טופס 106 הוא טופס של רשות המיסים שכל עובד מקבל מהמעסיק שלו בסיום שנת המס. הטופס מראה את כל המשכורות החודשיות שהמעביד שילם לעובד במשך שנת המס. טופס אישור על משכורת וניכוי מס משמש למעשה על מנת לבדוק את מאזן הניכויים של מס ההכנסה, על מנת להבין אם מגיע לעובד החזר מס.
עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!
המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!
חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות]
ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!
בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣
בדקו זכאות ב- 30 שניות ⭣
מתי נצטרך את טופס 106?
זהו הטופס השנתי של רשויות המס ומקומות העבודה מנפיקים אותו אוטומטית בסיום שנת העבודה. הוא כולל מידע על חובות העובד למס הכנסה לפי ההכנסות השנתיות הכוללות שלו. זהו טופס חשוב שיש לוודא כי שומרים אותו היטב. יש להשתמש בו בעת הגשת תיאום מס, בקשה להחזר מס או במידה ואתם מעוניינים לתבוע את ביטוח לאומי.
בכל המקרים הללו תידרשו לצרף את הטופס, אשר מוכיח כי אכן קיבלתם משכורת בחודשים המפורטים וכי שילמתם ביטוח לאומי בהם. בבקשות ביורוקרטיות רבות, תלושי המשכורת הבודדים לא מספקים, ויש להגיש גם את טופס 106.
אילו פרטים יש למלא?
בטופס 106 יש למלא את הפרטים הבאים:
- הפרטים האישיים שלכם: שם מלא, כתובת, מספר ת"ז וכו'.
- פירוט התשלומים שהתקבלו על ידכם במשך השנה.
- פירוט של ההפקדות לפנסיה וקופות גמל.
- זיכויים וניכויים שהתקבלו.
- ניכויים של ביטוח לאומי, ביטוח בריאות ומס הכנסה.
- חודשי העבודה
- פרטי המעביד.
מידע נוסף
על פי חוק, כל מעסיק מחויב להעביר לכל עובדיו את הטופס, אשר מפרט את התשלומים שניתנו לו באמצעות טופס 106 עד ה- 31.3 של השנה שאחרי. שימו לב כי אם אתם עובדים ביותר ממקום עבודה אחד, אתם מחויבים לקבל את הטופס מכל אחד מהמעבידים שלכם, ואף אחד מהם לא פטור מהעברת הטופס לרשויות המס.
טופס 106 יכול לשמש אתכם בהמשך על מנת להגיש בקשות ביורוקרטיות שונות, כמו:
- החזר מס
- תיאום מס
- החזר ביטוח לאומי
- פיצויים במקרה של פשיטת רגל של המעביד
- תביעה לקצבת נכות מהפנסיה