- Taxes-Refund -

מתי מומלץ לעבור מעוסק מורשה לחברה בע"מ

בעלי עסקים רבים מתחילים כעוסקים מורשים וככל שהם מרחיבים את פעילותם, הם עוברים להיות חברות בע"מ.

המאמר יפרט מתי מומלץ לעסק מורשה לעבור לחברה בע"מ.

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

בדקו זכאות ב- 30 שניות ⭣

מהו עסק מורשה?

עסק מורשה הוא עסק שיש לו מחזור שנתי של יותר מ-100 אלף ₪ המחויב להוציא חשבוניות ולשלם מע"מ לרשויות המס. העסק מדווח אחת לחודש או לחודשיים על ההתנהלות השוטפת שלו לרשויות ומקזז את המע"מ מההוצאות השוטפות. בלי קשר להכנסות, בעלי מקצוע כמו: עורכי דין, אדריכלים, הנדסאים, סוכני ביטוח ועוד מחויבים לפתוח עסק מורשה.

 

מהי חברה בע"מ?

חברה בע"מ היא חברה בעלת מניות בעירבון מוגבל. במידה והחברה נופלת מבחינה כלכלית, בעלי המניות ישלמו את הסכום אותו השקיעו בחברה וכך רכושם וכספיהם הפרטיים לא ייפגעו. מבחינת המיסים על החברה לשלם מס חברות רק על הרווחים שלהן שהוא נמוך יותר מהמס אותו משלם העוסק המורשה.

 

מה עדיף חברה בע"מ או עוסק מורשה?

על מנת לענות על השאלה האם מומלץ להיות עוסק מורשה או חברה בע"מ חשוב להיוועץ עם רואה חשבון מקצועי. לעסק המייצר מחזור שנתי של 500 אלף ₪ והוצאותיו זהות להכנסותיו מומלץ להישאר כעוסק מורשה. בהתאם לרמת החיים והרווחים, חברה בע"מ יכולה לשרת באופן אולטימטיבי את העסק הן מבחינת ההתנהלות, סיכונים משפטיים והן מבחינת המיסוי כאשר היא רשומה כחברה. כאשר העסק רשום כחברה הסיכון של הכספים מינימלי מבחינת בעל העסק במיוחד בעסקים המייצרים תחרות ביניהם. העסק מייצר פעילות הכוללת תשלום לספקים, משכורות לעובדים, קניית סחורות, הוצאות על שכירות, חומרי גלם ועוד. במידה וההכנסות לא עוברות את ההוצאות העסק עלול לקרוס. במצב כזה בעל העסק המורשה יישא בהפסדים וייאבד את רכושו הפרטי על מנת לכסות על החובות. לעומת זאת, חברה בע"מ תישא בהפסדים כחברה ולא כאדם פרטי. לפיכך, לעסק בעל סיכון גבוה מומלץ להפוך לחברה בע"מ.

 

היתרונות של חברה בע"מ

בנוסף לסיכון ולתחרות, חברה בע"מ המפיקה רווחים גדולים תשלם פחות מס. תשלום מס החברות נע בין 10-50 אחוז בממוצע בהתאם לרווחים. בנוסף, בעלי החברות יכולים להיות שכירים בעלי שליטה וליהנות ממשכורת כעובדים מן השורה וגם לשאת ברווחים כבעלי החברה. לחילופין, בעל החברה יכול להשקיע את הרווחים בחברה ולהיות פטור מתשלום כיוון שחלק מההשקעה תהיה על ציוד או מיזמים המוכרים במס. האידיאל לפתוח חברה בע"מ הוא כאשר ישנם רווחים של עשרות אלפי שקלים בחודש או כאשר ישנם עוד שותפים בחברה. ככל שיהיו יותר שותפים לעסק, כך יהיה נכון יותר לפתוח חברה בע"מ. הסיבה היא שניתן לשנות את הבעלות על החברה ולהגן על השותפים במידה והחברה קורסת. לעומת זאת, כשותפים אתם עלולים להיות חשופים לתביעות משפטיות וחובות כאשר החברה נקלעת לצרות.

 

בעל עסק

שתף את המאמר עם חברים
מה היה לנו עד עכשיו?

כתבות נוספות בנושא החזרי מס

×

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

{{erroPhone}} {{error}}
אחורה
המשך
אחורה
שליחה