- Taxes-Refund -

החזר מס לאבות במשמורת מלאה ובמשמורת משותפת

גירושין הם לא תהליך קל, זה כשמדובר בזוג ללא ילדים, אולם כשזוג גרוש נדרש להתמודד גם עם משמורת הילדים, הדברים נעשים לא פשוטים בכלל. מי ייקח את האחריות? מי יישא בעול הכספי? אלה סוגיות כבדות משקל עימן מתמודד כל זוג בהליכי גירושין, שלו ילדים משותפים. במאמר זה נסקור את את המידע הדרוש בנושא החזר מס לאבות במשמורת מלאה ובמשמורת משותפת.

חשוב לנו לעדכן אותך אבא, שבמידה וקבלת משמורת חלקית או מלאה על הילדים, זכותך לקבל הטבות במס. מעניין אותך לדעת מה הזכאות שלך? בשביל זה אנחנו כאן, מגיע לך לדעת מה מגיע לך.

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

בדקו זכאות ב- 30 שניות ⭣

 

גירושין: מהן סוגי המשמרות הקיימות מבחינה חוקית?

אם כבר סיימת את הליכי הגירושין, אתה בוודאי מכיר את אפשרויות המשמורת הקיימות:

  1. האם מקבלת את כל המשמורת.
  2. האב מקבל את כל המשמורת
  3. המשמורת מתחלקת בין האם והאב.

 

הטבת המס ניתנת רק להורה השותף במשמורת, אם ההורה השני קיבל את המשמורת כולה והוא זכאי רק לזמני שהות עם ילדיו, לא חלות עליו הטבות מס, אלא רק על ההורה שניתנה לו המשמורת.

 

החזר מס לאבות במשמורת מלאה

בית המשפט פסק שאתה הוא זה שתקבל את כל המשמורת ולא האם. אב במשמורת מלאה זכאי להטבות במס.

 

אילו הטבות במס ניתנות לאבות במשמורת מלאה?

אב במשמורת מלאה זכאי לנקודת זכות כהטבה במס ללא תלות במספר הילדים. בנוסף מגיעה לך נקודת זכות עבור כל ילד עד הגיעו לגיל 19. במידה והאם קבלה את המשמורת על הילדים והנך משלם מזונות לגרושתך ומסייע לכלכלת ילדיך, אתה בכל אופן זכאי לנקודת זכות. אם הינך אב, וקיבלת משמורת מלאה, אולם התחתנת בשנית, אין לך זכות להטבה במס, אלא אם כן אתה משלם מזונות לגרושתך.

החזר מס לאבות במשמורת מלאה ובמשמורת משותפת
החזר מס לאבות במשמורת מלאה ובמשמורת משותפת

החזר מס לאבות במשמורת משותפת

לבני זוג במשמורת משותפת הזכאות לנקודות זיכוי בגין מספר הילדים, מתחלקת בשווה בין ההורים. בנוגע לנקודת הזכות שאינה תלויה במספר הילדים, במידה והנך משלם מזונות לגרושתך כחוק, אתה זכאי לה, אולם אם האב משלם לגרושתו מזונות ללא שיש צו ברור בעניין, הוא לא יהיה זכאי להטבת מס זו.

 

החזר מס לאבות במשמורת מלאה ובמשמורת משותפת – איך תדע שאתה זכאי?

במידה והתגרשתם לפני שנים מספר ועדיין לא הגשת טפסים, או שהגשת טפסים לא מדויקים, סביר להניח שמחכה לך החזר כספי שמנמן, ברשויות המס, אותו עליך לדרוש וכמה שיותר מהר, עוד לא מאוחר מדי, נצל את הזמן לפני שהזכאות תתבטל.

 

החזר מס – כמה אתה צפוי לקבל, אבא?

שוויה של נקודת זיכוי אחת נכון לשנת 2021 היא 218 ש"ח וערכה השנתי הוא 2,616 ש"ח. כך שתוכל לחסוך כסף רב בכל שנות המשמורת עד הגיע אחרון הילדים לגיל 19. אם יש לך יותר מילד אחד במשמורת, מספר נקודות הזיכוי עולה, מה שגורם לך לחיסכון משמעותי ביותר בגין הטבות המס. נזכיר שילד עד גיל 5 מזכה את ההורה המשמורן בנקודת זיכוי נוספת, במידה והמשמורת משותפת, נקודת זכות זו תתחלק בין ההורים.

 

איך להגיש בקשה להחזר מס לאבות במשמורת מלאה ובמשמורת משותפת?

אבות במשמורת נדרשים להגיש מספר טפסים ללשכת המס המקומית כדי לקבל את ההחזר המגיע להם:

  • טופס 106 אותו מנפיק המעסיק ובו מפורטות כל הכנסותיו של האב משכר עבודה.
  • טופס 135 טופס זה מפרט את בקשתו של שכיר להחזר מס, ניתן להשיג טופס זה באתר של רשות המיסים.
  • יש לצרף הסכם מזונות חתום או פסק דין המעיד על תשלום מזונות. את הפסק יש להגיש בעותק נאמן למקור.
  • צילום של אסמכתא בנקאית כמו המחאה או אישור ניהול חשבון. פרטים אלו מאמתים את פרטי החשבון של האב המשמורן, לחשבון זה תדע רשות המיסים להעביר את כספי החזר המס לאבות במשמורת מלאה ובמשמורת משותפת.

 

יש להגיש את הבקשה פיזית בלשכת המס המקומית, ולמלאה בצורה ידנית. ניתן לבקש החזר רטרואקטיבית עד 6 שנים אחורנית. לאחר תום שנים אלו לא תתקבלנה בקשות להחזרי מס בגין הטבות לאבות במשמורת.

במידה והינך מעוניין להגיש בקשה להחזרי מס על מספר שנים קודמות, יש להגיש בקשה נפרדת עבור כל שנת מס. עובדות שאולי לא ידעת, ועשויות להגדיל משמעותית את גובה החזר המס שלך במידה והינך אב במשמורת מלאה או משותפת ואתה מעוניין להגיש בקשה להחזר מס, חשוב שתבדוק עוד נתונים שאולי יזכו אותך בנקודות מס נוספות:

  • מעבר לפריפריה לאחר הגירושין – במידה והעתקת את מקום מגוריך לאחד ממקומות היישוב המזכים, תוכל לבקש החזר גם על נקודת זכות לה אתה זכאי, בצירוף של אישור תושבות.
  • החלפת מקום עבודה לאחר הגירושין – החלפה זו עשויה להקנות לך נקודת זכות נוספת. עליך לברר את התנאים להטבה, ואם אתה זכאי, דרוש את המגיע לך.

 

במידה ואתה מעוניין לקצר את תהליך קבלת החזר המס לאבות במשמורת מלאה ובמשמורת משותפת, תוכל להיעזר באנשי מקצוע וברואי חשבון המורגלים בהגשת בקשות אלו דבר יום ביומו, כך תבטיח לעצמך שלא תסבול מ"סחבת" בירוקרטית מתישה ומייאוש לפגוש את הכסף המגיע לך בחשבון הבנק הפרטי.

משמורת מלאה בה האב מקבל את כל האחריות על ילדיו או משמורת משותפת בה נחלקים בני הזוג באחריות על הילדים. ישנו מצב בו האב לא זכאי למשמורת אלא רק לזמני שהות עם הילדים.

נקודת זיכוי אחת ללא קשר למספר הילדים. נקודת זיכוי עבור כל ילד עד גיל 19, ונקודת זיכוי נוספת עבור כל ילד עד גיל 5 שנים. במידה והאב התחתן בשנית הוא לא זכאי לקבל נקודות זיכוי אלא אם כן הוא משלם מזונות לגרושתו ולאו דווקא לילדיו.

במידה והאב משלם מזונות לגרושתו כפי שצווה משפטית, הוא זכאי לקבל נקודת זיכוי אחת ללא קשר למספר הילדים. נקודות הזיכוי בגין מספר הילדים נחלקות בין האב והאם במשמורת המשותפת.

הטפסים הנדרשים הם: טופס 135 שזוהי בקשת שכיר להחזר מס, ניתן להשיג טופס זה באתר רשות המס, בנוסף יש להגיש טופס 106 בו מפרט המעסיק את כל הפרשותיו לטובת העובד בשנת המס הרלוונטית וכן פסק דין המעיד על תשלום המזונות נאמן למקור או הסכם מזונות חתום. לכל אלו יש לצרף גם צילום של אסמכתא בנקאית כלשהי.

שתף את המאמר עם חברים
מה היה לנו עד עכשיו?

כתבות נוספות בנושא החזרי מס

החזר מס להורים גאים

כל הורה במדינת ישראל זכאי להטבה במס לטובת גידול ילדיו. המדינה מכירה בהוצאות הרבות הכרוכות בכניסת תינוק חדש למשפחה, בכלכלת

קרא עוד »
×

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

{{erroPhone}} {{error}}
אחורה
המשך
אחורה
שליחה