- Taxes-Refund -

האם רכישת ציוד משרדי נחשב כהוצאה מוכרת?

מהי הוצאה מוכרת? אילו הוצאות יכולות להיחשב שכאלו ולמה זה טוב לעסק? אם גם אתם עצמאיים או בעלי עסק ושאלתם את עצמכם את השאלות הללו – אתם לא לבד. עושים סדר בבלגן.

מהי הוצאה מוכרת?

הוצאה מוכרת היא כל הוצאה שהעסק מוציא במטרה לייצור פעילות תקינה של העסק ו/או במטרה ליצור הכנסה. ההוצאה מוכרת, למעשה, ע"י רשויות המס, והן משקללות אותה במיסוי החודשי של העסק.

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

בדקו זכאות ב- 30 שניות ⭣

מדפסת, כיסא, בר מים, ומזגן – האם כולם יכולים להיחשב הוצאה מוכרת של העסק ? לטובת העניין יש הגדרות מאוד ברורות שחשוב להכיר. הוצאה מוכרת נקבעת על פי סוג העסק ופעילותו, ולכן עשויה להשתנות מעסק לעסק.

 

איש עובד

הוצאות שוטפות ורכוש קבוע

ההוצאות של העסק מתחלקות לשתיים.

 

  1. רכוש קבוע

הציוד שרכש העסק לטובת שימוש ארוך טווח. ברכוש הקבוע נכללים מחשבים, כסאות ושולחנות, מדפסות וכדומה.

 

  1. הוצאות שוטפות

הוצאות שהעסק מוציא מידי חודש לטובת התפעול השוטף של העסק. למשל, חבילת דפי A4 למדפסת, חלב לעמדת הקפה ועוד.

בעוד ההכרה במס של הוצאות שוטפות פחות מחמירה, הוצאות רכוש קבוע נתונות תחת זכוכית מגדלת, ולעתים זוכות רק להכרה חלקית במס.

 

אז מה יכול להיחשב לי כהוצאה מוכרת?

ראשית, אם מדובר בעצמאי או בעל עסק אשר יש לו משרד ביתי והוא עובד מהבית, אזי שהדבר יכול לזכותו בהכרה במס בארנונה, חשבון החשמל ו/או האינטרנט, הוצאות על חומרי ניקיון, ציוד משרדי, ציוד אלקטרוני ועוד. עם זאת, מכיוון שמדובר בבית הפרטי של בעל העסק – ההכרה במס בחלק מן ההוצאות תהיה חלקית בלבד (ועד בית או ארנונה למשל).

הוצאה מוכרת יכולה להיחשב גם דמי השכירות (באופן חלקי ואם קיימת חשבונית מס בעבור השכירות), ציוד טכנולוגי, הוצאות ביגוד מסוימות, הכשרות והשתלמויות, ביטוחים שונים, הוצאות רכב ולעתים אף הוצאות על נסיעות לחו"ל.

 

ציוד משרדי הנחשב כהוצאה מוכרת

בין אם יש לכם משרד ביתי או עסק גדול, ישנו ציוד משרדי שהוא חלק בלתי נפרד מהתנהלותו השוטפת של עסק ועל כן יכול להיחשב הוצאה מוכרת.

 

  • ציוד משרדי שוטף

בראש ובראשונה יש לזכור שהוצאות שוטפות כגון דפי צילום והדפסה, טונרים ודיו, קלסרים, מהדקים וסיכות, עטים וכד' הכרחיים להתנהלות של כל עסק והם מוכרים ע"י רשויות המסים בהתאם.

 

  • ציוד משרדי קבוע

מחשב, מכונת חישוב, ריהוט משרדי וכד' – הם ציוד לצורכי המשרד לטווח הארוך, וההכרה בהם תלויה בשיעור הפחת הקבוע בתקנות.

 

  • תוכנות מחשב ו/או ספרות מקצועית

ההכרה בתוכנות וספרות מקצועית תלויה בתחום הפעילות של העסק ומשך השימוש בהן. תוכנות תפעוליות הרלוונטיות לתפעול השוטף של העסק ומיועדות לשימוש בטווח הקצר יוכרו במס, ואילו לטווח הארוך ההכרה בהן תלויה בשיעור הפחת הקבוע בתקנות.

 

בואו נדבר מספרים

הוצאה מוכרת יכולה להיות מוכרת ב-100%, או באופן חלקי. בדרך כלל הוצאות שוטפות דוגמת רכישת מלאי או חומרי גלם, תשלום לספקים, הוצאות על ייעץ עסקי, שיווק, פרסום וניהול אתר אינטרנט – יוכרו באופן מלא.

עם זאת, ישנן הוצאות המערבות את ההוצאה העסקית יחד עם הוצאה פרטית, ולכן ההכרה במס  תהיה חלקית בהתאם. הוצאות מסוג זה יהיו בד"כ הוצאות רכב (מוכר ב-45%), טלפון, הוצאות תפעול של משרד ביתי (מוכר ב – 25%-30%) ועוד.

נוסף לאלו, ישנן הוצאות שלא מוכרות כלל – בעיקר בנוגע לקנסות, דוחות או התרחשויות משפטיות. ארוחות עסקיות גם הן אינן מוכרות במס, למעט הוצאות על כיבוד קל (קפה, פירות ועוגיות) או אירוח של אורחי החברה מחו"ל.

 

איך לדווח?

חשוב לציין כי לטובת דיווח על הוצאה מוכרת במס יש להציג חשבונית מס התומכת ברכישה, ולכן ללא חשבוניות מתאימות – לא ניתן לדווח על ההוצאות הנ"ל ולקבל עליהן זיכוי במע"מ.

הנהלים הרבים עשויים להקשות על התהליך ועל ההחלטה מהי הוצאה מוכרת לעסק שלי ומה לא. מומלץ להיוועץ ולהיעזר ברואה חשבון או ביועץ מס, אשר מרכז את כל הקבלות של העסק ומבצע את המיון והסינון בעצמו.

 

לסיכום

הוצאה מוכרת נועדה לחסוך לכם, כבעלי עסק, עשרות אחוזים מתשלומי המס השונים לרשויות המס, ולכן יש לה חשיבות פיננסית גדולה. חלק גדול מהוצאות העסק, בעיקר על ציוד משרדי וציוד שוטף,  יכול להיות מוכר במס – בין אם באופן מלא, ובין אם באופן חלקי. עם זאת, הנהלים הרבים וההתעסקות הופכים את התהליך למורכב, ולעתים מומלץ להיעזר באיש מקצוע שיעזור לכם לקבל את כל הניכויים המגיעים לכם.

 

מחשבון ומטבעות

שתף את המאמר עם חברים
מה היה לנו עד עכשיו?

כתבות נוספות בנושא החזרי מס

×

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

{{erroPhone}} {{error}}
אחורה
המשך
אחורה
שליחה