- Taxes-Refund -

החזר מס בגין שכר שהשתנה

רוב האנשים בישראל, כמו בכל מדינה אחרת, בוחרים לעבוד בתור שכירים ובהחלט אפשר להבין מדוע. יש בכך הרבה יתרונות, כמו עצם העובדה שלא צריך "לרדוף" אחרי העבודה באופן אישי או לחשוש שלא יהיו לכם לקוחות. במאמר זה נסקור מדוע חשוב וכיצד ניתן לדרוש החזר מס בגין שכר שהשתנה.

למעשה, כאשר אתם שכירים אתם יכולים להיות בטוחים שלא משנה מה יקרה במהלך החודש, כי בסופו של דבר תקבלו משכורת על העבודה שעשיתם. מה שכן, כולנו יודעים היטב לומר שלא תמיד להיות שכיר זו הבחירה הכי כלכלית שאפשר לעשות, שכן יש שכירים שמרוויחים אומנם נהדר אך יש גם אחרים שאצלם זה לא המצב.

מיליוני ישראלים זכאים להחזרי מס מהמדינה!

חברת WinTax מציעה בדיקה מהירה [ללא עלות] לבדיקת זכאות להחזר מס אונליין.

הבדיקה בליווי חברה פרטית להחזרי מס בעלת רישיון, אנו מייצגים מורשים מול מס הכנסה.

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

 

האם אתם זכאים להחזרי מס אדירים? גלו ב-30 שניות!

גלו זכאות ב- 30 שניות >>

החזר מס לשכירים - בדקו עכשיו
דקות
שניות

יתרה מכך, למרות השאיפה שלנו, בתור שכירים, להרוויח יותר ויותר עם השנים, לא תמיד זה המצב ולפעמם מה שקורה קורה בדיוק ההפך. כלומר, לא אחת קורה שאדם צובר ניסיון, עובד שנים אך המשכורת שלו דווקא יורדת מסיבה כזו או אחרת.

החזר מס בגין שכר שהשתנה

יש הרבה השלכות למצבים כאלה ואחת מהן זו העובדה שמגיעים לנו החזרי מס בגין שכר שהשתנה. זה נשמע לכם כמו תחום שאתם לא מבינים בו? לא באמת ברור לכם האם גם לכם, כמו לאחרים, אולי מגיעים החזרי מס? אם כך, המאמר שמובא כאן הוא בדיוק בשבילכם וכדאי לכם לעיין בו.

"החזרי מס הם כסף שממתין לעובדים, אשר במהלך שנת המס שילמו מס הכנסה בסכום שעלה על הנדרש."

ההתחשבנות שלכם מול רשות המיסים

אחת מהתוצאות הברורות של היותנו שכירים היא שרבים מאיתנו לא טורחים בכלל להבין איזה מיסים אנחנו משלמים, על כמה הם עומדים ואיך עושים את החשבון מול רשות המיסים.

כתוצאה מכך אנחנו משלמים בצורה אוטומטית, בלי בכלל לעצור ולראות האם יכול להיות שמגיעים לנו החזרי מס מידי פעם. אחת מהדוגמאות הקלאסיות של מקרים שבהם כן מגיעים לאנשים החזרי מס, היא בדיוק הדוגמא שבה השכר שלנו נפגע.

תוהים איך זה קורה בפועל? פשוט מאוד: את תחילת שנת המס התחלנו עם חישוב מסוים ברשות המיסים, אשר על פי רוב התבסס על מה שהיה בשנה שעברה. בהתאם לאותו חישוב אנחנו משלמים בכל חודשי השנה את המיסים, ללא כל קשר למה שקורה במציאות.

כלומר, לא אחת קורה שבמציאות אנחנו כבר מרוויחים הרבה פחות, כי משהו השתנה או פשוט כי החלטנו להוריד את היקף המשרה שלנו, אך בפועל המיסים נשארים אותם מיסים! זה אומר שאם בעבר הרווחתי X ושילמתי Y, הרי שעכשיו אני מרוויח X פחות סכום מסוים אך עדיין משלם את אותו Y.

זה מצב אבסורדי ובלתי נסבל, כי ההיגיון אומר בצורה פשוטה שאם אנחנו מרוויחים פחות – הרי שגם המיסים שעלינו לשלם צריכים להיות נמוכים יותר.

 

החזר מס בגין שכר שהשתנה – איך מקבלים?

אם מצב כזה קורה גם לכם, בין אם זה כי החלטתם לרדת ממשרה מלאה לחצי משרה ובין אם זה בגלל כל סיבה אחרת, כדאי שתדעו שאתם לא לבד.

כלומר, רשות המיסים מתעסקת בדיוק עם מקרים כמו שלכם על בסיס יומי, כך שאתם לא המקרה הבודד והיחיד שמונח על שולחנו של פקיד שומת המס. מה שכן כדאי לדעת, זה שתקבלו את הכסף שמגיע לכם, כלומר את החזרי המס בגין השכר שהשתנה, רק בדיעבד.

כלומר, כפי שצוין לעיל, את ההתחשבות עם רשות המיסים עושים פעם בשנה ולכן בהחלט יכול להיות מצב שבו במהלך כל השנה תשלמו יותר מידי מיסים, עד שבסוף השנה תקבלו את ההחזר שמגיע לכם. עוד נתון שחשוב להיות מודעים לו, זה שרשות המיסים לא תעשה בעצמה את כל הבירורים ואת הבדיקות בדרך כלל.

כלומר, האחריות על הגשת הטפסים והבקשות הנכונות לקבלת החזרי מס היא עליכם. זה אומר שאתם צריכים להיות עם היד על הדופק, להבין כמה מיסים אתם משלמים היום ולראות מה הפער בעצם מול מה שעליכם לשלם.

אם כל זה נשמע לכם כמו משימה מורכבת שלא ברור לכם מאיפה להתחיל להתמודד איתה, כדאי שתדעו שאתם לא לגמרי לבד. ראשית, היום ההתמודדות מול רשות המיסים הרבה יותר פשוטה כי אתם יכולים להיכנס לאתר של הרשות ולהבין במה דברים אמורים.

שנית, יש גם אנשי מקצוע שזו בדיוק ההתמחות שלהם שיוכלו לעזור לכם, כמו רואי חשבון, אז למה שלא תפנו אליהם? אין טעם לוותר על החזרי המס שמגיעים לכם כי אם אתם מרוויחים פחות – הגיע הזמן שגם תשלמו פחות מיסים.

רשות המיסים מעדכנת את תשלומי המס שהיא גובה רק פעם בשנה, כך שהיא לא מעודכנת בכל מה שקורה במהלך השנה. אם במהלך השנה השכר שלכם השתנה, ייתכן שאתם זכאים לשלם פחות מס, וכך לקבל החזר על ההפרש שאותו כלל לא הייתם אמורים לשלם.

אם ערכתם בדיקת זכאות ומצאתם שאתם זכאים לקבל החזרי מס, עליכם להגיש טופס בקשה לקבלת החזרי מס לפקיד השומה במס הכנסה, בליווי מסמכים נוספים שנדרשים להליך. במידה ופקיד השומה יאשר את הבקשה שלכם, תקבלו את החזרי המס ישירות אל חשבון הבנק שלכם.

הגשת הבקשה להחזרי מס אינה מסובכת וניתן לבצע אותה גם באופן עצמאי, אך היא דורשת איתור של מסמכים שונים והטיפול בבקשה עלול להיות ממושך. איש מקצוע שמתמחה בתחום יוכל לחסוך לכם את ההתעסקות הזו ואף לקצר את זמן ההליך, כך שתקבלו את כספכם מהר יותר.

לא. חשוב לזכור שלרשות המיסים אין כל אינטרס להחזיר כסף לעובדים, ולכן היא לא מבצעת בעצמה את כל הבדיקות והבירורים. אם התרחש שינוי בחייכם שמזכה אתכם בקבלת החזרי מס, עליכם להגיש בקשה להחזרי מס באופן יזום על מנת לקבל את הכסף שמגיע לכם.

שתף את המאמר עם חברים
מה היה לנו עד עכשיו?

כתבות נוספות בנושא החזרי מס

החזר מס מורים

המורים בישראל, למרות תרומתם העצומה לבניית החברה ולחינוך דורותיה הבאים, אינם מתוגמלים בהתאם לחשיבות תפקידם. בשל כך, יש חשיבות גדולה

קרא עוד »
החזר מס לעובדי הייטק

כאוכלוסייה שהכנסותיה גדולות בהרבה מהממוצע במשק, עובדי ההייטק משלמים מיסים רבים. בנוסף למשכורת הגבוהה יש לעובדים לעיתים קרובות אופציות בחברה

קרא עוד »
החזר מס עוסק פטור

במאמר יוצג במילים פשוטות מיהו עוסק מורשה ומהם הקריטריונים המחוקקים בחוק על מנת לזכות בהגדרה זו בציבור. בנוסף, נושאי החזרי

קרא עוד »
החזר מס עוסק מורשה

עוסק מורשה הוא אדם הפועל ומנהל עסק המוגדר לפי קריטריונים ברורים בחוק כעצמאי. כעצמאי בישראל עלייך להצהיר לרשויות המיסים ולשלם

קרא עוד »
החזר מס בעקבות חל"ת

תקופת הקורונה הביאה לעולם מודעות חדשה בנוגע למושג "חל"ת". באופן כללי, עובדים ומעסיקים רשאים להגיע ביניהם להסכמה בנוגע ליציאתו של

קרא עוד »
החזרי מס לחברות

במסגרת התנהלות כלכלית כזו או אחרת במדינת ישראל, אנחנו רואים שניתן לבחור גם להתנהל בתור חברה. במקרים כאלה חשוב להבין

קרא עוד »
×

מיליוני ישראלים זכאים להחזרי מס מהמדינה!

חברת WinTax מציעה בדיקה מהירה לבדיקת זכאות להחזר מס אונליין [ללא עלות]

הבדיקה בליווי חברה פרטית להחזרי מס בעלת רישיון, אנו מייצגים מורשים מול מס הכנסה.

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

רלוונטי אליכם? קבלו את כספכם בחזרה מהמדינה!

התחילו בדיקת זכאות ב-30 שניות!

גלו זכאות ב- 30 שניות >>

החזר מס לשכירים - בדקו עכשיו
דקות
שניות

{{erroPhone}} {{error}}
אחורה
המשך
אחורה
שליחה