- Taxes-Refund -

החזרי מס לתא המשפחתי

אינכם עוד רווקים חסרי עול שכל הוצאותיכם מסתכמות בקניית שישיית בירה וחטיפים למסיבה, אתם זוג נשוי, מה שאומר שכבר הפנמתם שהחיים הם לא פיקניק. אתם ילדים גדולים ויש לכם אחריות על כלכלת התא המשפחתי שלכם. יש לנו בשורות טובות, מדינת ישראל מכירה בנטל הכלכלי, ומעוניינת להקל מעליכם את פרנסת התא המשפחתי. לשם כך נולדו החזרי מס לתא המשפחתי.

זוהי הטבה לזוגות נשואים עם ילדים, המחושבת לפי פרמטרים קבועים. הי, אתם! אל תגידו שלא שמעתם, מגיע לכם כסף! אתם מוזמנים לקרוא איך ניתן לקבל את שמוכן לכם, ובמהירות האפשרית.

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

בדקו זכאות ב- 30 שניות ⭣

 

התא המשפחתי – חממה משפחתית וכלכלית

הקדמה – כמה הסברים שחשוב שתקראו אם עד היום הייתם רגילים לכלכל את צעדיכם לבד, בוודאי תרגישו בשינוי גדול אותו טומן בחובו מוסד הנישואין. פתאום ישנה ערבות הדדית בין שני בני הזוג, אתם חולקים את אותה פת לחם, שותפים בהוצאות השונות, ויוצאים למסעדה כשאת החשבון אתם משלמים במשותף. תחושה הדדית זו יוצרת מעטפת ביטחון ויציבות ומקנה לתא המשפחתי חוזק וחוסן, שמהווים בסיס לגידול ילדים בריא ומושכל.

 

כיצד מתנהלת שיטת המיסוי בישראל?

שיטת המיסוי בישראל נקראת מיסוי פרוגרסיבי, והיא מקובלת במדינות רבות בעולם. בשיטה זו כל הכנסותיו של היחיד כתוצאה משכר עבודה, מחושבות לפי מדרגות חישוב מס, כשבכל עליית מדרגה המס הנדרש הוא גבוה יותר, מה שאומר שככל שגדל סכום התקבולים השנתי, גדל גם שיעור המס.

ההיגיון מאחורי שיטת מיסוי זאת טוען כך: יש לאפשר למשתכרים בשכר נמוך לשלם מס מופחת ככל האפשר, וזאת כדי להקל מעליהם, ולאפשר להם להשתמש בשכר לצורך מחייתם, ואילו על המשתכרים במשכורות הגבוהות במשק יוטל מס גבוה. כך ניתן לצמצם את הפער בין העשירים לעניים במדינת ישראל. מכיוון שישראל היא מדינה סוציאלית הדואגת לרווחת אזרחיה, היא מאפשרת הקלות במס לרשימת זכאים ארוכה.

 

מי זכאי בהטבות במס?

ישנן סוגים רבים של הטבות מס בישראל. הנפוצה שבהם היא הטבה של נקודת זכות. שוויה של נקודת זכות נכון לשנת 2021 היא 218 ש"ח, ובחישוב שנתי 2,616 ש"ח. הזכאים לנקודות זכות הם רבים, כל בעל אזרחות ישראלית זכאי ל-2.25 נקודות זכות. בנוסף זכאים כל מסיימי הלימודים האקדמיים בנקודת זכות, חיילים משוחררים זכאים אף הם להקלה במס וכן עולים חדשים. בשורות הבאות תוכלו לקרוא תכלס מה שמעניין אתכם – נקודות הזיכוי המזכות בהחזרי מס לתא המשפחתי.

 

החזרי מס לתא המשפחתי – מתי ישנה זכאות?

החלטתם להתחתן? וולקאם טו דה קלאב! מלבד ההתרגשות הגדולה בשל קשירת גורלכם זה בזו לנצח, אנחנו שמחים לבשר לכם שתוכלנה להיות לצעד הזה השלכות כלכליות חיוביות. קודם כל, ההוצאות שלכם הולכות להיות משותפות, ואם עד היום שילם כל אחד בנפרד תשלומי חשמל ומים בדירתו השכורה, מהיום אתם יחד באש ובמים. אבל היכונו גם להטבות מס, כשאתם רק זוג נשוי זה עדיין לא מקנה לכם זכויות יתר, אולם אנו משערים שיש לכם אי אלו תוכניות עתידיות הקשורות בלחיים תפוחות של תינוק, והורות היא כבר סיפור אחר.

 

מזל טוב, נקודת זיכוי נולדה!

הנסיכה הוורודה או הגברבר בתכול מציפים אתכם באושר ונושאים אתכם על ענן רך שכולו אהבה, חום ונשיקות. אתם לומדים לאט לאט איך להרגיע תינוק מורעב, איך לקלח יצור זעיר כל כך ואיך להאכילו עד שיהיה שבע ונינוח. יש לנו משהו נוסף ללמד אתכם – הלידה מזכה אתכם בנקודות זיכוי וכן כל ילד מזכה אתכם בנקודות זיכוי נוספות. הטבות מס אלו יכולות להצטבר. יש לציין שנקודות הזכות עשויות לעיתים לחול רק על האישה.

החזרי מס לתא המשפחתי
החזרי מס לתא המשפחתי

לכמה נקודות זכות אתם זכאים בשנת הלידה?

בשנת 2017 נכנס חוק הקובע, כי בשנת המס בה נולד הילד, זכאים הוריו הטריים לקבלתן של 1.5 נקודות זכות. אבא, אמא, תוכלו לבחור את השנה המועדפת עליכם לקבלת הטבת המס, ביכולתכם לבחור אם אתם מעוניינים בהטבה בשנת המס של הלידה או בשנה שלאחריה. הטבה זו ניתנת בהתחשב בהוצאות הרבות המתרגשות על הורים לתינוק חדש: עגלה, שידה, טיטולים, מטרנה ועוד. בסופו של דבר – דייר חדש נכנס הביתה, על דרישותיו הרבות. מדינת ישראל מכירה בקושי ולכן מגישה סיוע בצורת הטבה במס.

 

האם ניתן לקבל נקודות זכות נוספות?

כל ילד מתחת ל-5 שנים מזכה את הוריו בנקודת זכות נוספת בנוסף להטבה הניתנת בשנת הלידה. כדי לקבל החזר מס זה, יש למלא טופס 101, בו מעודכנים פרטי הילדים, ולהגיש אותו למעסיק. עד גיל 18 זכאים הוריו של הילד לקבל נקודת זכות נוספת, מעת ביטול הזכאות לנקודות זיכוי בשל הלידה.

 

החזרי מס לתא המשפחתי – מדינת ישראל לא נוטשת אתכם בשעת קושי

מחלה? פציעה? קושי נפשי? מאחלים לכם החלמה מהירה ובריאות איתנה. עד שתשובו לעצמכם לחלוטין, חשוב שתדעו שאם אחד מבני הזוג מוכר כנכה לתקופה של 185 ימים ומעלה, בשיעור הגבוה מ-90%, בן הזוג יקבל זכאות לנקודת זיכוי כהטבת מס.

 

חישוב החזרי מס לתא המשפחתי – כדאי לכם לעשות זאת במשותף

ניתן להעביר נקודות זכות בין בני זוג, בתנאי שפקיד השומה פתח להם תיק משותף ובו מתועדות כל פעולותיהם העסקיות. אם בן הזוג זכאי לנקודת זיכוי בשל סיבה כלשהי, אולם לא יכול לממשה מכיוון שמשתכר באופן נמוך למדי, הוא יוכל להעביר את נקודת הזכות לבן זוגו, עליכם לדעת שבעת העברת נקודות זכות יש להעביר את כל נקודות הזכות, ואין להעביר חלק מהן, כך שכדאי לשקול את המהלך היטב.

 

מס המחושב לפי מדרגות חישוב, כשכל מדרגה גובה שיעור מס גבוה יותר. כך יוצא שהמשתכרים בצורה גבוהה משלמים מס גבוה בהרבה מאנשים המקבלים משכורת נמוכה.

לא, נקודת הזיכוי הראשונה בגין התא המשפחתי ניתנת בשנת הלידה.

1.5 נקודות זכות עבור שנת הלידה, נקודת זכות נוספת עבור כל ילד עד גיל 5 שנים, ונקודת זכות לכל ילד עד גיל 18 מאז שמתבטלת ההטבה בגין שנת הלידה. 

אם אחד מבני הזוג הוגדר כנכה בשיעור של למעלה מ-90%, לתקופה של יותר מ-185 יום, בן הזוג השני זכאי בהטבה של נקודת זכות אחת.

שתף את המאמר עם חברים
מה היה לנו עד עכשיו?

כתבות נוספות בנושא החזרי מס

החזר מס להורים גאים

כל הורה במדינת ישראל זכאי להטבה במס לטובת גידול ילדיו. המדינה מכירה בהוצאות הרבות הכרוכות בכניסת תינוק חדש למשפחה, בכלכלת

קרא עוד »
×

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

{{erroPhone}} {{error}}
אחורה
המשך
אחורה
שליחה