- Taxes-Refund -

החזר מס חינוך מיוחד

נכון לשנת 2024 הורה שיש לו ילד שנדרש לחינוך מיוחד זכאי לקבל 2 נקודות זיכוי. שווי נקודות הזיכוי הוא 484 ש"ח ו- 5,808 לשנה.

כל האנשים שמחליטים להביא ילדים לעולם עושים זאת מתוך תקווה גדולה שהילד יגדל להיות, לפני הכול, בריא. עם זאת, ולמרות כל הבדיקות שנשים נדרשות ומוזמנות לעשות במהלך תקופת ההיריון, בסופו של דבר הרופאים עדיין לא מצליחים לזהות מראש את כל סוגי הבעיות והלקויות שעלולות להתפתח אצל הילדים האהובים שלנו. במאמר זה נלמד על חשיבות החזר מס חינוך מיוחד וכיצד הוא עלול להקל על ההורים.

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

בדקו זכאות ב- 30 שניות ⭣

אכן, אפילו אישה שבזמן ההיריון עשתה את כל הבדיקות האפשרויות, כולל דיקור מי שפיר, עלולה בסופו של דבר ללדת ילד נכה, ילד אוטיסט או ילד עם לקויות למידה ברמות כאלה ואחרות.

חשוב לציין שהיום המודעות לכל הנושא של לקויות למידה הרבה יותר גדולה, מה שגם מוביל בהכרח לכך שנעשים יותר אבחונים ויותר ילדים מקבלים את האישור ללקות שממנה הם סובלים. עם זאת, יש גם הרבה מקרים שהינם חמורים יותר, מה שמוביל את אותם ילדים למסגרות של חינוך מיוחד. חשוב לדעת גם שיש מסגרות שונות ומגוונות של חינוך מיוחד, בין אם מדובר על גן, חטיבת ביניים או אפילו תיכון.

החזר מס חינוך מיוחד

מבחינת ההורים ההתמודדות כאן היא לא רק רגשית ומנטאלית, אלא פעמים רבות ההתמודדות גם כלכלית. לא תמיד פשוט לממן ילד שנמצא במסגרת של חינוך מיוחד ולכן יש משמעות אדירה לעובדה שניתן למעשה להגיש בקשות להחזרי מס בגין חינוך מיוחד.

"החזרי מס הם כסף שממתין לעובדים, אשר במהלך שנת המס שילמו מס הכנסה בסכום שעלה על הנדרש."

החזר מס חינוך מיוחד – הגשת בקשה בצורה פשוטה ויעילה

כאשר מדברים על הגשת בקשה להחזרי מס בגין חינוך מיוחד חשוב להבין שיש לפעול בדיוק לפי ההוראות של רשות המיסים. ממש כפי שכאשר הסיבה העיקרית לחינוך המיוחד היא נכות ואז צריך להביא אישורים רפואיים, הרי שכאשר הסיבה היא אחרת, האישורים הנדרשים יהיו שונים. האם הילד עבר אבחון ששלח אותו בסופו של דבר לחינוך המיוחד? במידה וכן, כמובן שצריך יהיה גם לצרף את האבחון הזה להגשת הבקשה.

יתרה מכך, צריך לצרף בדרך כלל גם טופס רפואי 127 מרופא נוירולוג ומסמך שמעיד על קביעת ועדת השמה. אם כל זה לא מספיק – אתם צריכים כמובן גם לצרף טופס שמעיד על שהות הילד בכיתת החינוך המיוחד ואף את הבקשה עצמה מלאה עם כל הפרטים הנדרשים. אומנם זה נכון שצריך לעשות את הדברים בצורה מסודרת ולהגיש את כל הבקשות והטפסים שמבקשת רשות המיסים, אך בפועל זה לא באמת מסובך.

בנוסף, יש גם לא מעט גורמים שיוכלו לעזור לאותם הורים לילדים שנמצאים במסגרות השונות של החינוך המיוחד ולכן ההתמודדות יכולה להיות פשוטה יותר. משמעות הדברים היא שאם גם אתם הורים לילדים במסגרת החינוך המיוחד, אתם לא צריכים להתמודד עם הכול לבד ותמיד תוכלו לפנות אל יועצי מס או אל רואי חשבון שמכירים את התחום לעומק ושיודעים כיצד ניתן יהיה להגיש את הבקשות להחזרי המס המגיעים לכם.

 

הגשת בקשה בדיעבד

לא אחת קורה שבפועל הורים לילדים בחינוך המיוחד מתמודד בעיקר עם ה"הכאן ועכשיו". כלומר, הם כל כך שקועים בכך שהילדים יעבור את האבחונים, יתקבל למערכת החינוך המיוחד המתאימה לו וגם ירגיש בנוח, עד כי הם מזניחים בכלל את הנושא של החזרי המס. התוצאה היא, פעמים רבות, שהחודשים חולפים וכך גם השנים, ובזמן הזה ההורים מתמודדים עם הנטל הכלכלי לבדם.

התוצאה ברורה: למעשה אותם הורים משלמים את המיסים בצורה מלאה ולא נהנים מההקלות שהמדינה כן מוכנה ורוצה להעמיד לרשותם. אם זה נשמע לכם מוכר ואם גם אתם, כמו הורים רבים, רק עכשיו מתחילים להתפנות להתמודד עם הצד הכלכלי של הדברים, כדאי שתדעו שבדרך כלל זה עדיין לא יהיה מאוחר מידי. במילים אחרות, ממש כפי שאת הבקשות להחזרי מס בגין סיבות אחרות אפשר להגיש גם בצורה רטרואקטיבית אחרי שש שנים ועדיין לקבל את מה שמגיע לנו, כך קורה ברוב המקרים גם בנושא של החינוך המיוחד.

זה אומר שעוד שום דבר לא אבוד ואפילו אם עד היום לא הצלחתם למצוא לעניין הזה זמן, זה לא מאוחר מידי. תוכלו להזדרז בניסיון להבין האם אתם עומדים בכל הקריטריונים ואף להיעזר במומחים שיוכלו לקצר עבורכם את התהליך כולו. אומנם זה נכון שלא תמיד החזרי המס מאוד גבוהים, אך כאשר הם מצטברים ומתקבלים בצורה מרוכז, בהחלט מדובר על סכום לא מבוטל שחבל יהיה לוותר עליו אם הוא באמת מגיע לכם.

עיקרון החזרי המס נועד על מנת לבצע ולהעניק הקלות בתשלומי המיסים מסיבות כאלה ואחרות. כאשר מדובר על הורים לילדים בחינוך מיוחד, ההתמודדות אינה רק רגשית אלא גם דורשת השקעה כלכלית מעבר להשקעה הרגילה. על כן ניתנים הקלות מס עבור הזקוקים לכך.

קבלת החזרי מס מתבצעת על ידי הגשת בקשה לפקיד השומה של מס הכנסה. במקרה זה, הבקשה כוללת טופס אבחון במידה וישנו, אישורים רפואיים אודות הלקות הנתונה של הילד וכן טופס רפואי 127.

בוודאי. בדומה לכל תחום אחר שהוא בחיינו, גם בכל הקשור לנושא החזרי המיסים קיימים אנשי מקצוע אשר מציעים אפשרויות סיוע בנושא. כך, כאשר הורים לילדים במסגרת חינוך מיוחד זקוקים לסיוע כלשהו בקשר להחזרי המס המגיעים להם, ניתן לפנות ליועצי מס או לרואי חשבון.

בקשות רבות להחזרי מס, כמו גם החזרי מס בגין ילד המצוח בחינוך מיוחד, ניתנות לביצוע בצורה רטרואקטיבית. כלומר, גם אם שכחתם להגיש בקשות, לא הספקתם או שלא ידעתם, עדיין תוכלו להגיש את הבקשה הרלוונטית. זאת כמובן, בצירוף כלל המסמכים הדרושים.

שתף את המאמר עם חברים
מה היה לנו עד עכשיו?

כתבות נוספות בנושא החזרי מס

החזר מס להורים גאים

כל הורה במדינת ישראל זכאי להטבה במס לטובת גידול ילדיו. המדינה מכירה בהוצאות הרבות הכרוכות בכניסת תינוק חדש למשפחה, בכלכלת

קרא עוד »
×

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

{{erroPhone}} {{error}}
אחורה
המשך
אחורה
שליחה