- Taxes-Refund -

תגמולים לחיילי מילואים

כל חיילי המילואים זכאים לתגמולים שונים, שנקבעים בהתאם למספר ימי שירות המילואים הפעיל שלהם מדי שנה. כל חייל מילואים שביצע 10 ימי שמ"פ ומעלה בשנה זכאי לקבל תגמול בהתאם לימים שהוא שירת בשנה החולפת. בטבלה שלפניכם הם לכל חייל שביצע 10 ימי מילואים ויותר בשנת 2022.

מספר ימי מילואים נקודות זיכוי התגמול בש"ח
10-14.5 0.5 נקודת זיכוי 1,410 ש"ח
15-19.5 1 נקודת זיכוי 2,820 ש"ח
20-36.5 1.5 נקודת זיכוי 4,230 ש"ח
37 ומעלה 2 נקודות זיכוי 5,640 ש"ח

המטרה העיקרית של תגמולים לחיילי מילואים היא לעודד שירות מילואים פעיל. בשביל לעודד שירות כזה מצד חיילי מילואים, החוק קובע שכל חיילי המילואים יהיו זכאים לתגמולים. יתרה על כך, לפי החוק זכאים אותם חיילי מילואים בשירות מילואים פעיל לתגמולים בנוסף לתגמול המשולם מהמוסד לביטוח לאומי.

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

בדקו זכאות ב- 30 שניות ⭣

במילים אחרות, אנשי מילואים זכאים לתגמולים שונים. התגמולים נקבעים לפי מספר ימי שירות המילואים הפעיל שביצעו בכל שנה ונם משולמים בנוסף למה שמגיע לאזרחים מהמוסד לביטוח לאומי. אז מצד אחד, המשמעות היא תגמולים לחיי מילואים שיכולים להיות גבוהים ומאוד משמעותיים. מצד שני, זה גם יוצר בלבול ולא בהכרח מאפשר לחיילי מילואים למצות את הזכויות שלהם.

 

הבדלים בין סוגי תגמולים לחיילי מילואים

הדבר הראשון שצריך לעשות על מנת להבין לעומק את האופן שבו מחושבים תגמולים לחיילי מילואים הוא להפריד בין התגמולים הקיימים. לאחר מכן, ניתן להתייעץ עם בעלי מקצוע שמכירים מקרוב את המוסד לביטוח לאומי. כמו כן, חיילי מילואים בכל גיל יכולים לפנות אל מוקד מילואים של צה"ל או ישירות אל המוסד לביטוח לאומי בשביל לבדוק כל מקרה לגופו.

ההבדל העיקרי הוא בין תגמול נוסף לחיילי מילואים, תגמול מיוחד לחיילי מילואים, תגמול לחיילי מילואים עבור הוצאות אישיות ותגמול לחיילי מילואים מוחרגי גיל. לפי תקנות המוסד לביטוח לאומי והנחיות הגופים השונים המטפלים בנושא, צריך לבחון לא רק את מספר ימי המילואים אלא גם את אופי סוג השירות.

 

על כמה ימי מילואים אפשר לקבל תגמול?

כך למשל "תגמול נוסף לחיילי מילואים" (שנקרא כך כאמור כי הוא משולם בנוסף לתשלום מהמוסד לביטוח לאומי) משולם לכל מי שביצעו 10 ימי שירות מילואים פעיל ומעלה בשנה, במצבר ולא בהכרח ברצף, במספר דרגות תשלום שונות. לשם השוואה, "תגמול מיוחד לחיילי מילואים" משולם בהתאם למספר הימים שבהם החיילים שירתו במילואים מהיום ה-32 ועד היום ה-60.

לעומת זאת, "תגמול לחיילי מילואים עבור הוצאות אישיות" משולם עבור נסיעות, טלפון וכן הלאה – אך הוא שמור רק עבור מי שאינם זכאים לתגמול נוסף או לתגמול מיוחד. ספציפית לגבי "תגמול לחיילי מילואים מוחרגי גיל", הכוונה היא למי שחייבים בשירות מילואים מעל הגיל הקבוע בחוק וזאת בגלל תפקידם או מקצועם.

 

מה צריך לעשות כדי לקבל תגמולים לחיילי מילואים?

החדשות הטובות הן שתהליך מימוש הזכות עבור תגמולים לחיילי מילואים הוא יחסית פשוט וקצר. למעשה, בכל חודש מאי מדי שנה משולמים התגמולים ישירות אל חשבון הבנק של חיילי המילואים – לפי פרטי החשבון שמדווחים ביחידות הצבאיות שלהם.

אם התגמולים שהגיעו אל חשבון הבנק לפי הפרטים שנמסרו על ידי החייל אינם תואמים את ימי השירות שבוצעו בפועל, הפתרון יהיה לפנות ישירות אל משרד הקישור ולדאוג לעדכן את רישום ימי המילואים והזכאות. ברוב המקרים, פנייה אל משרדי הקישור מסייעת גם למצות את הזכויות בגין תגמולים לחיילי מילואים וגם להשלים אותם.

כאן המקום לציין שסכומי התגמולים והתנאים לקבלתם עשויים להשתנות. אז כדי לחסוך זמן וטרחה, חשוב להתעדכן בכל שנה מחדש באופן שבו קובעים את הסכום ואת התנאים.

 

מה גובה התגמולים בפועל?

היכרות עם סוג התגמול, ימי שירות המילואים שנדרשים לזכאות וסכום התגמול יכולה לסייע לכל מי שרוצה לוודא את מימוש הזכויות שלו מול משרדי הקישור השונים. הנה למשל הפרמטרים העיקריים שמופיעים בחישוב נכון להיום:

  • השתתפות בהוצאות בגין 5-9 ימי שירות מילואים פעיל ברצף – 266 ש"ח לכל התקופה
  • תגמול נוסף לפי המדרגות – 1314 ש"ח לכל 10-14.5 ימים, 2,628 ש"ח לכל 15-19.5 ימים, 3,942 ש"ח לכל 20-36.5 ימים וסכום של 5,256 לתקופה של 37 ימים ומעלה
  • תגמול מיוחד של 133 ש"ח בגין כל יום ועוד 66.5 ש"ח לשירות מילואים חצי-יומי החל מהיום ה-32 ועד היום ה-60
  • 133 ש"ח בגין כל יום של שירות מילואים פעיל ו-66.5 ש"ח בגין שירות מילואים חצי יומי למוחרגי גיל

חוץ מהאמור לעיל, כדאי לדעת שקיים תגמול למפקד מילואים פעיל על סך 1,314 ש"ח. זהו תגמול ששמור רק למפקדים במערך המילואים, שעונים על ההגדרה כפי שנקבע בדרג הנפרס וביחידות הלוחמות.

 

מה ההבדל בין תגמולים לחיילי מילואים לבין תשלום עבור שירות מילואים?

קריאה לשירות מילואים מגלמת בתוכה באופן אוטומטי זכאות לתשלום תגמול מהמוסד לביטוח לאומי. אם למשל עובד מגיע לעבודה ומבצע את שעות המילואים שלו אחרי שעות העבודה או בימי מנוחה שבועית, הוא יקבל גם שכר עבודה רגיל וגם תגמול מילואים. כל זה גם כאמור בכלל לא קשור לנושא של תגמולים לחיילי מילואים, כי אותם משלמים בנוסף לתשלומים של ביטוח לאומי.

בתשלום עבור שירות מילואים פעיל מצד המוסד לביטוח לאומי יש מינימום של תגמול, שעומד נכון להיום על 199.56 ש"ח ליום ועל 5,987 ש"ח לחודש. בשביל לחשב את סכום התגמול המשוער, צריך להזין פרטים על תקופת שירות המילואים מבחינת תאריך תחילת השירות ועד תאריך סיום השירות. בנוסף, יש לציין פרטים עבור מי שאינו עובד אבל יצא למילואים בתוך 60 יום מרגע הפסקת העבודה.

לסיכום, הנושא של תגמולים לחיילי מילואים מורכב ורחב מכפי שנהוג לחשוב כי הוא מצרף אל תשלומי המוסד לביטוח לאומי. עם זאת, חשוב מאוד להכיר אותו במידה ומעוניינים למצות את הזכויות הקבועות בחוק ולקבל תגמול מלא בגין שירות מילואים פעיל כפי שנקבע.

שתף את המאמר עם חברים
מה היה לנו עד עכשיו?

כתבות נוספות בנושא החזרי מס

×

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

{{erroPhone}} {{error}}
אחורה
המשך
אחורה
שליחה