת הקורונה הביאה לעולם מודעות חדשה בנוגע למושג "חל"ת". באופן כללי, עובדים ומעסיקים רשאים להגיע ביניהם להסכמה בנוגע ליציאתו של

קרא עוד »
החזרי מס לחברות

במסגרת התנהלות כלכלית כזו או אחרת במדינת ישראל, אנחנו רואים שניתן לבחור גם להתנהל בתור חברה. במקרים כאלה חשוב להבין

קרא עוד »
×

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

{{erroPhone}} {{error}}
אחורה
המשך
אחורה
שליחה