- Taxes-Refund -

החזר מס מורים

המורים בישראל, למרות תרומתם העצומה לבניית החברה ולחינוך דורותיה הבאים, אינם מתוגמלים בהתאם לחשיבות תפקידם. בשל כך, יש חשיבות גדולה מהרגיל עבור אוכלוסייה זו לקבלת החזרי מס נכונים ובזמן. במאמר זה נסקור מהו החזר מס מורים ובאילו אמצעים ניתן לקבלו.

כיצד ניתן לקבל את החזר המס המגיע למורים? אין זה סוד שרבים מאוד מהעובדים במשק אינם מודעים לחלוטין לזכויותיהם מול מס הכנסה – עבור רובינו, מס הכנסה הוא גוף שאחראי על גביית המיסים מהציבור, ומסלול הכסף הוא מציבור העובדים אל רשויות המס, ולא להפך. דבר זה נכון במיוחד עבור העובדים הממוקמים בחלק הנמוך של סולם השכר, שכן לרובם אין את האמצעים לשכור בעלי מקצוע שיסייעו להם לקבל את זכויותיהם ממס הכנסה. המורים בישראל, עם שכרם הנמוך יחסית ושעות העבודה הארוכות שלהם, נופלים ברובם בקטגוריה זו. כיצד ניתן לשנות זאת?

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

בדקו זכאות ב- 30 שניות ⭣

 

גורמים שונים לזכאות החזר מס למורים

כמו לשאר קבוצות השכירים במשק, יכולות להיות סיבות רבות לכך שמורה יהיה זכאי לקבלת החזר מס. חלק מגורמים אלו הם גורמים אוניברסליים, כלומר אינם ייחודיים לאוכלוסיית המורים, אך סביר יחסית שיחולו עליה. חלק אחר של הגורמים ייחודיי למורים, ואין קבוצות אחרות במשק שנהנות ממנו. הגורמים האוניברסליים כוללים בין השאר:

 

חלק מהגורמים הייחודים למורים הם:

  • יציאה לשנת שבתון
  • עבודה לא מסודרת בשל תנאי ההעסקה (לדוגמה קבלני הוראה)
  • שינויים במשכורת בשל חופשת הקיץ

 

לכל אחד מגורמים אלו, ולגורמים אחרים, יכולה להיות השפעה גדולה על החזר מס אפשרי.

 

גורמים אוניברסליים: דוגמאות

בשל העובדה שרוב אוכלוסיית המורים צעירה יחסית, לחלק מהגורמים האוניברסליים שנכתבו למעלה יש סיכוי גבוה יותר להיות רלוונטיים. למשל, סביר יותר שמורה צעיר יביא ילד לעולם, ולכן חשוב מאוד שדבר זה יצוין בטופס ה-101 לשנת המס שבו נולד הילד.

אם דבר זה לא נעשה, המורה לא יקבל את נקודות המס המגיעות לו על כך. סעיף זה נכון גם לגבי החזר עבור לימודים אקדמיים או השתלמויות, דבר שמורים רבים עוסקים בו דרך קבע. יש צורך משמעותי לדווח על כל סעיף שעלול להביא עמו נקודות זכות למס כדי לקבל את החזר המס הנכון והגדול ביותר האפשרי.

 

גורמים הייחודיים לאוכלוסיית המורים – שנת שבתון

שנת השבתון היא אחד מגורמי ההעסקה הייחודיים לחלוטין למורים, וגם אחד הגורמים שיכולים ליצור כאוס רב בכל הנוגע להחזרי מס. בשל העובדה שהמורה אינו עובד באופן סדיר שנה אחת מכל שבע שנים, נוצר מצב של חוסר אחידות בתשלום המס מצד המורה – כספי השבתון עצמם אינם חייבים במס, אך שנת השבתון עצמה, שחלה על פני שנת הלימודים, אינה חופפת את שנת המס, החלה בין ינואר לדצמבר.

מס הכנסה נוטה באופן כללי שלא להעריך נכונה את ירידת השכר בתקופת השבתון, ובכך לגבות מיסים מיותרים. חשוב מאוד ליצור קשר עם רואה חשבון שיגיש את הטפסים הנכונים כדי להבהיר את מצב ההכנסה האמיתי למס הכנסה, כדי לקבל את החזר המס הנכון, שעשוי להיות גבוה מהרגיל בזמן שנת שבתון.

החזר מס מורים
החזר מס מורים

עבודה לא מסודרת בשל תנאי העסקה – כיצד היא משפיעה על החזר המס?

התפיסה בקרב רוב הציבור היא שהמורים מועסקים רובם ככולם על ידי משרד החינוך, ובכך נהנים מזכויות עובד ממשלה וכל הכרוך בכך. המציאות היא אחרת, ואחוז נכבד של המורים מועסק על ידי השלטון המקומי, או אף על ידי קבלני הוראה כאלו ואחרים שאינם מעסיקים מורים במשרה מלאה.

הצורך לעבוד במספר מקומות שונים גורם לכך שהשכר אינו קבוע מחודש לחודש. מכיוון שהמס המשולם מבוסס על תיאום מס שנעשה בתחילת שנת המס, נגרם חוסר תיאום בין המס שמשולם לבין ההכנסה בפועל, דבר שבתורו צריך להביא גם להחזר מס.

 

חישוב החזר המס המגיע למורה – מה ניתן לעשות ללא סיוע

ישנם צעדים שניתן לבצע מבלי לפנות לגורמי מקצוע, והם עשויים לסייע למורה לקבל מושג לגבי החזר המס המגיע לו. ניתן להשתמש במחשבוני מס וסימולטורים הנמצאים באתר רשות המיסים או במקומות אחרים ברשת, ולהשתמש בהם כדי להגיש את הטפסים הרלוונטיים לרשות המיסים.

טפסים אלו הם בעיקר טופס 106 המוכר לרוב הציבור וטופס 135, שהוא דו"ח מקוצר עבור יחידים המבקשים לקבל החזר מס. יש לשים לב שהמידע בטפסים אלו צריך להיות מדויק לחלוטין כדי שהחזר המס הנכון יתקבל.

 

גורמי מקצוע שיכולים לסייע בקבלת החזר מס

כדי להיות בטוחים שהטפסים הדרושים לקבלת החזר המס ממולאים נכון, וכדי לדעת לאן בדיוק צריך להפנות כל טופס, מומלץ מאוד להיוועץ בגורם מקצוע, רואה חשבון או חברה, שזו התמתחותו.

סיוע זה ילווה כנראה בתשלום מסוים, אך לרוב החזר המס שיתקבל יהיה גבוה יותר מגובה התשלום לגורם המסייע, שיכול באותו הזמן לסייע גם במטלות נוספות הקשורות לתשלומי מס. בנוסף, הסתייעות בגורם שכזה תחסוך התעסקות בירוקרטית העשויה להיות מייגעת מאוד ולקחת זמן רב.

 

גורמים נוספים לקחת בחשבון לפני הגשת בקשה להחזר מס

בין אם מגישים את הטפסים הנחוצים עם סיוע או לא, יש לזכור להעביר את המידע הדרוש בזמן – ניתן לקבל החזר מס רטרואקטיבית עד שש שנים אחורה. בנוסף, יש לזכור שאם יוחלט על מתן החזר מס, הוא לא יגיע באופן מיידי – רשות המיסים מחויבת להעביר את החזר המס עד 120 יום מרגע קבלת ההחלטה. לא ניתן לדעת בדיוק כמה זמן הדבר ייקח, שכן הוא תלוי במספר גורמים, כמו העומס הנוכחי על לשכת המיסים ופקידי השומה המקומיים ועוד. יש להתאזר בסבלנות.

גורמים אוניברסליים הנוגעים לנקודות זיכוי במס כמו גם גורמים הייחודיים לאוכלוסיית המורים כמו יציאה לשנת שבתון או מספר גדול של מקומות עבודה בו-זמניים.

בעיקר בשל חוסר החפיפה בין שנת הלימודים, שעליה מסתמכת שנת השבתון, לשנת המס, הכפופה לשנה האזרחית. חוסר חפיפה זה מביא לבעיות בחישוב ההכנסה, ולכן יכול להביא לצורך של החזר מס.

טופס 106, שמאגד את ההכנסה השנתית בפועל, וטופס 105, שהוא טופס הבקשה לקבלת החזר מס עצמו. ייתכן שטפסים אחרים יהיו דרושים, כמו אישורי לימודים עבור נקודות זכות ועוד.

שתף את המאמר עם חברים
מה היה לנו עד עכשיו?

כתבות נוספות בנושא החזרי מס

החזר מס לעובדי הייטק

כאוכלוסייה שהכנסותיה גדולות בהרבה מהממוצע במשק, עובדי ההייטק משלמים מיסים רבים. בנוסף למשכורת הגבוהה יש לעובדים לעיתים קרובות אופציות בחברה

קרא עוד »
החזר מס עוסק פטור

במאמר יוצג במילים פשוטות מיהו עוסק מורשה ומהם הקריטריונים המחוקקים בחוק על מנת לזכות בהגדרה זו בציבור. בנוסף, נושאי החזרי

קרא עוד »
החזר מס עוסק מורשה

עוסק מורשה הוא אדם הפועל ומנהל עסק המוגדר לפי קריטריונים ברורים בחוק כעצמאי. כעצמאי בישראל עלייך להצהיר לרשויות המיסים ולשלם

קרא עוד »
החזר מס בעקבות חל"ת

תקופת הקורונה הביאה לעולם מודעות חדשה בנוגע למושג "חל"ת". באופן כללי, עובדים ומעסיקים רשאים להגיע ביניהם להסכמה בנוגע ליציאתו של

קרא עוד »
החזרי מס לחברות

במסגרת התנהלות כלכלית כזו או אחרת במדינת ישראל, אנחנו רואים שניתן לבחור גם להתנהל בתור חברה. במקרים כאלה חשוב להבין

קרא עוד »
×

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

{{erroPhone}} {{error}}
אחורה
המשך
אחורה
שליחה