- Taxes-Refund -

החזר מס לעובדי הייטק

כאוכלוסייה שהכנסותיה גדולות בהרבה מהממוצע במשק, עובדי ההייטק משלמים מיסים רבים. בנוסף למשכורת הגבוהה יש לעובדים לעיתים קרובות אופציות בחברה ומקורות הכנסה אחרים, וגם אלו כרוכים לרוב בתשלום מס. מיסים רבים משמעותם שגם החזרי המס עליהם עשויים להיות גבוהים, בוודאי כשמדובר בנושא החזר מס לעובדי הייטק. הכנסתם הממוצעת של עובדי ההייטק בישראל עומדת על יותר מ-30,000 ₪ לחודש נכון לשנת 2020.

נתון זה לבדו שם חלק נכבד מהכנסתם של עובדים אלו במדרגת מס גבוהה של 35% ואף יותר. בשל העובדה שמס גבוה מאוד נגבה מאוכלוסייה זו ובתמיכת גורמים אחרים, החזרי המס שלהם זכאים עובדי ההייטק נוטים להיות משמעותיים ביותר. אבל כיצד ניתן לזהות את הגורמים העשויים לזכות עובדי הייטק בהחזר מס, ומה הדרך הטובה ביותר לבדוק זאת?

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

בדקו זכאות ב- 30 שניות ⭣

 

גורמים אפשריים לזכאות החזר מס לעובדיי הייטק  – לימודים

ההייטק הוא שוק עבודה המכיל עובדים מקצועיים ומשרות רבות שלהן דרישות של תעודה מקצועית או אף תואר אקדמי אחד או יותר. בשל כך, רבים מעובדי הייטק עשויים להיות זכאים להחזר מס על פי נקודות הזיכוי ממס הכרוכות בסיום תואר או תעודה אקדמית המוכרים על ידי משרד ממשלתי כזה או אחר.

מספר נקודות הזיכוי שונה מתעודה לתעודה ומתואר לתואר, כך שיש לבדוק בדיוק מהו מספר נקודות הזיכוי שלהם זכאי כל עובד, כמו גם למלא את הסעיפים הנכונים בטופס 101 ובטפסים רלוונטיים אחרים לשנת המס. יש לזכור שגם השתלמויות שנעשות במשך תקופת העבודה יכולות לזכות את העובד בנקודות זכות למס.

 

שינוי מקום עבודה במהלך שנת המס

בתעשיית ההייטק שינויי מקום עבודה תכופים הם חלק מהשוק, ושינויי המשכורת שמגיעים באופן בלתי נמנע עם שינוי מקום עבודה עלולים להשפיע גם על המס שמשולם עליה, ולכן גם על החזר מס אפשרי.

בנוסף לכך, השינוי התכוף במקומות עבודה יכול לפעמים גם לגרום לתקופת אבטלה זמנית שמגיעה עם אובדן הכנסה, ולכן יכולה להשפיע על מדרגות המס. מכיוון שהמס שאמור להיות משולם מחושב פעם בשנה תוך צפי להשתכרות מסוימת במהלכה, השוני שבין סכום השכר המשוער לזה שהתקבל בפועל יכול להביא לתשלום מס יתר, ומכאן לזכאות להחזר מס.

החזר מס לעובדי הייטק
החזר מס לעובדי הייטק

החזרי מס עבור הוצאות עסקים

בתחום ההייטק יש הוצאות רבות שעליהן ניתן לקבל החזר מס כהוצאות מוכרות. לדוגמה, עובדים היוצאים לנסיעות עסקים בחו"ל משלמים לעיתים על הנסיעות מכספם, ומקבלים לאחר מכן החזר ממקום העבודה.

הוצאות אלו נחשבות כהוצאות הזכאיות להחזר מס. ייתכן שגם הוצאות אחרות, כגון רכישה של ציוד משרדי, פריטי לבוש מסוימים או ציוד לעבודה מהבית על ידי העובד, יהיו זכאיות להחזר מס.

 

נקודות מס עבור שינויים בסטטוס המשפחתי

עובדי הייטק נוטים להיות צעירים יותר מהממוצע בקרב שאר עובדי המשק, ורובם הם בני 25-40. זוהי קבוצת הגיל שבה רוב האנשים מתחילים להקים משפחה. שינוי בסטטוס המשפחתי, ובפרט הולדתו של ילד בשנת המס, מזכה את ההורה בנקודות זכות למס. עם זאת, חלק מהעובדים אינם מודעים לזכות זו ואינם מעדכנים את השינוי בסטטוס המשפחתי כראוי אצל המעביד, ובכך מפסידים הזדמנות להחזר מס משמעותי.

 

אופציות ומניות

עובדי הייטק רבים, ובעיקר עובדים בכירים יחסית, שרמת הכנסתם גבוהה ולכן נמצאת תחת מדרגת מס גבוהה, הם גם בעלי אופציות ומניות בחברות שבהן הם עובדים. הבעיה מגיעה בעת מימוש אופציות אלו – מס הכנסה נוטה לחייב הכנסות מאופציות ומניות במדרגות המס הגבוהות ביותר, והמס עליהן אף יכול להגיע לרף המרבי של 50% (47% שהם מדרגת המס המרבית +3% על הכנסות של 647,641 ש"ח ומעלה). לעיתים קרובות סכום ההכנסה בפועל אינו מצדיק גביית מס במדרגה זו, אך אם תיאום מס לא נעשה כראוי, הדבר עשוי להביא לגבייה גבוהה מדי, ולכן גם להחזר מס אפשרי.

 

גורמים נוספים אפשריים

מלבד הגורמים הנפוצים הרשומים למעלה, ישנם גם גורמים נוספים העשויים לזכות עובד הייטק בזיכוי והחזר מס:

  • לידה וחופשת לידה: כמו בסעיף הנוגע להולדת ילד בשנת המס, גם יציאה של עובדת הייטק לחופשת לידה עשויה לזכות אותה בהחזר מס. הדבר מתרחש גם מכיוון שיציאה לחופשת לידה מזכה את העובדת ב-1.5 נקודות זיכוי על ידי מס הכנסה וגם בשל ירידה אפשרית בהכנסות בעת החופשה. אם מדובר באם יחידנית, מספר נקודות הזיכוי עשוי לעלות בהרבה, עד פי ארבעה, וכך גם גובה ההחזר.
  • תרומות: בשל העובדה שעובדי הייטק נוטים להרוויח יותר מהממוצע, גם אחוז התרומות המגיע מאוכלוסייה זו גבוה. תרומות מעל סכום מסוים ובמשך תקופת זמן מסוימת יכולות לזכות את התורם בהחזר מס, שלעיתים יכול אף לעלות מגובה התרומה עצמה.
  • החזרי מס בשל מגפת הקורונה: בנוסף לגורמים הרלוונטיים בכל זמן, מגפת הקורונה ואובדן ההכנסה בשל גורמים הנלווים לה כמו סגרים, גרמה לכך שרשויות המס מודעות יותר מהרגיל לצורך לספק החזרי מס ראויים לזכאים, וייתכן שיראו התחשבות רבה יותר בגורמים הרשומים מעלה ואחרים. אין זמן טוב יותר לברר האם יש זכאות להחזר מס.

ישנן מספר דרכים לברר זכאות להחזר מס. ניתן להיוועץ במחשבון המס שנמצא באתר מס הכנסה או ליצור קשר ישירות עם פקיד השומה המקומי עבור מידע. יש לזכור שגורמים אלו יזדקקו למידע רב בעצמם לפני שיוכלו לספק לעובד נתונים על החזרי מס, כך שלא תמיד מדובר באפשרות הטובה או הקלה ביותר.

היוועצות עם רואה חשבון או גורם אחר המתמחה במיסים ובהשגת החזרי מס יכולה להיות יעילה יותר. יש לזכור שאפשרות זו תהיה כרוכה בתשלום, אך סיוע של איש מקצוע יכול בהחלט להיות ההבדל בין חוסר בהחזר מס להחזר מס של אלפי שקלים או יותר.

על ידי מילוי נכון של טופס 101, ובפרט הסעיפים הנוגעים להולדת ילד בשנת המס הנוכחית. שימו לב שניתן לקבל החזר מס עד שש שנים אחורה, כך שייתכן שאתם זכאים להחזר מס גם על ילד מבוגר יותר.

יש לדאוג שהאישורים ללימודים או להשתלמויות נמצאים בידכם, שכן בלעדיהם קבלת נקודות הזכות לא תתאפשר.

את חלק מהטפסים ניתן להגיש דרך האינטרנט, אך את חלקם ייתכן שתתבקשו להגיש פיזית. היעזרות ברואה חשבון תקל מאוד על הגשת הטפסים.

שתף את המאמר עם חברים
מה היה לנו עד עכשיו?

כתבות נוספות בנושא החזרי מס

החזר מס מורים

המורים בישראל, למרות תרומתם העצומה לבניית החברה ולחינוך דורותיה הבאים, אינם מתוגמלים בהתאם לחשיבות תפקידם. בשל כך, יש חשיבות גדולה

קרא עוד »
החזר מס עוסק פטור

במאמר יוצג במילים פשוטות מיהו עוסק מורשה ומהם הקריטריונים המחוקקים בחוק על מנת לזכות בהגדרה זו בציבור. בנוסף, נושאי החזרי

קרא עוד »
החזר מס עוסק מורשה

עוסק מורשה הוא אדם הפועל ומנהל עסק המוגדר לפי קריטריונים ברורים בחוק כעצמאי. כעצמאי בישראל עלייך להצהיר לרשויות המיסים ולשלם

קרא עוד »
החזר מס בעקבות חל"ת

תקופת הקורונה הביאה לעולם מודעות חדשה בנוגע למושג "חל"ת". באופן כללי, עובדים ומעסיקים רשאים להגיע ביניהם להסכמה בנוגע ליציאתו של

קרא עוד »
החזרי מס לחברות

במסגרת התנהלות כלכלית כזו או אחרת במדינת ישראל, אנחנו רואים שניתן לבחור גם להתנהל בתור חברה. במקרים כאלה חשוב להבין

קרא עוד »
×

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

{{erroPhone}} {{error}}
אחורה
המשך
אחורה
שליחה