טופס 116 תיאום מס הוא טופס שמיועד להגשת בקשה לתיאום מס. במידה וההכנסה שלכם מגיעה מכמה מקורות שונים, תוכלו לבצע תיאום מס על מנת למנוע תשלום של מס עודף במהלך שנת המס. האפשרות לערוך תיאום מס פתוחה בפניכם בכל שלב בשנת המס, כל עוד היא לא הסתיימה. עם זאת, במידה והסתיימה שנת המס, אין אפשרות לערוך את תיאום המס. במקום זאת, אם גיליתם כי שילמתם סכום מס גבוה מדי – תוכלו לבקש החזר מס עד 6 שנים מסיום שנת המס.
עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!
המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!
חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות]
ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!
בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣
בדקו זכאות ב- 30 שניות ⭣
מתי נצטרך את טופס 116?
נצטרך להשתמש בטופס 116 על מנת להגיש את הבקשה לתיאום מס. יש צורך בהגשת תיאום מס במידה ואתם עובדים במספר מקומות עבודה שונים, והמטרה שלו הוא למנוע תשלום של מס מיותר בעקבות ריבוי מקומות העבודה. יש להגיש את טופס 116 לפני סיום שנת המס, על מנת למנוע את לקיחת המס המיותר במשך השנה.
אילו פרטים יש למלא?
בעת הגשת טופס 116, יש לפרט את כל הפרטים הבאים עבור כל מקומות העבודה שבהם אתם מועסקים:
- פרטי העובד: שם מלא, מספר ת"ז וכתובת המגורים.
- שם המעסיק.
- מספר תיק ניכויים (זהו מספר שמונפק לכל עסק לצורך זיהוי של רשויות המס. הוא מופיע על גבי תלושי המשכורת).
- השכר השנתי (ברוטו) שאתם צפויים לקבל מהמעסיק במשך כל השנה.
- במשך כמה חודשים עבדתם במהלך שנת המס.
מעבר לכך, יש לצרף לטופס 116 את תלוש השכר האחרון שקיבלתם מכל אחד ממקומות העבודה. אם עדיין לא קיבלתם תלוש שכר, אך אתם מעוניינים לערוך תיאום מס, ניתן לפנות למס ההכנסה ללא התלוש ולהסביר מדוע אינכם יכולים להעביר אותו בזמן זה.
מידע נוסף
את טופס 116 ניתן להגיש דרך מערכת הפניות של אתר רשות המיסים. אך שימו לב, שניתן לעשות רק תיאום מס אחד בשנה דרך האינטרנט. אם תצטרכו לעשות יותר מאחד, תאלצו לגשת למשרדי מס הכנסה. ניתן גם להגיש את טופס 116 בסיוע של מייצג מוסמך, רואה חשבון או יועץ מס.