- Taxes-Refund -

החזרי מס לשכירים – על מה ולמה?

החזרי מס לשכירים בעצם אומר – קבלת כסף בחזרה ממס הכנסה לאזרח. על מנת להסדיר את נושא גביית מסים מתושבי המדינה, מתבצע תהליך של החזר מס אשר מאפשר לאזרחים לקבל את כספם בחזרה.

במקרים בהם נעשה תחשיב שאיננו מדויק ונגבה מהאזרח סכום גבוה מזה שהיה עליו לשלם, יוכל האזרח לקבל אותו בחזרה.תחשיב לא מדויק נובע למשל מאי רציפות במקום עבודה, עבודה ביותר ממקום אחד ועוד. כמו כן, ישנם מקרים אחרים כגון: מתן תרומה, שינויי מצב משפחתי, שיחרור מהצבא ועוד, אשר יכולים לזכות אתכם במס.

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

בדקו זכאות ב- 30 שניות ⭣

"היה עליו לשלם סכום נמוך יותר ממה ששילם יהיה זכאי אותו שכיר לקבלת החזרי מס ממס הכנסה בעבור שנת המס החולפת."

החזרי המס נובעים בעיקר מניכוי המס במקור על ידי המעביד ללא התאמתו להכנסה החודשית של העובד, וזאת בשל אי קבלת מלוא הניכויים והזיכויים לעובד משום שלא הצהיר עליהם, בשל טעויות של מעביד בסעיפי הניכוי, אי יכולת של המעביד להביא לכדי יישום את מתן הנחות המס, למשל: נכות, הפקדות אישיות לקופות גמל שאינן כלולות בתלוש השכר, חוסר רציפות בעבודה ועוד.

החזרי מס לשכירים – על מה ולמה

באופן כללי, ניתן לומר כי הזכאים להחזר מס הם אזרחים אשר שילמו מס במהלך השנה ובתום השנה נמצא כי חבות המס השנתית שלהם קטנה מהסכום אותו שילמו במהלך השנה. כידוע, חישוב מס ההכנסה הינו שנתי, אך בפועל המס מנוכה אחת לחודש ("ניכוי במקור") והוא מבוסס על חישוב משוער להכנסתו של העובד.

לכן, משום שניתן לדעת באופן מדויק מהי הכנסתו השנתית של העובד ומהו הסכום שעליו לשלם למס הכנסה אך ורק בסוף שנת המס, יתכנו פערים בין מה שהיה צריך האזרח לשלם לבין מה ששולם בפועל. כלומר, האזרח יהיה זכאי לקבל החזר על תשלומים שנוכו ממשכורתו במהלך השנה.

במקרים בהם נעשה שינוי בגובה המשכורת, יהיה העובד זכאי לקבלת החזר גם על אותם החודשים בהם סכומי המס ששילם היו גבוהים יותר ממדרגת השכר השנתית שלו.

חשוב לציין כי הנתונים מצביעים על כ- 80% אזרחים שזכאים להחזר מס, בעוד שבקופת המדינה ממתינים כ- 8.5 מיליארד שקלים השייכים להם.

אז מדוע אזרחים רבים אינם מממשים את זכאותם לקבלת החזרי מס לשכירים?

אזרחים רבים אינם מממשים את זכאותם להחזר מס מכמה סיבות, כך למשל, ישנם אזרחים שכלל אינם מודעים לזכאות וזאת משום שאינם מקבלים את המידע הזה מהמדינה ומחובתם לדרוש אותו באופן עצמאי, מה שגורר בירוקרטיה ומילוי טפסים רבים, כך שאנשים רבים מעדיפים לוותר על כך. כמו כן, חוקי מס הכנסה, עבור אזרחים רבים, הינם מסובכים, ולכן ישנה פרצה לטעויות בחישוב המס.

מס הכנסה מטפל בכלל הדוחות אשר מוגשים לו ומחזיר כל סכום, כאשר החזר המס מתבצע ישירות לחשבון הבנק של הדורש. על- פי סעיף 159(א)- החזר מס יתבצע תוך 90 ימים או עד ה- 31 ביולי בשנת המס שלאחר שנת המס לגביו הוגש הדו"ח, לפי התאריך המאוחר מביניהם. משום שאגף מס הכנסה איננו עומד במועדים שצויינו, החזר המס יכול להתבצע אף שנה מיום הגשת הדו"ח, אך יחד עם זאת, אל לנו לשכוח כי על מס הכנסה לשלם ריבית על כסף שלא הוחזר במועד.

חשוב לציין כי בדיקת החזרי המס הינה רלוונטית לבדיקה שש שנים אחורה, ולכן חשוב לזרז את ביצוע הבדיקה ולא לעכב זאת.

אז מה אפשר לעשות כדי לבדוק זכאות באופן הפשוט ביותר?

באמצעות בדיקה של אנשי מקצוע בתחום, ניתן לבדוק האם אתם זכאים להחזר מס. הפנייה לאנשי מקצוע מזרזת את תהליך הבדיקה והחזר המס ואף מאפשרת לבחון באופן מדויק את החזרי המס הצפויים.

כל שעליכם לעשות הוא למלא את הפרטים ואנו נבצע עבורכם את הבדיקה.

החזרי מס ניתנים עבור ההפרש בין סכום המס הגבוה ששילמתם בפועל, לבין סכום המס הנמוך יותר שאותו הייתם אמורים לשלם בעקבות נסיבות שונות. אם הייתה סיבה כלשהי (בריאותית, משפחתית, תעסוקתית, כלכלית ועוד) שבגינה הייתם צריכים לשלם מס מופחת – כנראה שאתם זכאים להחזרי מס.

שתי הסיבות הנפוצות ביותר לאי מימוש הזכאות הן אי ידיעה של העובד שהוא אכן זכאי להחזרי מס, וחשש מההליך מול רשות המיסים במידה והוא כן מודע לזכאותו. אלו שתי סיבות שאמנם ניתן להבין אותן, אבל הן גורמות לעובדים להפסיד אלפי שקלים שהם יכלו לקבל כהחזרי מס.

בראש עמוד זה תוכלו למצוא מחשבון זכאות לקבלת החזרי מס. במחשבון ניתן למלא את הפרטים הרלוונטיים שלכם, ותוך מספר דקות לקבל תשובה אודות זכאותכם להחזרי מס. הבדיקה היא חינמית לחלוטין ולא דורשת התחייבות כלשהי, כך שמומלץ מאוד לבצע אותה!

תוכלו להוריד מהאינטרנט את טופס הבקשה לקבלת החזרי מס, ולהגיש אותו אל פקיד השומה במס הכנסה, בצירוף של מסמכים נלווים שיוכלו להעיד על זכאותכם ולחזק אותה. עוד חשוב לומר שניתן להגיש את הבקשה גם באופן רטרואקטיבי, עד שש שנות מס אחורנית.

שתף את המאמר עם חברים
מה היה לנו עד עכשיו?

כתבות נוספות בנושא החזרי מס

החזר מס מורים

המורים בישראל, למרות תרומתם העצומה לבניית החברה ולחינוך דורותיה הבאים, אינם מתוגמלים בהתאם לחשיבות תפקידם. בשל כך, יש חשיבות גדולה

קרא עוד »
החזר מס לעובדי הייטק

כאוכלוסייה שהכנסותיה גדולות בהרבה מהממוצע במשק, עובדי ההייטק משלמים מיסים רבים. בנוסף למשכורת הגבוהה יש לעובדים לעיתים קרובות אופציות בחברה

קרא עוד »
החזר מס עוסק פטור

במאמר יוצג במילים פשוטות מיהו עוסק מורשה ומהם הקריטריונים המחוקקים בחוק על מנת לזכות בהגדרה זו בציבור. בנוסף, נושאי החזרי

קרא עוד »
החזר מס עוסק מורשה

עוסק מורשה הוא אדם הפועל ומנהל עסק המוגדר לפי קריטריונים ברורים בחוק כעצמאי. כעצמאי בישראל עלייך להצהיר לרשויות המיסים ולשלם

קרא עוד »
החזר מס בעקבות חל"ת

תקופת הקורונה הביאה לעולם מודעות חדשה בנוגע למושג "חל"ת". באופן כללי, עובדים ומעסיקים רשאים להגיע ביניהם להסכמה בנוגע ליציאתו של

קרא עוד »
החזרי מס לחברות

במסגרת התנהלות כלכלית כזו או אחרת במדינת ישראל, אנחנו רואים שניתן לבחור גם להתנהל בתור חברה. במקרים כאלה חשוב להבין

קרא עוד »
×

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

{{erroPhone}} {{error}}
אחורה
המשך
אחורה
שליחה