- Taxes-Refund -

מס על זכיה ברכב

החל מינואר 2023, פרס כספי בסכום של עד 32,760 ש"ח פטור מניכוי מס במקור. מעל תקרת הפטור משלמים מס חלקי על סכום פרס של 32,760-65,520 ש"ח ו-35% מס על כל הסכום שמעל 65,520 ש"ח. בנוסף, עפ"י סעיף 121 ב' לפקודת מס הכנסה, יחיד אשר הכנסתו החייבת בשנת המס עלתה על 698,280 ש"ח יהיה חייב במס נוסף על חלק הכנסתו החייבת העולה על הסכום הנ"ל בשיעור של 3% ולכן בזכיות ברכבי יוקרה בשווי הגבוה מסכום זה – ינוכה מס במקור בהתאם לכללים.

תשלום מיסים על זכיות בפרסים בישראל

אנשים המקבלים פרס כספי מחויבים על פי חוק להקצות חלק מזכייתם לצורכי מס הכנסה. מס זה חל על זכיות בלוטו ורווחים אחרים הקשורים לפרסים. כמו כן, רשות המיסים בישראל אינה מבדילה בין זכיות בלוטו למקורות הכנסה אחרים בכל הנוגע לחובת תשלום מס על זכייה: יש לשלם מסים על זכיות בלוטו, בינגו והימורים, בהתאם לסכום הפרס, לרבות מס על זכיכה ברכב. 

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

בדקו זכאות ב- 30 שניות ⭣

סף זכיות חייב במס לפי שנים

בעבר, תושבי ישראל חויבו לשלם מיסים על זכייה העולה על 50,000 ₪. עם זאת, עקב מגמה של הגדלת המסים על זכיות בפרסים והגרלות בישראל, הרף החייב ירד ל-30,360 ש"ח החל משנת 2021 ובינואר 2023 הוא נקבע על סכום של 32,760 ש"ח.

חריגה מתקרת הפטור

החל מתאריך 1.1.23, אם אדם זוכה בהגרלה או בפרס בשווי של פחות מ-32,760 ש"ח, הוא פטור מתשלום מס על זכייתו. עם זאת, במידה והזכייה עולה על תקרת הפטור, חל שיעור מס משתנה שיפורט בהמשך. בנוסף, קיים מגוון של סכומי זכייה שעשויים לזכות בפטור חלקי ממיסים.

מס על זכיה ברכב

שיעורי מס בגין חריגה מהתקרה

אם הפרס הוא בסכום שנע בין 32,760 ש"ח ל-65,520 ש"ח, שיעור המס יחול על חלק מהסכום. מעל 65,520 ש"ח, סכום הפרס יהיה חייב בתשלום מס בשיעור מלא של 35% על כל הסכום. במילים אחרות, הפטור הולך ויורד עד שהוא מגיע לאפס בסכום הזכייה המקסימאלי – (65,520 ש"ח) – כך שבזכייה בפרס כספי בשווי גבוה מהסכום הזה תחויב בתשלום 35% מס על כל סכום הזכייה ללא פטור.

מס על זכיות לעומת ניכוי מס במקור

בישראל, כאשר אדם זוכה בפרס או בהגרלה, נוכה מס הזכייה מהפרס בשיטת ניכוי מס במקור. הדבר מחייב את הגוף המשלם לנכות מס הכנסה מסכום הפרס המקורי, כלומר הזוכים מקבלים את הפרס הכספי רק לאחר ניכוי מס הזכייה. הצד המשלם מוודא כי לזוכה אין חובות פתוחים למדינה לפני העברת הפרס, בניכוי כל סכומי חוב בנוסף למס הזכייה שנגבה עבור הפרס עצמו.

קבלת החזרי מס בעקבות זכיות בפרסים

קיימים מקרים שבהם ניתן לבקש ולקבל החזרי מס על זכיות בפרסים כספיים. כדי לקבל את ההחזר, צריך להגיש את הבקשה תוך 6 שנים ממועד הזכייה. בנוסף, יש צורך להוכיח שעומדים בקריטיריונים המאפשרים את קבלת הפטור. 

מה יותר משתלם – החזר מס על החזר מע"מ?

זכייה בפרס מחייבת בתשלום מס, בעוד קניית רכב מאפשרת במקרים מסוימים לקבל החזר מע"מ. עם זאת, צריך להכיר את התנאים לגבי החזר מע"מ על קניית רכב ולזכור כי הפטור מיועד רק לכלי רכב שמשמשים באופן ישיר את בית העסק. לפיכך, לא ניתן לקבל החזר מע"מ על קניית רכב יוקרה, רכב שטח או רכב פרטי (כל רכב ששוקל מתחת ל-3.5 טון). מנגד, ניתן לקבל החזר מע"מ על קניית רכב כזה אם מדובר בעסק שעוסק במכירת רכבים, בלימודי נהיגה, בהשכרת רכב, באספקת שירותי הסעת המונים ובאספקת שירותי סיורי שטח וטיולים. 

שאלות ותשובות נפוצות

בישראל גובים מס במקור (מנכים מס מסכום הזכייה) מכל מי שמשלם פרס מהגרלות, הימורים או כל פעילות הנושאת פרסים.

גובה הפטור אינו מוחלט והוא תלוי בגובה הזכייה (ערך הרכב).

היות ותקרת הפטור נכון ל-2023 היא 32,760 ש"ח, גובה המס שינוכה הוא 19,068 ש"ח.

שתף את המאמר עם חברים
מה היה לנו עד עכשיו?

כתבות נוספות בנושא החזרי מס

החזר מס שבח

תגידו, כמה פעמים כבר שמעתם שמגיע לכם החזר מס שבח ולא עשיתם עם זה כלום? מי שכבר הגיש בקשה בעבר

קרא עוד »
×

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

{{erroPhone}} {{error}}
אחורה
המשך
אחורה
שליחה