על מנת לעודד את הציבור לרכוש ביטוח חיים אישי או קופות גמל לצורך חיסכון, המדינה מאפשרת לרוכשי הביטוחים לקבל החזרי מס עבור ההפקדות שלהם – כל הפרטים במאמר הבא.
מה קובע החוק לפיקדונות עבור ביטוח חיים אישי?
משנת 2007 לאחר תיקון פקודת מס הכנסה, שכירים ועצמאים יכולים להפקיד כסף עבור ביטוח חיים אישי או קופת גמל דרך מקום העבודה או באופן פרטני. הפקדות הנעשות באמצעות מקום העבודה יקבלו הטבות וזיכויים אוטומטיים ואילו על הפקדות הנעשות באופן פרטי, ניתן לקבל החזרי מס בפנייה לרשויות המס בעת הכנת הדו"ח השנתי למס הכנסה. גם שכירים המפקידים באופן פרטי ובתלוש המשכורת יורד להם מס, זכאים להחזר לאחר שיציגו את הטופס של חברת הביטוח השנתי המזכה אותם בהחזר מס לרשויות המס.
עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!
המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!
חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות]
ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!
בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣
בדקו זכאות ב- 30 שניות ⭣
החזרי המס להם זכאים בעלי פוליסות ביטוח חיים אישיות?
על פי החוק אדם תושב ישראל, המשלם על פוליסת ביטוח חיים אישית זכאי ל-25% החזרי מס ששולמו לאורך התקופה לו ולבן או בת הזוג בכל שנת מס. עבור תשלום לקופת גמל לקצבה הוא יהיה זכאי לו ולזוגתו ל-35% החזר מס. ניתן לנכות את המיסים עד 5% מגובה ההפקדה בעת הגשת הדו"ח השנתי למס הכנסה עבור הפקדות לביטוח חיים והפקדות לקופת גמל. כלומר, אם מפקידים באופן עצמאי לביטוח חיים או קופת גמל ניתן לנכות 5% מההפקדה ומקבלים החזר מס בשיעור שנקבע בהתאם לגובה ההכנסה. זוהי למעשה הוצאה מוכרת המעניקה זיכוי גם להפקדות שבוצעו עבור בן או בת הזוג, הילדים וההורים אך לא ניתן לקבל זיכוי כפול עבורם.
בנוסף, אדם המשלם משכנתא מן הסתם חייב לרכוש ביטוח חיים כתנאי לקבלת המשכנתא. גם לביטוח חיים מסוג זה ניתן לקבל החזר מס. כאשר מפקידים לביטוח חיים בין אם הוא ביטוח משכנתא ובין אם פרטי, מומלץ להשוות בין חברות הביטוח השונות באמצעות אתר https://www.avner.org.il ולקבל את הצעת הביטוח הטובה ביותר והמתאימה לכם ביותר.
איך מקבלים החזר מס עבור ביטוח חיים?
עצמאים הרוכשים ביטוח חיים באופן עצמאי צריכים להגיש ליועץ המס או לרואה חשבון את התחשיב השנתי של ההפקדות על מנת שהמס ינוכה בדו"ח השנתי. לעומת זאת, שכירים המפקידים לביטוח חיים באופן עצמאי צריכים להגיש למס הכנסה בקשה בצירוף טופס 106 ממקום העבודה ואישור שנתי מחברת הביטוח על ההפקדות שנעשו. בכל שנת מס יש להגיש את המסמכים הללו ובמידה ורוצים לקבל החזרי מס על שנים קודמות ניתן לבצע זאת רק 6 שנים אחורה בשל חוק ההתיישנות. לפיכך, גם על השכירים להתייעץ עם יועץ מס או רואה חשבון ולבדוק את זכאותם להחזר מס ובנוסף לדאוג שחברת הביטוח תשלח להם את האישור השנתי על ההפקדות.