- Taxes-Refund -

החזרי מס לגרושים

למרות שרוב האנשים שהחליטו להתחתן בשלב מסוים בחייהם עשו זאת מתוך אהבה ורצון לבלות ביחד את שארית חייהם, הסטטיסטיקה במדינת ישראל מספרת לנו משהו אחר. למעשה, על פי הנתונים הרשומים, בישראל אחד מכל שלושה זוגות בסופו של דבר יתגרש, כך שאם זה קרה גם לכם, אתם לא באמת לבד ואתם חייבים להכיר את החוק בנושא החזרי מס לגרושים.

תקופת הגירושים בדרך כלל מלווה בהרבה מתחים נפשיים, אי וודאות ובלא מעט שאלות והוצאות כלכליות, כך שבוודאי תשמחו לדעת שלפחות מגיעים לכם החזרי מס. אומנם לא תמיד כל אחד יקבל החזרי מס ויש לבדוק כל מקרה לגופו, אך באופן כללי בהחלט ניתן לראות שקיים כזה דבר החזרי מס לגרושים ובהחלט שווה לבדוק זאת. כל אותם המקרים שבהם גרושים לא מגישים בקשה להחזרי מס זה קורה בגלל בורות ובגלל חוסר היכרות עם החוק.

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

בדקו זכאות ב- 30 שניות ⭣

לכן חשוב כל כך שתדעו: יש כזה דבר החזרי מס לגרושים ולמעשה מדובר על סכומים שיכולים להצטבר לאלפי שקלים בשנה. מה שכן, חשוב גם לדעת שהחוק קובע בצורה מפורשת שעל מנת לקבל את החזרי המס שמגיעים לכם כתוצאה מהגירושים, עליכם להגיש בקשה באופן אקטיבי למס הכנסה.

החזרי מס לגרושים אשר בחרו להינשא שנית

על פי פקודת מס הכנסה סעיף 40 א', אדם שהחליט להתגרש מאשתו ובחר להתחתן בשנית זכאי להחזרי מס. למעשה החוק קובע כי אם גבר משלם לאשתו הקודמת מזונות והוא בעצמו התחתן שוב, הוא זכאי לנקודת זיכוי אחת, מה שאומר שבפועל הוא יקבל הפחתה בתשלום המיסים החודשי.

החזרי מס לגרושיםה

חשוב לציין שגם במקרה ההפוך, כאשר האישה היא זו שמשלמת מזונות לגבר שעזבה והתחתנה שוב, האישה תהיה זכאית לנקודת זיכוי במיסים. מנגד, אם הזוג התגרש וכתוצאה מכך האישה הפכה להיות חד הורית, הרי שגם במקרה כזה היא תהיה זכאית לנקודת זיכוי במיסים.

המזונות שלכם פטורים ממס

עוד דבר שחשוב לדעת, בעיקר עבור הצד שמקבל את המזונות, זו העובדה שישנו פטור ממס על תשלום מזונות. כך קורה שבין אם מדובר על מזונות מהגרוש ישנו פטור ממס ובין אם מדובר על מזונות שמשולמים עבור הילדים המשותפים, יש כאן פטור ממס. בנוסף לכך, במידה ואחד מהצדדים מקבל מזונות אשר משולמים על ידי הביטוח הלאומי, גם שלומים אלה פטורים ממס וחשוב מאוד להיות מודעים לכך כי מדובר על סכומים לא מבוטלים בכלל.

הנקודה הבאה שכדאי לדעת לגבי כל הנושא של תשלום מזונות והטבות מס, היא שגם משלם המזונות זכאי לקבל הטובות שונות במיסים. למעשה כאן ההטבה המרכזית היא שמי שבחר להתגרש ומשלם מזונות זכאי לנקודת זיכוי עד שלמעשה ילדיו יגיעו לבגרות.

 

איזה מסמכים צריך להגיש כדי לקבל את הטבות המס שהוזכרו?

על מנת שגם אתם תוכלו ליהנות מכל אותן הטבות מס שהזכרנו, או לפחות מחלק מהן שאולי מגיעות לכם, עליכם להגיש לא מעט מסמכים. ראשית, כפי שציינו, כדי שאדם גרוש יקבל את החזרי המס המגיעים לו עליו לפעול בצורה אקטיבית ולפנות אל רשויות המיסים.

שנית, חשוב לציין שמעבר לתעודת זהות, תלושי משכורת וטפסים מתאימים, חשוב כמובן גם לצרף לכל הבקשה הזאת אסמכתא שמעידה על הגירושין. כיוון שרוב האנשים חווים בצורה לא פשוטה את הגירושין שלהם, כי זה הרי אומר שהמשפחה מתפרקת והחיים משתנים, זה טבעי שהדבר האחרון שירצו לעשות הגרושים הוא להתעסק בענייני החזרי מיסים.

חשוב להבין בנקודה הזאת שאומנם ברוב המקרים ניתן יהיה גם להגיש בקשות להחזרי מס בצורה רטרואקטיבית, אך באופן כללי לא כדאי לדחות את העניין. החדשות הטובות הן שיש לא מעט גורמים וגופים שיוכלו לעזור לכם בהתמודדות עם פקיד שומת המס, כך שאתם לא חייבים לצלוח את העניין הזה לבד.

ממי כדאי לבקש סיוע מקצועי בנושא המיסים?

זה לא משנה אם אתם רוצים להגיש בקשה להחזרי מס בגין גירושין או בגין כל נושא אחר כמו תרומות, נכות וכדומה, כי בכל מקרה יש לא מעט גורמים שאליהם תוכלו לפנות. זה אפילו לא חשוב האם אתם עובדים בתור עצמאים או שכירים שכן בכל מקרה יועצי מס, רואי חשבון וחברות מקצועיות שעוסקות בענף הזה יוכלו לעזור לכם. פנו עוד היום אל מומחים והגישו בקשה להחזרי המס שמגיעים לכם או לפטורים שלהם אתם מצפים כתוצאה מהגירושין.

אומנם לא עבור כולנו מדובר על סכומים שיכולים לשנות לנו את החיים, אך תמיד לקבל החזרים של כמה מאות או אלפי שקלים בסוף השנה זה משהו שיכול לשמח ויכול להקל עלינו את ההתנהלות הכלכלית בחיי היומיום. יתרה מכך, כאשר אתם מפקידים את העניין הזה בידי מי שמכיר את הפקודות של מס הכנסה ואת ההתמודדות מול הגוף הזה, הכול הופך להיות מהיר ופשוט יותר. לכן אין לכם סיבה לוותר על מה שמגיע לכם וכל מה שנותר לכם כעת לעשות זה לבחור את הגורם שיסייע לכם לכל אורך התהליך.

כן, מס הכנסה החליט וקבע כי ניתן לקבל נקודות זיכוי ממס בשל גירושין של שני בני זוג. עם זאת, החוק קובע בצור החד משמעית, כי על מנת לקבל את החזרי המס המגיעים לכם, עליכם להגיש בקשה באופן פעיל ויזום למס הכנסה.

מסתבר שכן. בהתאם לסעיפי החוק הרלוונטיים של מס הכנסה, גבר אשר התגרש מאשתו ומחליט להתחתן בשנית, זכאי לנקודת מס אחת. זאת, מאחר שהגבר צריך לשלם מזונות לגרושתו ולילדיהם, ובו בזמן לכלכל את משפחתו החדשה.

כן אך לא בכל המקרים. במקרים בהם אישה התגרשה והתחתנה בשנית, אין להעניק לה נקודות זיכוי מס. עם זאת, במידה והתחתנה בשנית והיא זו אשר משלמת את המזונות לגרוש שלה ולילדיהם, או במידה והיא נותרה אם חד הורית, היא זכאית לנקודות זיכוי מס על פי חוק.

ודאי. חברות ייעוץ מס וכן רואי חשבון רבים מתעסקים בעניין הגירושין, וכן גם בעניין החזרי המיסים המגיעים לגרושים. על כן, אם אתם חוששים להיכנס לתהליך ארוך ומסובך, פנו אל אחד מהגופים הללו ובקשו ממנו סיוע.

שתף את המאמר עם חברים
מה היה לנו עד עכשיו?

כתבות נוספות בנושא החזרי מס

החזר מס להורים גאים

כל הורה במדינת ישראל זכאי להטבה במס לטובת גידול ילדיו. המדינה מכירה בהוצאות הרבות הכרוכות בכניסת תינוק חדש למשפחה, בכלכלת

קרא עוד »
×

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

{{erroPhone}} {{error}}
אחורה
המשך
אחורה
שליחה