- Taxes-Refund -

החזר מס על משיכת קרן פנסיה

משיכת קרן פנסיה לפני המועד מחויבת בתשלום מס בשיעור של 35%, אך קיימות נסיבות בהן ניתן לקבל החזר: הכנסה נמוכה, נכות בשיעור 75% ומעלה, הוצאות רפואיות חריגות, פטירת העמית, הפסקת העסקה והגעה לגיל 67 עם סכום צבירה נמוך. בנוסף, אפשר לבקש החזר אם קיימת זכאות לניצול של נקודות זיכוי ואם שולם מס עודף. על מנת לקבל את ההחזר צריך למלא את טופס 135, לצרף את טופס 106 של שנת המס הרלוונטית ולהציג אישורים על המצב המזכה בפטור.

מס על משיכת כספי פנסיה

בישראל קיים מס בשיעור של 35% על משיכת כספי הפנסיה לפני הזמן. מס על משיכת כספי פנסיה נועד על מנת למנוע את הפעולה, כדי שהחוסכים ישמרו לעצמם אפיק הכנסה לחיים שאחרי הפרישה מהעבודה. עם זאת, קיימים מקרים שבהם נסיבות החיים מחייבות את המשיכה על אף המס הגבוה – אך שורה ארוכה של תנאים בהם ניתן לדרוש ולקבל החזר.

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

בדקו זכאות ב- 30 שניות ⭣

החזר בגין הכנסה נמוכה

ניתן לבצע משיכה של כספי קרן הפנסיה לפני הזמן ללא מס, או לדרוש רטרואקטיבית החזר מס בגין כספים שכבר נמשכו, במידה והמבוטח נמצא בתקופה שבה הכנסתו נמוכה יותר משכר המינימום החודשי והוא אינו מתגורר עם בן או בת זוג. את המשיכה מותר לבצע בתנאים הללו בלי לשלם מס, אבל רק עד לסכום שמשלים את ההכנסה באופן שהיא תהווה לאחר מכן את גובה שכר המינימום. במידה ומדובר במוטב שגר עם בן או בת זוג ויש לו ילדים קטינים, ניתן לבצע את המשיכה בסכום של עד לגובה כפול משכר המינימום במשק.

החזר בגין נכות

נכות בשיעור של 75% ומעלה שמוכרת על ידי המוסד לביטוח לאומי מאפשרת גם היא לקבל החזר בגין תשלום מס על משיכת כספי פנסיה. יתרה על כך, המצב הזה מאפשר משיכה ללא חיוב במס (או הגשת בקשת החזר) גם במצבים שבהם הנכות היא של בן משפחה מדרגה ראשונה – כגון הורה או ילד. בנסיבות כאלה, המשיכה היא ללא הגבלה.

החזר מס על משיכת קרן פנסיה

החזר בגין הוצאות רפואיות חריגות

החוק מגדיר הוצאות חריגות שבגינן ניתן למשוך כספי פנסיה בלי לשלם מס בתור הוצאות שגבוהות ממחצית ההכנסה השנתית של המבוטח. את המשיכה אפשר לבצע בנסיבות כאלה עד לכיסוי ההוצאות בלבד. 

החזר בגין פטירת העמית

שאירי מבוטח בקרן פנסיה שהלך לעולמו רשאים למשוך את הכספים שהשאיר אחריו בלי לשלם מס. עם זאת, במקרים כאלה מקבלים את כספי המשיכה בצורה של קצבה חודשית ולא כסכום חד פעמי. 

החזר בגין הפסקת העסקה

ניתן למשוך את רכיב הפיצויים שבקרן הפנסיה במידה והמבוטח עוזב את מקום העבודה שלו, אך להשאיר בקופה את רכיב התגמולים שלו ושל המעסיק כדי למשוך את הסכום הזה ללא מס. בכל מקרה, את הפיצויים מחשבים לפי המשכורת שניתנה לעובד ומספר שנות העבודה שלו באותו מקום. 

החזר בגין הגעה לגיל 67 עם סכום צבירה נמוך

מבוטחים מעל גיל 67 יכולים למשוך את כספי הפנסיה שלהם בלי לשלם מס, רק כל עוד הסכום שקיים הוא מתחת ל-94,000 ש"ח. במקרים כאלה, על המבוטחים  לפנות אל מס הכנסה כדי לקבל אישור על משיכת קרן הפנסיה בפטור מלא ממס ואף ולצרף תיעוד לסכום שהספיק להיצבר בה.

 נקודות זיכוי או מס עודף

מלבד כל התנאים המפורטים ומאפשרים משיכה של הכספים בפטור ממס, ניתן לבקש החזר על משיכה של הקרן שחויבה במס בשיעור של 35% אם קיימת זכאות לניצול של נקודות זיכוי שטרם נוצלו. שנית, אפשר לבקש את ההחזר גם אם שולם מס עודף. בכל אחד מהמקרים האלה, חייבים לוודא שמשלימים את התהליך במלואו.  

איך מבקשים החזר על משיכת כספי קרן הפנסיה?

יש למלא טופס 135 של רשות המיסים מיד כאשר מגלים על זכאות לקבלת ההחזר בגין משיכת כספי הפנסיה. לאחר מכן יש לצרף אליו את טופס 106, ששייך לשנת המס שבה מושכים את הכסף. כמו כן, צריך לצרף את אישורי המשיכה מקרן הפנסיה שכוללים את חתימת החברה המנהלת. לבסוף, יש להציג את האישורים הרלוונטיים בגין המצב שבגינו מבקשים את הפטור – כגון אישור על אחוזי נכות, תדפיסים המעידים על הכנסות נמוכות, ניירת רפואית המעידה על הוצאות חריגות, הודעה על הפסקת העסקה בחתימת המעסיק וכן הלאה. 

תוך כמה זמן מקבלים החזר בגין משיכת קרן הפנסיה?

את ההחזר בגין משיכת קרן הפנסיה ניתן לצפות לקבל בתוך 3-4 חודשים. עם זאת, קיימים מקרים שבהם התקופה צפויה להיות אפילו ארוכה יותר. לכן ההמלצה היא לבדוק את הצפי לבקשה ולהתייעץ עם רואה חשבון או יועץ מס. 

כמה זמן אחרי תשלום המס אפשר לדרוש את ההחזר?

במצב חריג שגם מגובה בנימוקים משכנעים ואישורים רלוונטיים ניתן יהיה למשוך את הכספים מלכתחילה יחד עם פטור מלא ממס. אם מדובר בסיטואציה אחרת שבה רוצים לבקש את ההחזר רטרואקטיבית, צריך לעשות את זה בתוך 6 שנים. לאחר התקופה הזו כבר לא ניתן יהיה לדרוש את ההחזר.

שאלות ותשובות נפוצות

עדיף לוודא שמגיע פטור ממס ורק אז למשוך את הכסף.

כן. ניתן לקבל הלוואה כנגד קרן הפנסיה בלי לאלץ למשוך אותה ולשלם את המס.

הכנסה שיחד עם בן/בת הזוג לא מגיעה לגובה שכר המינימום.

ועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי.

שתף את המאמר עם חברים
מה היה לנו עד עכשיו?

כתבות נוספות בנושא החזרי מס

החזר מס שבח

תגידו, כמה פעמים כבר שמעתם שמגיע לכם החזר מס שבח ולא עשיתם עם זה כלום? מי שכבר הגיש בקשה בעבר

קרא עוד »
×

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

{{erroPhone}} {{error}}
אחורה
המשך
אחורה
שליחה