- Taxes-Refund -

מה כולל ביטוח חובה וביטוח מקיף לכלי רכב

כל מי שיש לו רכב, צריך לדעת היטב מה כוללים ביטוח חובה וביטוח מקיף לרכב. על כך נפרט במאמר שלפניכם.

 

בדיקת הר הביטוח - אנו מתחייבים להוזיל את תשלומי הביטוח בעד 50%
מלאו את הטופס הבא והתחילו לחסוך בתשלומי הביטוח >>>

רוצים לבדוק אם יש אפשרות להוזלה?
או מלאו את הטופס הבא

רכב בישראל לא יכול לעלות על הכביש בלי ביטוח

כל מי שרוצה לנהוג ברכב במדינת ישראל ודאי מכיר את שני המסמכים ההכרחיים עבור עליית הרכב על הכביש והנהג על ההגה – רישיון הנהיגה וביטוח הרכב. לפני שנוכל להבין מה כולל ביטוח חובה וביטוח מקיף לכלי רכב, חשוב להבין שביטוח החובה, כשמו כן הוא, הוא חובה – בטוח בתוקף חייב להיות קיים עבור הנהג שנוהג ברכב, ורכב שאינו מבוטח בביטוח החובה הוא רכב שלא יכול לעלות על הכביש.

ביטוח מקיף, לעומתו, הוא ביטוח שלא מחויב על פי חוק במדינת ישראל – אך המציאות מחייבת אותו לא פחות, וחשוב להכיר בצורה מעמיקה את ההבדל בין הביטוחים השונים, מה כל אחד מהם כולל, מה התעריפים שלהם ועוד.

 

מה כולל ביטוח החובה לרכב?

בשביל להבין מה כולל ביטוח חובה וביטוח מקיף לכלי רכב, צריך להבין קודם כל מה כולל הביטוח הבסיסי והפשוט מביניהם, שהוא ביטוח החובה. ביטוח החובה הוא למעשה ביטוח שמבטח את הנוסעים ברכב. הביטוח מכסה נזקי גוף שנגרמים לנוהג ברכב, לנוסעים בו או לנמצאים מחוצה לו, בסיטואציה של תאונת דרכים.

הביטוח מעניק כיסוי להוצאות רפואיות, שעל פי חוק לא יכול להיות מוגבל בהיקף ההוצאות. בנוסף, ביטוח החובה כולל גם פיצוי על אובדן כושר השתכרות ופיצויים על פגיעה המובילה לסבל ולכאבים, בהיקף שיכול להיות מוגבל עד כ-150 אלף ₪.

למעשה, אפשר לחשוב על ביטוח הרכב, המחייב כל נהג וכל רכב על הכביש במדינת ישראל, כעל המשך מסוים של חוק ביטוח הבריאות הממלכתי – בדיוק כפי שהמדינה דורשת מאזרחיה להיות מבוטחים בקופת חולים בשביל שיהיה להם כיסוי בריאותי במצב של מחלה או פציעה, כך היא גם דורשת זאת מהם בהקשר של ביטוח הרכב עבור מצבים של תאונות דרכים.

 

מה כולל הביטוח המקיף?

ביטוח מקיף לרכב, בניגוד לביטוח החובה שמכסה את האנשים ואת בריאותם בכל מה שקשור לרכב, הוא ביטוח שעוסק יותר ברכוש, ברכב עצמו ובסובב אותו. ביטוח מקיף מחולק לשני חלקים באופן כללי – ביטוח צד ג' וביטוח עצמי. הביטוח העצמי כחלק מהביטוח המקיף הוא הביטוח על כל נזק רכוש שיכול להיגרם לרכב עצמו בשל נסיבות שונות, שמפורטות בכל פוליסה בפני עצמה.

הנסיבות הללו יכולות להיות תאונה, אסונות טבע, גנבה, ועוד. בנוסף, הביטוח גם מכסה את האחריות של בעל הרכב כלפי נזק רכוש שיכול להיגרם לצד שלישי בשל נזק הרכוש של הרכב. הביטוח העצמי לא מכסה את הבלאי הטבעי של הרכב, שחלקיו מן הסתם ייפגעו ויישחקו ככל שהשימוש בו יגבר – אך הוא כן מכסה נזקי רכוש שנגרמים בשל תאונה, גם אם זו קרתה בגלל הבלאי הטבעי של הרכב.

החלק השני של הביטוח המקיף, שהוא ביטוח צד ג', לוקח אחריות על כל נזק (רכב או רכוש) שיכול להיגרם לגורם שלישי בגלל הרכב המבוטח – כך למשל אם פגעתם עם הרכב ברכב נוסף, ביטוח צד ג' שלכם מכסה את הפגיעה ברכב הנוסף ולוקח את האחריות החוקית שמוטלת עליכם במצב זה.

 

מה ההבדלים בין שני הביטוחים, ובמה כדאי להשקיע?

זו שאלה מעט מובנת מאליה, ולאחר שהבנו מה כולל ביטוח חובה וביטוח מקיף לכלי רכב, קל להבין מדוע יש לדאוג לשני הביטוחים הללו בכל רכב שבו ננהג. ביטוח החובה הוא ברור מאליו, ובכל מקרה לא נוכל להזיז את הרכב ממקומו בטרם נדאג לביטוח חובה לרכב.

ביטוח מקיף, גם אם אינו מחויב בחוק כמו ביטוח החובה, הוא מחויב המציאות לא פחות ואולי אפילו יותר. הסיכוי של נהג ישראלי ממוצע להזדקק לביטוח המקיף – בין אם בשל פגיעות רכוש ברכב שלו ובין אם בשל צורך בביטוח צד ג' – הוא כמעט 100% לאורך חיים שלמים של נהיגה.

במצבים בהם יש צורך בביטוח מקיף, לאחר תאונת דרכים כשהוצאות הרכב שלנו (ואולי גם של הצד השלישי, אם הפגיעה התרחשה באשמתנו), הן הוצאות עצומות. בלי ביטוח מקיף, אנשים מהשורה לרוב לא יוכלו לשאת בעלויות האלה באופן שגרתי. לכן, כמעט בכל רכב במדינת ישראל יש לא רק ביטוח חובה, אלא גם ביטוח מקיף.

 

כמה עולה ביטוח הרכב, עם ובלי ביטוח מקיף?

עלויות ביטוח רכב בכל מקרה לא תהיינה גבוהות יתר על המידה, אך חשוב להבין גם שהן מושפעות ממגוון רחב של פרמטרים, החל מהרכב וכלה בנוהגים בו. ראשית, ביטוח יעלה יותר ככל שנוהגים ברכב יותר אנשים, וככל שהאדם הצעיר ביותר שנוהג ברכב – צעיר יותר ומנוסה פחות.

גם נהגים עם רקורד עבר של תאונות ועבירות תנועה – יכולים להרגיש את הרקורד הזה בעליית מחירי הביטוח. בנוסף, ברור שגם הרכב עצמו משפיע על עלויות הביטוח – ככל שחברת הביטוח מנתחת שהרכב צפוי יותר להפעלת הביטוח או שהתיקון שלו יהיה יקר יותר במצב של הפעלה זו, כך גם מחיר ביטוח הרכב, החובה והמקיף, צפוי לעלות.

 

כשזה נוגע לביטוח, אסור להשאיר מקום לטעויות

רובנו לא חושבים כל היום וכל הלילה על ביטוח הרכב שלנו, אבל כדאי מאוד להקדיש לנושא הזה את תשומת הלב הראויה לו. ביטוח חובה וביטוח מקיף לרכב חשוב לעשות דרך חברה שמתמחה בביטוח ומתאימה את תנאי הביטוח לכל לקוח.

גם אם ביטוח הרכב הוא סטנדרטי מאוד ודומה מאוד בין ביטוח לביטוח – תמיד כדאי לפנות לחברה או לסוכנות אמינים, שדרכם תוכלו לעשות גם את ביטוח החובה וגם את הביטוח המקיף בראש שקט ובמחיר הוגן. אל תשאירו מקום לטעויות שיעלו לכם אחר כך הרבה מאוד כסף – עשו את הביטוח בחוכמה, וכסו כמה שיותר בביטוח המקיף.

שתף את המאמר עם חברים
מה היה לנו עד עכשיו?

כתבות נוספות בנושא החזרי מס

אתר הר הביטוח

עולם הביטוחים נראה לרבים בציבור הישראלי כבלתי מוכר ומעורפל. כולנו מקבלים בכל כמה זמן שיחות טלפון בהן חברות הביטוח שלנו

קרא עוד »
בחירת ביטוח מתאים

במסגרת התנהלות פיננסית נכונה, בחירה מתאימה של ביטוחים היא פעולה חשובה במיוחד. בכל חודש, אנחנו מוצאים סכום כסף לא מבוטל

קרא עוד »
×

מיליוני ישראלים זכאים להחזרי מס מהמדינה!

חברת WinTax מציעה בדיקה מהירה לבדיקת זכאות להחזר מס אונליין [ללא עלות]

הבדיקה בליווי חברה פרטית להחזרי מס בעלת רישיון, אנו מייצגים מורשים מול מס הכנסה.

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

רלוונטי אליכם? קבלו את כספכם בחזרה מהמדינה!

התחילו בדיקת זכאות ב-30 שניות!

גלו זכאות ב- 30 שניות >>

החזר מס לשכירים - בדקו עכשיו
דקות
שניות

{{erroPhone}} {{error}}
אחורה
המשך
אחורה
שליחה