- Taxes-Refund -

תגמולים כספיים לנפגעי גזזת

נפגעי גזזת זכאים לתשלום דרך פיצוי שאותו מגישים למשרד הבריאות. עם זאת, חשוב להכיר את הקריטריונים לזכאות, ואף להתנהל נכון מול המוסד לביטוח לאומי בכל הנוגע לקבלת התגמולים. הנה כל הפרטים

החוק לפיצוי נפגעי גזזת חל על גברים או נשים שקיבלו הקרנות נגד המחלה בין השנים 1946-1960. אם אותם אנשים חלו בעקבות הטיפול באחת המחלות המפורטות בחוק, הם גם יהיו זכאים לפיצוי כספי מהמדינה. בנוסף, הזכאות שמורה לפיצוי שאיריהם של נפגעי הגזזת במידה והם נפטרו כתוצאה מהמחלה.

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

בדקו זכאות ב- 30 שניות ⭣

יש כמה דברים חשובים שאותם כדאי לדעת לגבי תגמולים כספיים לנפגעי גזזת. קודם כל, צריך להפריד בין ההתנהלות מול משרד הבריאות לבין ההתנהלות מול המוסד לביטוח לאומי. שנית, יש להגדיר מיהו נפגע גזזת ומה הזכויות שלו מבחינת פיצוי חד פעמי, קצבה חודשית או מענק חד פעמי במקום קצבה. בהמשך, אפשר גם להיכנס אל עובי הקורה על מנת לברר לגבי מענק לשאירים או פטור ממס הכנסה לבעלי נכות רפואית.

 

מול מי מתנהלים כדי לקבל תגמולים כספיים לנפגעי גזזת?

תגמולים כספיים לנפגעי גזזת אפשר לקבל רק אחרי שמגישים תביעה מסודרת למשרד הבריאות. במשרד הבריאות בוחנים כל מקרה לגופו, לרבות סוג הטיפול שניתן לתובע והמחלה שממנה הוא סבל בעקבותיו. בפועל, משרד הבריאות הוא הגורם היחיד שמוסמך לאשר או לדחות את התביעה.

לשם השוואה, את התשלום בפועל מבצע המוסד לביטוח לאומי. זה אומר שאם רוצים לבצע בירור כספי כזה או אחר, הכתובת תהיה המוסד לביטוח לאומי ולא משרד הבריאות. ברוב המקרים, הפנייה אל המוסד לביטוח לאומי מתבצעת רק אחרי האישור של משרד הבריאות בגין תגמולים כספיים לנפגעי גזזת.

 

מהן הזכויות של נפגעי גזזת?

נפגע גזזת מוגדר על פי החוק בתור כל מי שחלה בעקבות הקרנות שעבר לצורך טיפול במחלת הגזזת, באחת המחלות הבאות:

  • גידולי מוח ממאירים וכן גידולי גולגולת, גידולים בבלוטות הרוק, גידולים בבלוטות התריס וגידולי עור
  • גידולי מוח שפירים
  • סרטן הדם
  • חוסר שיער באזורי הצטלקות בעור הקרקפת

רשימת המחלות המנויות בחוק היא תנאי לקבלת תגמולים כספיים לנפגעי גזזת. זה אומר שגם אם נפגעי הטיפול בגזזת סובלים ממחלה מסוימת אבל היא לא מופיעה ברשימה, הם לא יוכלו לקבל את הפיצויים הקבועים בחוק.

 

מה הקשר בין סוג הטיפול לבין תגמולים כספיים לנפגעי גזזת?

החוק קובע מהן הזכויות של נפגעי גזזת גם ביחס לסוג הטיפול שהם עברו. בשביל להשיג תגמולים כספיים לנפגעי גזזת, צריך להראות רקע של טיפול בהקרנות שניתן על ידי אחד מהגופים הבאים או יותר:

  • מדינת ישראל
  • קופות החולים
  • הסוכנות היהודית
  • הסתדרות מדיצינית הדסה

בנוסף, חוק לפיצוי נפגעי גזזת מגדיר נפגע כזה בתור מי שעומד בשלושה תנאים מצטברים: עליו לעבור אישור של ועדת מומחים שתקבע שהוא קיבל טיפול בהקרנות, עליו לעמוד בפני ועדת רופאים שתקבע שהוא לקה באחת המחלות שתוארו לעיל ועליו להיות נוכח בישראל.

 

הבדלים בין סוגים של תגמולים כספיים לנפגעי גזזת

כל נפגע גזזת עם מעל 5% נכות רפואית לפי החלטה של הוועדות השונות זכאי לתגמולים כספיים. אצל שאיריהם של נפגעי גזזת שאף נפטרו מהמחלה, הזכאות היא למענק חד פעמי בלבד.

חוץ מזה, קיימים סוגים שונים של תגמולים כספיים לנפגעי גזזת בהתאם לאחוזי הנכות. אם למשל מדובר על נפגעי גזזת שנקבעה להם נכות רפואית בדרגה של 40% ומעלה, הם יהיו זכאים גם לפיצוי חד פעמי וגם לקצבה חודשית. אבל אם מדובר על נפגעי גזזת שנקבעה להם נכות בדרגה רפואית של 5%-39%, הם יהיו זכאים רק למענק חד פעמי במקום קצבה חודשית.

 

מה סכום התגמולים הכספיים לנפגעי גזזת?

חשוב לעקוב אחר התקנות המעודכנות של המוסד לביטוח לאומי על מנת לדעת מהו סכום התגמולים הכספיים לנפגעי גזזת. נכון להיום, הפיצוי החד פעמי שמשולם נוסף על הקצבה החודשית או המענק עומד על 93,540 ש"ח לכל מי שנקבעו לו אחוזי נכות רפואית בשיעור 40%-74%. לשם השוואה, מי שנקבעה לו אחוזי נכות רפואית גבוהים יותר ועד 100% זכאי לפיצוי חד פעמי בסך 187,080 ש"ח.

את הקצבה החודשית המשולמת למי שנקבעו לו אחוזי נכות רפואית בשיעור של 40% ומעלה קובעים על סך של 25% מהשכר הממוצע במשק. נכון לחודש ינואר 2020, הסכום הזה עומד על 2,683 ש"ח – אך אותו מכפילים באחוזי הנכות שנקבעו.

כאשר מדובר על מענק חד פעמי במקום קצבה, החישוב עבור מי שנקבעו לו אחוזי נכות רפואית בשיעור של 5%-39% הוא של סכום השווה ל-25% מהשכר הממוצע במשק כפול אחוזי הנכות ולאחר מכן כפול 70. אז גם פה, מעקב מצד אחד אחר התקנות של המוסד לביטוח לאומי ומצד שני אחר השכר הממוצע במשק – הוא תנאי למיצוי הזכויות ולקבלת תגמולים כספיים לנפגעי גזזת.

 

מתי אפשר לקבל תעודת נכה או פטור ממס הכנסה?

בעלי נכות רפואית מכל סוג יכולים לברר לגבי הזכאות שלהם לקבלת תעודת נכה. תעודת נכה אמורה להביא לשיפור משמעותי באיכות החיים של גברים ונשים בכל הגילאים, בעיקר אם הם נפגעים של טיפולים במחלת הגזזת. בנוסף, יש מקום לפנות אל המוסד לביטוח לאומי כדי לדרוש פטור ממס הכנסה לבעלי נכות רפואית – במידה ונקבעה נכות רפואית של 100% או בשיעור של לפחות 90% לפי חישוב מיוחד.

לסיכום, הנושא של תגמולים כספיים לנפגעי גזזת מורכב מהתנהלות מול משרד הבריאות והמוסד לביטוח לאומי. מלבד הגשת התביעה ומיצוי הזכויות, כדאי לדעת איך מחשבים את התגמולים ולעקוב אחר השינויים בתקנות ובשכר הממוצע במשק כדי לוודא את קבלת מלוא ההטבות כחוק.

שתף את המאמר עם חברים
מה היה לנו עד עכשיו?

כתבות נוספות בנושא החזרי מס

×

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

{{erroPhone}} {{error}}
אחורה
המשך
אחורה
שליחה