- Taxes-Refund -

החזרי מס – הדברים שכדאי שתדעו כדי לקבל את הכסף שלכם

השכיחות של תשלומי מס גבוהים מן הנדרש היא גבוהה מאוד בישראל, והרבה עובדים זכאים לקבל החזרי מס על סך אלפי שקלים, אך אינם מודעים כלל לקיומה של הזכות הזאת. מדובר בנושא פשוט למדי, שחבל שאנשים חוששים מלהכיר אותו לעומק – כיוון שבסופו של דבר, זה יכול להיות שווה בעבורם סכומים גבוהים של כסף, שבקלות רבה יכול לשוב אל חשבון הבנק.

"הרבה עובדים זכאים לקבל החזרי מס על סך אלפי שקלים, אך אינם מודעים לקיומה של הזכות הזו  ."

מיליוני ישראלים זכאים להחזרי מס מהמדינה!

חברת WinTax מציעה בדיקה מהירה [ללא עלות] לבדיקת זכאות להחזר מס אונליין.

הבדיקה בליווי חברה פרטית להחזרי מס בעלת רישיון, אנו מייצגים מורשים מול מס הכנסה.

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

 

האם אתם זכאים להחזרי מס אדירים? גלו ב-30 שניות!

גלו זכאות ב- 30 שניות >>

החזר מס לשכירים - בדקו עכשיו
דקות
שניות

מהם החזרי מס ומי אמור לקבל אותם?

ישנו הפרש בין סכום המס שעובד משלם באופן קבוע מתוך שכרו, לבין זה שהוא אמור באמת לשלם. השגיאה הזו מתרחשת בשל העובדה כי גובה המס המשולם מבוסס למעשה על השערה בלבד, לגבי יכולת ההשתכרות של אותו העובד בשנת המס המחושבת. הטעות הקבועה הזו בחישוב קורית במשכורתם של הרבה מאוד ישראלים אשר אינם שמים לב לעניין, או שבוחרים להתעלם ממנו.

הדברים שכדאי שתדעו כדי לקבל את הכסף שלכם

למה הרבה אנשים מוותרים על ההחזר?

החשש הטבעי של בני אדם מתהליכים בירוקרטיים, הוא ככל הנראה הסיבה לכך שאלפי שקלים עדיין נמצאים בקופת המדינה, וממתינים לחזור אל האנשים שאליהם הם משתייכים.

למעשה, מרבית העובדים בישראל – כשמונים אחוזים מהם, הזכאים לקבלת החזרי מס, לא טורחים לבצע את הפעולות הנדרשות בכדי לקבל את כספם בחזרה. ייתכן שמודעות מוגברת לפשטות התהליך הנדרש לקבלת ההחזר, תסיר את החשש מהבירוקרטיה – שבעצם אינה כה מורכבת במקרה הזה, ותוביל לכך שהכספים ש"ממתינים" ישובו אל בעליהם החוקיים.

 

מדוע יותר עובדים שכירים מעצמאיים זכאים להחזרים?

עובד עצמאי או בעל עסק, נדרש באופן קבוע לדווח על ההוצאות וההכנסות שלו במלואן. באופן טבעי, המודעות של אותם העובדים למתרחש בשכרם היא הרבה יותר גבוהה. מסיבה זו, טעויות בחישובי המיסים במקרה של עובדים עצמאיים הן נדירות יותר, זאת לעומת עובדים שכירים אשר "פוגשים" את ההוצאות החודשיות שלהם רק כאשר הם מקבלים את תלוש השכר, וגם אז – הם לא באמת מסתכלים על כל רכיבי השכר ודואגים להבין לעומק מהי המשמעות של כל אחד ואחד מהם.

מה עושה מי שגילה טעות בחישוב שהתרחשה לפני מספר שנים?

המדינה מאפשרת לקבל החזרי מס גם עבור תקופות שכבר חלפו, בתנאי שלא מדובר ביותר מאשר שש שנים שחלפו משנת המס שבה מוגשת הבקשה להחזר. חשוב לדעת כי עבור כל שנת מס מוגשת בקשה בנפרד, ולכן במידה והתרחשו שינויים כלשהם במהלך חלק מן השנים, אשר עשויים לזכות את העובד בנקודות מס עבור אותה שנה – יהיה עליו להביא אישורים מתאימים שיתמכו בטענותיו.

הסכום שיתקבל, בסופו של דבר, בחשבונו של העובד – יהיה ההפרש בין המס ששילם בפועל במהלך כלל התקופה שעבורה הגיש את הבקשה – כאמור, עבור כל אחת ואחת מן השנים בנפרד – ובין זה שאמור היה לשלם על פי החוק.

האם ניתן להגיש את הבקשה באופן עצמאי?

אין ספק כי הטכנולוגיה של היום והאינטרנט הנגיש לכולנו, מאפשרים קבלת אינפורמציה נרחבת לגבי נושא המיסים במדינה בכלל, ועניין החזרי מס בפרט. ניתן להשיג מידע אישי ואומדן לגבי גובה ההחזר בזכות קיומם של "מחשבונים וירטואליים", ולהבין איך עובד התהליך לעומק.

למרות זאת, בקיאות וידע של אנשי מקצוע העוסקים בענייני מיסים באופן שוטף, יכולים בהחלט לתרום למי שמעוניין להגיש בקשה לקבלת החזר, ורוצה למצות את הזכויות שלו באופן מלא. בשל כך ועל אף שניתן לפנות לקבלת החזר מס באופן עצמאי, מומלץ להתייעץ עם מקצוען שיעניק את הכלים למיצוי הזכויות, וייתכן שאף יוביל לכך שהסכומים שתקבלו – יהיו גבוהים הרבה יותר ממה שציפיתם.

שתף את המאמר עם חברים
מה היה לנו עד עכשיו?

כתבות נוספות בנושא החזרי מס

שנת מס

השאלה מה היא שנת המס הנוכחית חוזרת על עצמה לעיתים קרובות ומשותפת לשכירים, עצמאיים, בעלי עסקים, נציגים חברות וארגונים פרטיים

קרא עוד »
החזר מס שלילי

מה זה החזר מס שלילי? מענק בגובה 4,000 ש"ח הניתן לעובדים שהכנסתם נמוכה (שכירים ועצמאים) לאחר שהגישו בקשה ועמדו בתנאי

קרא עוד »
חברת החזרי מס

לישראלים רבים יש זכאות להחזר מס, כל אחד ואחת מסיבותיו שלו. הנה כמה דוגמאות לאנשים שיכולים להיות זכאים להחזרי מס

קרא עוד »
×

מיליוני ישראלים זכאים להחזרי מס מהמדינה!

חברת WinTax מציעה בדיקה מהירה לבדיקת זכאות להחזר מס אונליין [ללא עלות]

הבדיקה בליווי חברה פרטית להחזרי מס בעלת רישיון, אנו מייצגים מורשים מול מס הכנסה.

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

רלוונטי אליכם? קבלו את כספכם בחזרה מהמדינה!

התחילו בדיקת זכאות ב-30 שניות!

גלו זכאות ב- 30 שניות >>

החזר מס לשכירים - בדקו עכשיו
דקות
שניות

{{erroPhone}} {{error}}
אחורה
המשך
אחורה
שליחה