- Taxes-Refund -

החזר מס עוסק פטור

במאמר יוצג במילים פשוטות מיהו עוסק מורשה ומהם הקריטריונים המחוקקים בחוק על מנת לזכות בהגדרה זו בציבור. בנוסף, נושאי החזרי מס עבור עוסק פטור הן אומנם לא דבר של מה בכך, אך הם לגמרי אפשריים וגם לך מגיע להנות מהכסף שהרווחת ביושר. במאמר זה נפרט את המידע הדרוש בנושא החזר מס עוסק פטור.

מיהו עוסק פטור?

עוסק פטור הוא אדם עצמאי אשר אינו גובה מע"מ מעובדיו ולקוחותיו ולכן הוא פטור מדיווחים שוטפים במהלך השנה לרשות המע"מ. על מנת לקבל את ההגדרה הרשמית ולהנות מפריווילגיה מדהימה של עוסק פטור סך מחזור ההכנסות השנתיות של העצמאי נדרשות להיות נמוכות מ- 99,983 ש"ח. רישום העסק שלך ברשויות תחת ההגדרה של עוסק פטור היא צורת ניהול העסק הזולה ביותר מבין האופציות הפרוסות בפני עצמאיים.

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

בדקו זכאות ב- 30 שניות ⭣

בעקבות כך שמחזור העסקאות של עצמאי עוסק פטור הן נמוכות וקטנות, מס ערך מוסף (בשפה העממית -מע"מ) לא גובה כסף מעסקים אלו. אדם אשר גם מנהל עסק כעצמאי וגם עובד כשכיר במקום עבודה נוסף, מעמדו כעוסק פטור ייקבע רק לפי הסכומים הזורמים בעסק העצמאי שלו וללא ההכנסות החודשיות שלו בתור שכיר.

מטרת הרישום ברשויות המע"מ כעוסק פטור נועדה להקל במעט את העול הכלכלי על עסקים עצמאים קטנים ולדחוף להצלחתם. כמה נקודות חשובות ומהותיות המהוות כיתרון אך חלקם גם כנקודות הבהרה לעצמאי המקבל הגדרה של עוסק פטור.

  • עצמאי עוסק פטור אינו נדרש לדווח בצורה חודשית למע"מ על הכנסותיו.
  • לעוסק פטור אין את האפשרות לקזז את מס התשומות מהמע"מ כמו לעוסק מורשה. *מס תשומות הוא תשלום מע"מ על מוצרים או שירותים שבעל העסקה קנה עבור העסק שלו.
  • פטור התשלום ממס מתייחס אך ורק לפטור מתשלום מע"מ ולא פוטר את העסק מתשלום לביטוח לאומי ולמס ההכנסה.

 

מהו למעשה החזר מס עוסק פטור

כשמדברים על החזרת מס, הכוונה היא לקבלת החזר של כספים מרשות המיסים עד 6 שנים אחורה, בעקבות ניכוי יתר של הרשות מכספכם. לעיתים עשויים לקרות מצבים שמנוכים סכומים גבוהים יותר על ידי רשות המיסים ממה שנדרש על פי חוק. פעולה זו עשויה לקרות כיוון שבעת חישוב המס במהלך השנה לא נלקחים בחשבון נתונים ופרמטרים המשפיעים על החישוב, ולכן יש להיות על כך בבקרה רבה.

גובה סכום מס ההכנה שעובד צריך להפריש לרשות המיסים מחושב בצורה שנתית, למרות שפועל מס זה מנוכה ממשכורת העובד בצורה חודשית. הניכוי החודשי מבוסס על חישוב משוער של הכנסת העובדים השנתית ולכן מוביל לבעיה זו, כיוון שרק בסוף השנה ניתן לדעת מה הייתה המשכורת המדויקת שאותו עובד הרוויח בשנה החולפת ולפי כך לנכות מס בסכום הנכון.

את החזרי המס ניתן לבצע בכמה דרכים – על ידי רואה חשבון, בצורה עצמאית או על ידי חברות המתמחות בהחזרי מיסים. על מנת לבצע בקשה להחזר מס יש להגיש מסמכים רבים, למלא טופס בקשה להחזר מס ולעבור מסכת בירוקרטיה ארוכה מול רשויות המיסים. עוסק פטור מחויב בניהול פנקס קבלות עקבי, תיעוד פדיון יומי ועוד.

החזר מס עוסק פטור
החזר מס עוסק פטור

הייאוש בדרך לכסף

ההתנהלות מול הרשויות היא ארוכה, מייגעת, מתישה ולא פשוטה. עצם העובדה שמרגע תחילת התהליך ועד סופו יכולים לעבור פרקי זמן נכבדים ביותר ואף שנים יכולה להוביל לתסכול וייאוש. בנוסף, ההתנהלות מול הרשויות דורשת הגשות של טפסים רבים, כתיבת מכתבים רשמיים, הצגת רשומות מדויקות ועוד.

משפטי הייאוש עוד לפני תחילת ביצוע התהליך מוכרים לכולנו בחברה, אך שאלו את עצמכם ברגע זה, האם לא חבל לכם שהכסף המגיע לכם כי עבדתם קשה בשבילו ישרת גופים ורשויות במקומכם? העבודה הקשה לבסוף תשתלם ותניב פירות, ולכן אזרו איתכם המון סבלנות וצאו לדרך.

 

נקודות זיכוי יכול להיות שמגיעות גם לכם!

אנשים רבים זכאים לנקודות זיכוי בארץ. נקודת זיכוי אחת שוות ערך ל – 218 ₪ שיורדת מסכום המע"מ שעובד חייב לרשות בחודש. במידה ולא נלקחו שחשבון נקודות זיכוי שאותו עובד זכאי להם, הוא יכול לדרוש לקבלן ובכך להרוויח את השווי שלהן בחזרה. נקודת זיכוי מגיעה לכל תושב במדינת ישראל ולכן יש לבדוק בקפידה אותן ולשים לב האם ניצלתם אותם. במידה ולא, תדעו שעוד לא מאוחר מידי.

 

מקום של אופטימיות

בשנים האחרונות חלו שינויים רבים בעולם הבירוקרטיה והכספים דרך רשות המע"מ אשר מקלים על העובדים המוגדרים כעוסק פטור לדרוש את הסכומים המגיעים להם מרשויות המס. שתי הנקודות הבאות אשר יפורטו כעת נועדו לספק מקום של אופטימיות לך, הקורא מילים אלו, בתקווה שבסיום המאמר תבדוק את אשר מגיע לך ותכיר ביתרונות של התהליך.

  • התהליך הבירוקרטי – התקדם והשתפר! עם השנים והתקדמות הטכנולוגית גם רשויות מע"מ הגיעו לפריצת קדמה זו. אין לצאת בהצהרות מוגזמות על הקלות שבעניין הגשת טפסי בקשת החזרי המס, אבל כן יש מקום להתנחם בכך שהדרך לא מסורבלת כמו בעבר. רשות המיסים עברה שינוי דרסטי בדרך התנהלותה בחינה ובירור המקרים מנוהלים בצורה יעילה וטובה.
  • סכומי הכספים מוחזרים בצורה רטרואקטיבית ואף בריבית – את החזרי המיסים ניתן לקבל בהצהרת הטופס עד 6 שנים מיום עבודתך. כלומר, גם אם גיליתם רק לאחרונה על החזרי מיסים שמגיעים לכם לפני כ 5-6 שנים, יש לכם מקום לדרוש זאת! בנוסף, החזרי המס מגיעים בתוספת של 4 אחוזי ריבית מתאם הרשויות. אמרנו אופטימיות, לא?

 

סיכום

עוסק פטור הוא אדם העובד בצורה עצמאית שסך מחזור הכנסותיו השנתיות לא עולות מעל סכום מסוים. הגדרה זו נועדה להקל על העסקים הקטנים, לעורר מקום של דחיפה כלכלית וזוהי אחת מדרכיה של המדינה להושיט יד לעזרה. בנוסף לעזרה זו, האפשרות לקבל החזרי מס על עבודתכם ב 6 שנים האחרונות היא אפשרית למדי ויש לבדוק אותה היטב בכדי לקבל את כספכם חזרה.

עצמאי אשר מרוויח במחזור שנתי מתחת ל- 99,983 אלף ₪ בשנה.

לא! עוסק פטור הינו פטור מתשלום מע"מ בלבד והינו מחויב לשלם מס הכנסה ולמוסד ביטוח לאומי.

ניתן לבקש החזרי מס עד 6 שנות עבודה אחורה ולקבל אותם בתוספת של ריבית 4 אחוזים מתאם הרשות.

  1. התשובה היא כן. הדרך הארוכה עשויה להרתיע לא מעט אנשים ולוותר על הכסף בגללה.
שתף את המאמר עם חברים
מה היה לנו עד עכשיו?

כתבות נוספות בנושא החזרי מס

החזר מס מורים

המורים בישראל, למרות תרומתם העצומה לבניית החברה ולחינוך דורותיה הבאים, אינם מתוגמלים בהתאם לחשיבות תפקידם. בשל כך, יש חשיבות גדולה

קרא עוד »
החזר מס לעובדי הייטק

כאוכלוסייה שהכנסותיה גדולות בהרבה מהממוצע במשק, עובדי ההייטק משלמים מיסים רבים. בנוסף למשכורת הגבוהה יש לעובדים לעיתים קרובות אופציות בחברה

קרא עוד »
החזר מס עוסק מורשה

עוסק מורשה הוא אדם הפועל ומנהל עסק המוגדר לפי קריטריונים ברורים בחוק כעצמאי. כעצמאי בישראל עלייך להצהיר לרשויות המיסים ולשלם

קרא עוד »
החזר מס בעקבות חל"ת

תקופת הקורונה הביאה לעולם מודעות חדשה בנוגע למושג "חל"ת". באופן כללי, עובדים ומעסיקים רשאים להגיע ביניהם להסכמה בנוגע ליציאתו של

קרא עוד »
החזרי מס לחברות

במסגרת התנהלות כלכלית כזו או אחרת במדינת ישראל, אנחנו רואים שניתן לבחור גם להתנהל בתור חברה. במקרים כאלה חשוב להבין

קרא עוד »
×

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

{{erroPhone}} {{error}}
אחורה
המשך
אחורה
שליחה