- Taxes-Refund -

החזר מס עוסק מורשה

עוסק מורשה הוא אדם הפועל ומנהל עסק המוגדר לפי קריטריונים ברורים בחוק כעצמאי. כעצמאי בישראל עלייך להצהיר לרשויות המיסים ולשלם מע"מ עבור העסק ועבור העובדים. אך לא הרבה אנשים יודעים וגם אם יודעים, לא מעוניינים לדרוש החזרי מס ובפרט החזר מס עוסק מורשה. במאמר זה יפורט הסבר על ההגדרה של עוסק מורשה, על הזכות לדרוש החזר מס ויוצגו המצבים בהם גם לכם אולי מגיע לקבל את כספכם מרשויות המיסים בארץ.

כל אחד יכול להצהיר על עצמו כעוסק מורשה?

ובכן, עוסק מורשה הינו אדם אשר החליט לפתוח עסק עצמאי ולנהל אותו באופן חוקי מול רשויות המס והמע"מ בארץ. על ידי מעמד זה, אותו עסק רשאי לפתוח תיקים במס ההכנסה ובביטוח לאומי. אדם פרטי בעל עסק עצמאי מוגדר בחוק על פי כך שמחזור הכנסותיו השנתיות עולות על 99,893 בשנה או שהוא לא עוסק במקצוע המאפשר לו להיחשב כעוסק פטור.

מיליוני ישראלים זכאים להחזרי מס מהמדינה!

חברת WinTax מציעה בדיקה מהירה [ללא עלות] לבדיקת זכאות להחזר מס אונליין.

הבדיקה בליווי חברה פרטית להחזרי מס בעלת רישיון, אנו מייצגים מורשים מול מס הכנסה.

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

 

האם אתם זכאים להחזרי מס אדירים? גלו ב-30 שניות!

גלו זכאות ב- 30 שניות >>

החזר מס לשכירים - בדקו עכשיו
דקות
שניות

עוסק מורשה חייב לגבות מהעובדים תחתיו מע"מ על כל עסקה שמתבצעת ולהעביר סכומים אלו לרשויות המיסים בארץ. פעולה זו חייבת להיות מדווחת לרשות המיסים אחת לחודשיים. בנוסף, עוסק מורשה מחויב לשלם מס תשומות שהוא תשלום מע"מ על מוצרים או שירותים שבעל העסקה קנה עבור העסק שלו. מס זה בעל העסק יכול לקזז מסך כל המס המועבר לרשות המיסים.

 

המקצועות המחויבים להירשם כעוסק מורשה

על פי תקנון של רשויות המס בארץ, ישנם לא מעט מקצועות ומקורות פרנסה שונים המחויבים להצהיר על עצמם כעוסק מורשה ולשלם את חובותיהם בעקבות מעמד זה. מקצועות אלו אינם בהכרח מרוויחים מעל הסכום המגדיר אדם עצמאי כעוסק מורשה, אך הם אינם יכולים להירשם כעוסק פטור.

  • מקצועות נותני השירות וביניהם – מופעים אומנותיים, בניית תפאורה, הנחייה, תופרת התלבושות.
  • עולם התוכן – הוראה, הרצאה, פיקוח מבחנים, כתיבה, עריכה, תרגום.
  • מקצועות כללים כגון – חוקר פרטי, אדריכל, הנדסאי, יועץ לניהול, מהנדס, וטרינר, רופא שיניים ועוד.
החזר מס עוסק מורשה
החזר מס עוסק מורשה

החזר מס

כשמדברים על החזרת מס, הכוונה היא לקבלת החזר של כספים מרשות המיסים בעקבות ניכוי יתר של הרשות מכספכם. לעיתים עשויים לקרות מצבים שמנוכים סכומים גבוהים יותר על ידי רשות המיסים ממה שנדרש על פי חוק. פעולה זו עשויה לקרות כיוון שבעת חישוב המס במהלך השנה לא נלקחים בחשבון נתונים ופרמטרים המשפיעים על החישוב, ולכן יש להיות על כך בבקרה רבה.

גובה סכום מס ההכנה שעובד צריך להפריש לרשות המיסים מחושב בצורה שנתית, למרות שפועל מס זה מנוכה ממשכורת העובד בצורה חודשית. הניכוי החודשי מבוסס על חישוב משוער של הכנסת העובדים השנתית ולכן מוביל לבעיה זו, כיוון שרק בסוף השנה ניתן לדעת מה הייתה המשכורת המדויקת שאותו עובד הרוויח בשנה החולפת ולפי כך לנכות מס בסכום הנכון.

 

דרכי הפעולה הנדרשים לקבלת החזר מס עוסק מורשה

כי שנכתב קודם לכן, להיות עוסק מורשה הכוונה היא לפעול בעסקך בצורה עצמאית ולנהל אותו בעצמך על פי קריטריונים ברורים המעוגנים בחוק. אך להיות עצמאי בישראל דורש גם התעסקות רבה בנושא עולם המס. לא מעט אנשים נרתעים מכך כיוון שעיסוק זה אינו קטן בלשון המעטה. הוא כולל בתוכו בירוקרטיה רבה, אטימות לעיתים מצד הרשויות וביצוע פעולות רבות.

אך האם לא שווה להילחם על הכסף השייך לכם? כל אדם ייענה לעצמו על שאלה זו, אבל אם אתם כאן וממשיכים בקריאה, אולי זו התשובה הבלתי מילולית שלכם לשאלה. זוהי זכות אזרחית לדרוש החזרי מס כעוסק מורשה בישראל וישנה הרבה ביקורת בארץ על כך שהרשות אינה מיידעת את האזרחים אשר מגיע להם את מימוש זכות זו, ומשאירה את האחראיות אצל העצמאי.

בכדי לברר האם מגיע לכם החזר מס יש לבצע זאת על ידי הגשת בקשה להחזר מס. לאחר מילוי הטופס ושליחתו יש להמתין לבדיקת ובחינת הנתונים הכתובים לצורך קבלת הכסף.

 

האם מגיע לכם לקבל החזר מס?

הזכאים להחזרי מס כעוסק מורשה נכללים באחת משתי הקבוצות – בעלי נקודות זיכוי / השתתפות בהוצאות המוכרות. נקודות זכות הן בעצם הטבת מס כך שנקודת מס אחת שווה ל – 218 ₪ היורדים מסכום המס שהעובד חייב לרשות המיסים בכל חודש.

גם על הוצאות מוכרות כעוסק מורשה ישנה זכאות לקבלת החזר מס. הוצאות שוטפות כמו – נסיעות, שי ללקוחותיו, ימי כיף, ארוחות ועוד, הנחשבים כהוצאה מוכרת כמו כל חברה ציבורית פעילה.

לדוגמא, תקופת הקורונה גרמה לאנשים רבים עצמאים לעבוד מהבית. כחלק מהעבודה מהבית ניתן לדרוש להכיר בה כהוצאה שוטפת ולקבל עליה החזר מס עבור עובדים עצמאים מהבית.

כיוון שהבית משמש כמשרד לאלו העובדים מהבית, ניתן להכיר בהוצאות השוטפות של משק הבית כהוצאה למטרת העבודה. למשל, ניתן להכיר סביב ה-25 אחוזים מתשלומי החשמל והארנונה כחלק מהכסף המושקע בעבודה ולקבל מהם החזר מס.

 

סיכום

להיות עצמאי בארץ ולהקים עסק משלך מלכתחילה אינו מעשה פשוט הדורש המון הקרבה, השקעה, יצירתיות ולפי מאמר זה – גם התנהלות מול בירוקרטיה. עוסק מורשה בארץ מחויב לשלם מע"מ כחוק עבור העסק ועבור העובדים בו, להתנהל מול רשויות המיסים ולהגיש את כל הטפסים המאשרים את העסק כעסק פעיל ומתפקד.

אך ישנם כמה סיטואציות שיש לשים לב אליהם ולקחת אותם לתשומת ליבכם שעשויים לגרום לכם לבצע כמה חישובים כלכליים ובכך לחסוך כספים ואולי לתכנן חופשה טובה בזכות הכסף החוזר. הזכאות להחזרי מס תלויה כמובן בכמה נתונים ופרמטרים ולוקח לא מעט זמן לקבל את התשובה הסופית, אבל כשהיא מגיעה – ראו זאת כהצלחה וטפחו לעצמכם על השכם, על כך שהצלחתם לשמור על כספכם.

בכדי להתחיל את תהליך קבלת החזר מס מתאם רשות המיסים יש תחילה למלא טופס הגשת בקשה להחזר מס הנמצא באתר רשות המיסים ולחכות לבחינת התיק שלכם ברשות.

עוסק מורשה הוא אדם עצמאי המרוויח למעלה מ99,893 אלף ₪ בשנה או אדם העובד בכמה מקצועות ספציפיים בחברה אשר נמצאים גם כן תחת הגדרה זו. רשימת המקצועות המפורטת מופיעה באתר רשות המיסים.

נקודת זיכוי אחת שווה ל 218 ₪ בחודש, היא מקוזזת ממס ההכנסה החל על הכנסותייך והיא מגיעה לכל תושב ישראל.

  1. למרות הקושי והסרבול שמביאה איתה פעולה זו, יש לדרוש את הכסף המגיע לכם.
שתף את המאמר עם חברים
מה היה לנו עד עכשיו?

כתבות נוספות בנושא החזרי מס

החזר מס מורים

המורים בישראל, למרות תרומתם העצומה לבניית החברה ולחינוך דורותיה הבאים, אינם מתוגמלים בהתאם לחשיבות תפקידם. בשל כך, יש חשיבות גדולה

קרא עוד »
החזר מס לעובדי הייטק

כאוכלוסייה שהכנסותיה גדולות בהרבה מהממוצע במשק, עובדי ההייטק משלמים מיסים רבים. בנוסף למשכורת הגבוהה יש לעובדים לעיתים קרובות אופציות בחברה

קרא עוד »
החזר מס עוסק פטור

במאמר יוצג במילים פשוטות מיהו עוסק מורשה ומהם הקריטריונים המחוקקים בחוק על מנת לזכות בהגדרה זו בציבור. בנוסף, נושאי החזרי

קרא עוד »
החזר מס בעקבות חל"ת

תקופת הקורונה הביאה לעולם מודעות חדשה בנוגע למושג "חל"ת". באופן כללי, עובדים ומעסיקים רשאים להגיע ביניהם להסכמה בנוגע ליציאתו של

קרא עוד »
החזרי מס לחברות

במסגרת התנהלות כלכלית כזו או אחרת במדינת ישראל, אנחנו רואים שניתן לבחור גם להתנהל בתור חברה. במקרים כאלה חשוב להבין

קרא עוד »
×

מיליוני ישראלים זכאים להחזרי מס מהמדינה!

חברת WinTax מציעה בדיקה מהירה לבדיקת זכאות להחזר מס אונליין [ללא עלות]

הבדיקה בליווי חברה פרטית להחזרי מס בעלת רישיון, אנו מייצגים מורשים מול מס הכנסה.

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

רלוונטי אליכם? קבלו את כספכם בחזרה מהמדינה!

התחילו בדיקת זכאות ב-30 שניות!

גלו זכאות ב- 30 שניות >>

החזר מס לשכירים - בדקו עכשיו
דקות
שניות

{{erroPhone}} {{error}}
אחורה
המשך
אחורה
שליחה