טופס 2551 משמש להעברת פרטים בדבר הפסקת פעילות לחבר בני אדם/ניכויים עבור רשות המיסים. את הטופס יש למלא על פי סעיף 135 לפקודת מס הכנסה.
עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!
המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!
חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות]
ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!
בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣
בדקו זכאות ב- 30 שניות ⭣
סגירת עסק או תיק ניכויים
כאשר עצמאי מעוניין לסגור את העסק שלו, עליו להודיע על כך לרשויות מס הכנסה ולהגיש טופס 2551 תוך 30 יום מיום הסגירה. אי ביצוע זה יביא לכך שהעסק ייחשב פעיל, והבעלים עדיין יידרש לשלם מיסים ודמי ביטוח. טופס 2551 מספק פרטים על הפסקת פעילות לעסק ויש להגישו לפקיד השומה. במידה ולא ידווח על הסגירה, העסק ימשיך להיראות כנישום פעיל.
מה קורה אחרי שמגישים את טופס 2551?
לאחר הודעה לרשויות על סגירת העסק, יונחה הבעלים על הצעדים הנדרשים לסגירה סופית של העסק. אלה כוללים הודעות מס הכנסה, מס ערך מוסף, ביטוח לאומי, קרנות פנסיה, רשויות מקומיות לארנונה, חברות חשמל, חברות ביטוח וחברות תקשורת. כמו כן יש להגיש לרשות מס הכנסה דוח שנתי על פעילות העסק באותה שנה.
איך ממלאים ומגישים את טופס 2551?
יש לכתוב טופס 2551 בכתב יד ולהגיש למשרד מס הכנסה. לשם כך יש לקבוע תור במשרד רשויות המס בישראל. הטופס מצריך מידע על משרד השומה, הפסקת פעילות, מכירת העסק אם רלוונטי, נכסים, רכוש קבוע ופרטים רלוונטיים נוספים. במידה ויש צורך בסיוע בטופס 2551 ניתן לפנות לעזרה ברשות המסים, בשירות הייעוץ לאזרח (ש"ל) או במוקד המענה הממשלתי המרכזי.
מיהו עצמאי ומדוע הוא צריך את טופס 2551?
עצמאי מרוויח הכנסה דרך הפעילות העסקית שלו במקום להיות מועסק על ידי מישהו אחר. אנשים אלה עשויים לנהל עסק משלהם, לעבוד בשותפויות ולנהל את פעילותם במקומות שונים. עבודה עצמאית כרוכה בסיכונים פיננסיים, אך מציעה גם הטבות כמו עצמאות כלכלית, היקפי עבודה גמישים והזדמנויות עבודה מגוונות. הכנסה לעצמאים מגיעה בדרך כלל מייצור מוצרים, מסחר ומתן שירותים, כמו גם מנכסים שמניבים רווח פיננסי, כמו נדל"ן וניירות ערך.
איזה מס גובה עצמאי?
בישראל, עצמאים רבים הם עוסקים פטורים, מה שאומר שהם אינם צריכים לשלם מס ערך מוסף (מע"מ) על העסקאות שלהם ואינם יכולים לנכות מע"מ עבור תשומות. רשות המסים קובעת מי כשיר כעוסק פטור על פי קריטריונים המפורטים בחוק מס ערך מוסף, המגדיר עוסק פטור כמי שמחזור המכירות השנתי שלו אינו עולה על סכום קבוע הקבוע בחוק. סכום זה מתעדכן מדי שנה לפי מדד המחירים לצרכן. הגדרה זו נועדה לפשט את העניינים לעצמאים ולצמצם את מספר העוסקים המורשים בישראל.
מילוי טופס 2551 לעצמאיים
הגשה נכונה של טופס 2551 בעת סגירת עסק היא מרכיב חיוני נוסף בשמירה על ציות לחוקי המס בישראל והימנעות מבעיות משפטיות פוטנציאליות. מצד אחד, עבודה עצמאית בישראל מציעה יתרונות רבים, ביניהם עצמאות כלכלית, סידורי עבודה גמישים ומגוון רחב של הזדמנויות עבודה פוטנציאליות. מצד שני, כדי לנצל באופן מלא את ההטבות הללו, עצמאים חייבים לנהל נכון את זכויות המס שלהם. ברוב המקרים, הדרך לעשות את זה עוברת בהתייעצות עם בעלי מקצוע כגון עורכי דין, רואי חשבון ויועצי מס שמתמחים בנושא.
הבדלים בין טפסים לטיפול בהודעות על סגירת פעילות עצמאי
להגשת הודעה על הפסקת פעילות יש להשתמש בטופס המתאים המיועד לכך. הטפסים הרלוונטיים כוללים:
- טופס 2550 – בקשה לפרטים לגבי הפסקת פעילות ליחיד או תיק ניכויים.
- טופס 2551 – בקשה לפרטים לגבי הפסקת פעילות לחבר אנשים או תיק ניכויים.
- טופס 2552 – הודעה על הפסקת פעילות ותשלומים. טופס זה מיועד להודעה על הפסקת פעילות תיק ניכויים ליחיד ולקבוצת אנשים בלבד.
שאלות ותשובות
היכן ניתן להשיג את הטפסים הדרושים להגשת הודעה על הפסקת פעילות?
בכל משרד שומה או מיסוי, או להוריד מאתר רשות המיסים במאגר הטפסים.
איזה פרטים אפשר למסור על החברה שנסגרת במילוי טופס 2551?
האם מדובר בחברה משפחתית, חברת בית או חברה בהליכי פירוק.
איזה פרטים צריך לספק על הפסקת הפעילות?
תאריך ההפסקה, סיבה, תאריך אחרון לתשלום שכ"ע ותשלומים אחרים וכתובת העסק.
מי מטפל בטופס 2551?
הודעת הפסקת הפעילות תטופל ביחידה המרכזית במשרד השומה בו מתנהל התיק כאשר מדובר בבקשה לסגירת תיק עבור יחיד או תאגיד. במקרה של בקשה לסגירת תיק ניכויים, מחלקת תפעול ושירות רשת תטפל בכך.