- Taxes-Refund -

החזר מס לסטודנטים

להיות סטודנטים זו תקופה נהדרת ומאתגרת ועל כך כל אחד שעשה זאת יכול להעיד. אנחנו בוחרים מקצוע שנרצה ללמוד, עובדה שתשפיע בצורה מהותית ביותר על המשך החיים שלנו, ובנוסף לכך, אנחנו באים במגע עם לא מעט אנשים שעד היום בכלל לא הכרנו. אם אתם בשלב הזה בחייכם, בוודאי יעניין אתכם לדעת הכל על החזר מס לסטודנטים.

זו הפעם הראשונה עבור רבים מאיתנו שבה אנחנו יוצאים מבית הורינו וצריכים להתמודד עם החיים האמיתיים ועם אינספור אתגרים שקשורים ללימודים שבהם בחרנו.

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

בדקו זכאות ב- 30 שניות ⭣

כל אלה מצטרפים גם לקושי ולאתגר הכלכלי, כי אם יש תקופה שבה לרובנו אין כסף, זו התקופה שבה אנחנו סטודנטים. מה שעושים חלק מהאנשים הוא אומנם לקבל עזרה מההורים ומהמשפחה, אך חלק מאיתנו גם עובד ומנסה לממן הכול בכוחות עצמו.

זה נשמע לכם מוכר וגם אתם מוצאים את עצמכם בעיקר עייפים כי אתם רצים בין מקום למקום ומנסים, תוך כדי, גם לשמור על הקשרים החברתיים שלכם? אם כך, כדאי שתדעו שאתם לא לבד.

החזר מס לסטודנטים

זוהי מנת חלקם וההתמודדות של רוב הצעירים שבוחרים ללמוד, אך יש נקודת אור אחת שכדאי לכם להיות מודעים לה: המדינה רוצה לעודד אתכם. תוהים מה זה אומר? פשוט מאוד, שבתור סטודנטים מגיעים לכם החזרי מס!

"החזרי מס הם כסף שממתין לעובדים, אשר במהלך שנת המס שילמו מס הכנסה בסכום שעלה על הנדרש."

מה כוללים ההחזרים הללו בפועל?

ראשית, בדרך כלל סטודנטים עוד לא ממש עבדו בעבודות "רציניות" בחייהם, כך שהם מודעים ברמה מאוד מוגבלת לנושא של תשלומי המיסים במדינה. שנית, חשוב שתדעו שאחד מהמאפיינים של תשלומי המיסים בישראל, זה שמי שעובד בתור שכיר לא חייב בהגשת דוחות למס הכנסה.

התוצאה של ההתנהלות הזאת פשוטה: השכירים, בין אם הם סטודנטים ובין אם לא, בדרך כלל לא מקבלים בצורה אוטומטית את החזרי המס שמגיעים להם בגין סיבה כזו או אחרת. משמעות הדברים היא שאתם צריכים להיות מודעים לכך שמגיעים לכם החזרי מס מעצם העובדה שאתם סטודנטים, וזה ידרוש מכם להיות אקטיביים.

זה אומר שלא משנה אם בחרתם ללמוד רפואה, הנדסה או כל מיני תחומים אחרים, כי בכל מקרה האחריות למילוי הטפסים הנכונים והבקשות הנכונות להחזרי מס היא שלכם. רשות המיסים, שלה אתם משלמים באופן קבוע תמיד כאשר אתם עובדים בצורה חוקית ומקבלים תלוש משכורת, לא תפנה אליכם ולא תחפש אתכם כדי להחזיר לכם את מה שמגיע לכם.

לעומת זאת, אם אתם תפנו אליה ואם תעשו זאת בצורה המקובלת, תוך הגשת כל המסמכים הנדרשים, בהחלט יכול להיות שתקבלו החזרי מס לא מבוטלים.

 

החזר מס לסטודנטים – על כמה כסף מדובר?

אין כמעט אדם שמוצא את עצמו בתקופת הלימודים ולא מרגישים את הקושי הכלכלי. זה נכון אפילו לגבי אנשים מבוגרים יותר שכבר יש להם ילדים ומקצוע ובוחרים בכל זאת לעשות עוד תואר אקדמי ולחזור אל ספסל הלימודים.

הקושי להתמודד עם האתגרים הרבים במקביל בא, בין היתר, על חשבון היכולת שלנו לעבוד במשרות מלאות ולתת מעצמנו יותר ויותר למקום העבודה. לכן זה טבעי שכל סכום מסוים של כסף שנוכל לקבל יתקבל בברכה, ובמיוחד אם הוא מגיע לנו מטעם רשות המיסים.

עם זאת, במידה וחשבתם שניתן יהיה לומר מראש על כמה עומד החזר המס שלו אתם זכאים, כדאי שתדעו שזה לא מדויק. זה תלוי בגורמים שונים, כמו משך הלימודים שלכם ואפילו השאלה האם אתם מגישים את הבקשה להחזר מס בזמן או לא.

מה שבטוח זה שאפילו אם אתם זכאים רק לחצי נקודת זיכוי, לא כדאי לוותר על כך, כי בסופו של דבר כל נקודת זיכוי להחזרי מס מתורגמת לכסף שמגיע לכם ושאתם יכולים ליהנות ממנו, אז למה אתם מחכים?

האם אתם יכולים להגיש את הבקשה בכוחות עצמכם?

בעידן המודרני אשר בו אנשים עושים גם תארים אקדמאים לבד כי הם לומדים בצורה אינטראקטיבית מול המחשב, זה טבעי שתוכלו להגיש בקשות החזרי מס לסטודנטים בכוחות עצמכם.

מצד שני, אם אתם מרגישים שגם ככה החיים שלכם עמוסים ושאין לכם רגע אחד של פנאי, כדאי שתדעו שיש מי שיוכל לעזור לכם עם הגשת הבקשה להחזרי מס. רואה חשבון, יועץ מס ואפילו חברות פרטיות שעוסקות בתחום הזה הם הכתובת שאליה כדאי לכם לפנות ויפה שעה אחת קודם.

אל תדחו את ההתעסקות בעניין הזה כי לקבל החזרי מס זה תמיד משהו מעודד שיכול לשפר את חייו של הסטודנט הממוצע.

בתור סטודנטים שגרת היום קשה מאוד, לעיתים הקשרים החברתיים נפגעים והיכולת לעבוד באופן רציף נפגעת מאוד. על כן, כאשר ניתנת לכם האפשרות להרוויח יותר עבור עבודתכם, למה שלא תעשו זאת? החזרי מס מאפשרים לכם, רק על עצם היותכם סטודנטים, לשלם פחות למדינה ובכך להרוויח יותר.

את סכום הכסף אשר יוחזר לכם כחלק מן החזרי המס המגיעים לכם כסטודנטים, לא ניתן לחזות בדיוק מראש. זאת, מאחר שהחזרי המס המגיעים לכם כסטודנטים משתנים בהתאם לגורמים שונים כגון משך הלימודים שלכם, גובה ההכנסה שלכם ואפילו המועד בו הגשתם את בקשת החזר המס.

את בקשת החזר מס עבור היותכם סטודנטים, ניתן להגיש בסוף כל שנת מס בדומה לכל בקשת החזר מס אחרת באשר היא. זאת כמובן, בהתאם להגשת הטפסים הנדרשים לכך, בזמן ובמועד הקבועים עבור הגשות בקשת החזר מס למס הכנסה.

בוודאי! בקשת החזר מס כסטודנט יכולה להיות מוגשת על ידי הסטודנט באופן עצמאי לחלוטין. עם זאת, מאחר שמדובר בצורך לאסוף מסמכים ולמלא טפסים, לעיתים מומלץ לקחת חברה לייעוץ מס אשר תעשה זאת עבורכם, ובכך לחסוך זמן וכאב ראש.

שתף את המאמר עם חברים
מה היה לנו עד עכשיו?

כתבות נוספות בנושא החזרי מס

×

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

{{erroPhone}} {{error}}
אחורה
המשך
אחורה
שליחה