- Taxes-Refund -

החזר מס בגין תואר ראשון

מי זכאי להחזר מס בגין תואר ראשון?

  • תושב ישראל בוגר תואר ראשון משנת 2023 או לאחריה זכאים ל- 1 נקודות זיכוי לשנה ששווה 242 ש"ח לחודש ו- 2,904 ש"ח לשנה, ב-3 שנות מס אחרי שנה שבה סיימו את הלימודים במוסד אקדמי מוכר.
  • כל הסטודנטים שסיימו לימודים של תואר ראשון בשנים 2014-2022 זכאים ל-1 נקודות זיכוי שהן 240 ש"ח לחודש ו- 2,904 ש"ח לשנה. נקודות זיכוי אחת למשך שנה אחת בשנת המס שאחרי שנת הלימודים או בשנה שאחריה. אם חלפה שנת המס, ניתן להגיש בקשה להחזר ולקבל אותו עד 6 שנים רטרואקטיבית.
  • השווי השנתי של 3 נקודות זיכוי הוא 8,712 ₪ ₪ לשנה.
  • במידה והחבות הכוללת של אדם במס הכנסה נמוכה מ-8,460 ₪, הוא יוכל להשתמש רק בחלק מנקודות הזיכוי השווה לחבות המס שלו.

 

 

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

בדקו זכאות ב- 30 שניות ⭣

הגשת בקשת החזר מס בגין תואר ראשון

אם שנת המס כבר חלפה, אנשים עדיין יכולים להגיש בקשה להחזר מס באינטרנט או במשרד השומה המקומי שלהם. התקופה הרטרואקטיבית להחזרים נמשכת עד שש שנים.

עבור שכירים, פרטים אלה צריכים להיכלל במסמכים טופס 101 וטופס 119 שאותם מעבירים למעסיק.
למתמחים, יכול להועיל לדחות את קבלת זיכוי המס עד לסיום ההתמחות. הסיבה לכך היא בעיקר כי משכורות המתמחים נוטות להיות נמוכות יותר, ובמקרים מסוימים אינם ממוסים כלל. במקרים כאלה, מתמחים לא יוכלו לעשות שימוש מלא בהטבה זו.

החזר מס בגין תואר ראשון

בנוסף ניתן לבדוק זכאות דרכנו אונליין ללא צורך במסמכים , ממלאים לשאלון דיגיטלי ומקבלים תשובה לגבי הזכאות.

מדוע כדאי לברר לגבי נקודות זיכוי תואר ראשון?

מבחינה כלכלית, נקודות הזיכוי ממס מפחיתות ישירות את סכום מס ההכנסה המגיע עד לנקודה שבה לא ישולם מס. עם זאת, הם מועילים רק למי שחבות המס שלו מגיעה לשווי נקודות הזיכוי הזכאיות לו. אם חובת מס הכנסה של אדם מתקזזת בנקודות זיכוי אחרות, הוא לא ייהנה מנקודות הזיכוי הנוספות הקשורות לתואר הראשון שלו. עם זאת, מי שנדרש לשלם מס הכנסה בשיעור נמוך משווי נקודות הזיכוי שלו יכול להשתמש בחלק מנקודות אלו עד לאפס חובת המס.

נקודה חשובה שיש לציין היא שניתן לתבוע הטבה זו רק עבור תואר ראשון אחד. ניתן לצבור נקודות זכות נוספות עבור כישורים נוספים, כגון תואר שני או לימודים מקצועיים, אלא אם צוין אחרת. ההטבה ניתנת בנוסף ל-2.25 נקודות הזיכוי המוענקות לתושבי ישראל. עם זאת, אם אדם זכאי לנקודות זכות לתואר ראשון ולימודים מקצועיים, עליו לבחור באחת בלבד.

מענקים הם דבר שכולנו נשמח לקבל, ובמיוחד אם הדבר אף תורם לנו מעבר לכך. אי לכך, מדינת ישראל ורשויות המיסים, החליטו לעודד אנשים לקדם את עצמם. עידוד זה, מתבצע על ידי הענקת זכאות להחזרי מס בגין לימודים, ובין היתר בגין תואר ראשון.

הגשת בקשות להחזרי מס בגין כל סיבה שהיא, ועל כן גם בגין תואר ראשון, ניתנת לביצוע בסוף כל שנע, עם הגשת תיאום המס השנתי. תיאום זה מוודא בין היתר, האם שילמתם יתר על המידה בהתאם לנקודות הזיכוי שלכם, ובמידה וכן מחזיר לכם את כספכם העודף.

כל שכיר אשר סיים את לימודי התואר הראשון שלו, זכאי לחצי נקודת זכות למשך תקופה של שלוש שנים. נשמע מעט? ובכן חצי נקודה אכן נשמעת מעט, אך לאחר צבירת הכסף במהלך שלוש השנים, מדובר על מאות שקלים שחבל לזרוק סתם כך.

בקשת החזר מס בגין תואר ראשון יכול להתבצע באופן עצמאי. כמ וכן, ניתן להגיש בקשה זו בסיוע של חברת ייעוץ מס מקצועית אשר מתמחה בתחום. כך, תוכלו לחסוך לעצמכם זמן, כאבי ראש מיותרים, וכן תוכלו אולי לדרוש ולקבל את מלוא ההטבות המגיעות לכם.

שתף את המאמר עם חברים
מה היה לנו עד עכשיו?

כתבות נוספות בנושא החזרי מס

×

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

{{erroPhone}} {{error}}
אחורה
המשך
אחורה
שליחה