- Taxes-Refund -

החזר מס בגין לידה

בגין לידה ניתן לקבל החזרי מס והאמת היא, שאין שום סיבה לוותר על כך. בחישוב פשוט את תראי שמדובר על לא מעט כסף, שכן בפועל נקודות המס עובדות בצורה הבאה:

  1. נכון לשנת 2024 בשנת הלידה תקבלי 1.5 נקודת זיכוי כ- 4,365 ₪ בשנה
  2. בשנה שאחרי הלידה ועד שהילד יהיה בן 5 תקבלי 1.5 נקודות זיכוי כ- 4,356 ₪ בשנה
  3. מגיל 6 ועד גיל 17 תקבלי 2 נקודת זיכוי שהן כ- 5,640 ₪ בשנה
  4. עד גיל 18 תקבלי עוד נקודת זיכוי 1

חשוב שתביני, כדי שתוכלי לעשות את החשבון ולהבין במה דברים אמורים, כי נכון לשנת 2024 למעש נקודת זיכוי אחת שווה ל 242 ₪ בחודש, מה שאומר שמדובר על 2,904 ₪ בשנה! בתור אם טרייה, איזו סיבה יש לך לוותר על מה שמגיע לך?

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

בדקו זכאות ב- 30 שניות ⭣

 

 

החזר מס בגין לידה

"החזרי מס הם כסף שממתין לעובדים, אשר במהלך שנת המס שילמו מס הכנסה בסכום שעלה על הנדרש."

זכאות החזר מס בגין לידה – מה חשוב שתבדקי

כאשר מדברים על החזר מס בגין לידה אי אפשר להתעלם מאוד כמה גורמים שיוכלו להשפיע עלייך, כמו לדוגמא, השאלה לכמה זמן יצאת לחופשת לידה. ראשית, חשוב שתדעי שבחופשת הלידה, שבמדינת ישראל קצרה פי כמה לעומת מדינות אחרות בעולם, בדרך כלל תקבלי שכר נמוך יותר לעומת השכר הרגיל שלך. זה קורה כי כנראה באופן רגיל נשארת בעבודה שעות נוספות והרווחת הרבה יותר.

עם זאת, את ההתחשבנות עם רשויות המיסים אנחנו עושים פעם בשנה ולא פעם בחודש, מה שמסביר מדוע גם במהלך חופשת הלידה, כאשר תרוויחי פחות ממה שהרווחת כל השנה, עדיין תשלמי מיסים כאילו ההכנסות שלך לא השתנו. זה עוד דבר שחשוב מאוד שתהיי מודעת אליו כדי שתוכלי להגיש סופו של דבר בקשה להחזר מס, כי למה שלא תדאגי לקבל את מה שמגיע לך?

החזרי מס בגין הארכת חופשת הלידה

עוד דוגמא שמובילה לכך שהרבה נשים שהפכו לאמהות טריות זכאיות לקבל החזרי מס אך לרוב הן לא מודעות לכך – זו הארכת חופשת הלידה. כפי שציינו לעיל, בישראל חופשת הלידה היא של שלושה חודשים בלבד לעומת שישה חודשים במדינות אחרות.

משמעות הדברים היא שמדובר על זמן מאוד קצר, מה שמוביל הרבה אמהות להחליט שהן רוצות להאריך את חופשת הלידה על חשבונן. זה טוב ויפה שהן עושות זאת, אם כי יש כאן קושי כלכלי גדול. באותם שלושה חודשים של הארכת חופשת הלידה למעשה האם לא מקבלת בכלל משכורת אך היא כן משלמים מיסים! זה כמובן מצב אבסורדי אך הוא חלק מהמציאות שלנו בישראל וחשוב מאוד להיות מודעים לו.

את תוהה מה זה אומר מבחינתך? פשוט מאוד: אם את משלמת מיסים כשאת לא מרוויחה, הרי שתוכלי להגיש בסופו של דבר בקשה להחזר מס. אותם החזרי מס שתקבלי יוכלו להקל עלייך בצורה משמעותי ביותר את החיים, אז למה שתוותרי על כך?

 

את יכולה להגיש בקשה להחזרי מס גם בצורה רטרואקטיבית

זה לא משנה אם גילית פתאום שמאז שנת הלידה הדברים לא התעדכנו כמו שצריך ולא קיבלת את הקלות המס שלהן היית זכאית או שאת רוצה להגיש בקשה להחזרי מס בגלל סיבה אחרת. מה שבטוח זה שעדיין לא מאוחר, כי למעשה בקשות שונות להחזרי מס במדינת ישראל אפשר להגיש גם 6 שנים אחורה.

כלומר, אם נולד לך ילד, נפלה טעות ורק אחרי ארבע שנים גילית למעשה לא קיבלת את נקודות הזיכוי שהגיעו לך, את לא צריכה להתייאש. תוכלי דיין לבצע את הגשת הבקשות השונות וליהנות מתשלום בצורה רטרואקטיבית שייכנס ישירות לחשבון הבנק שלך. זה נכון שעבור רוב האנשים לא מדובר על סכומים שמשנים את החיים, אך מצד שני, כן מדובר על סכום כסף שחבל יהיה לוותר עליו ולכן כדאי לפעול למען קבלת ההחזרים שמגיעים לנו.

בנוסף לכך, אם את עסוקה, לא מבינה בבירוקרטיה וכל מה שקשור להחזרי המס נראה לך מורכב מידי, דעי שאת לא חייבת להתמודד עם העניין הזה לבד. זה לא משנה אם את חושבת שמגיעים לך החזרי מס בגין לידה או בגלל כל סיבה אחרת, כי מה שבטוח זה שתוכלי לפנות אל אנשי מקצוע מומחים שיעזרו לך לקבל את מה שמגיע לך, אז למה את מחכה?

גידול ילד הוא תהליך לא פשוט אשר מלבד השקעת זמן, חום ורגש, דורש גם השעה כספית לא קטנה בכלל. אי לכך, מס הכנסה החליט להעניק לנשים לילד אחד ומעלה, נקודות זיכוי ממס בכדי להקל עליהן. כמות נקודות הזיכוי המתקבלות משתנות מתקופה לתקופה, בהתאם למצב הילד – עובר, תינוק, ילד ונער.

מאחר שאופן וכמות החזרי המס המגיעים לאמא לילדים משתנה בהתאם לגורמים שונים כגון שכר העבודה, מקום העבודה, כמות הילדים, חופשת לידה וכדומה, ישנם מספר דברים שחשוב לבדוק טרם הגשת בקשת החזר מס. גורמים אלו כוללים בין היתר משך חופשת הלידה, משכורות שנתיות וכמות תשלום מיסים ועוד.

בוודאי, בתור אשה עובדת, בין אם במהלך חופשה ללא תשלום ובין אם במהלך תקופת עבודה רציפה, את חייבת לשלם מיסים וכך גם כאשר מדובר על הארכת חופשת לידה. עם זאת, מאחר שמדובר בחופשת לידה, חשוב להגיש תיאום מס בסוף שנת המס, ובכך לקבל את החזרי הכסף המגיעים לך בהתאם לתקופה ששילמת מס אך לא נכנסה משכורת.

לא. החזרי מס בגין לידה כמו גם החזרי מס רבים אחרים, ניתנים לביצוע גם בצורה רטרואקטיבית. מה הכוונה? ובכן הגשת בקשה רטרואקטיבית היא למעשה בקשה להחזרי מס על תקופת זמן שעברה ונגמרה. כך, המדינה מאפשרת לך להגיש את הבקשה גם לתקופה של שש שנים אחורה.

שתף את המאמר עם חברים
מה היה לנו עד עכשיו?

כתבות נוספות בנושא החזרי מס

החזר מס להורים גאים

כל הורה במדינת ישראל זכאי להטבה במס לטובת גידול ילדיו. המדינה מכירה בהוצאות הרבות הכרוכות בכניסת תינוק חדש למשפחה, בכלכלת

קרא עוד »
×

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

{{erroPhone}} {{error}}
אחורה
המשך
אחורה
שליחה