- Taxes-Refund -

כל הביטוחים שלי – איתור מקיף

ככל שמתקדמות השנים, גם מצטברים אצל העובדים השכירים והעצמאיים ביטוחים שונים ומגוונים. בשלב מסוים, קיימת התחושה שישנה אפשרות שהתשלומים כפולים, או יקרים, ודרוש מישהו שיעשה סדר בדברים. איך אפשר לדעת על מה אנחנו משלמים, על מה אנחנו צריכים לשלם ועל מה אפשר לוותר?

ברור לכולם שהחיים ללא ביטוחים יכולים להיות מסוכנים. המצב אולי יכול להיתפס כחסכוני, ובכל חודש נראה שבעובר ושב יש מעט יותר כסף, אבל בסופו של דבר, ברגע האמת, אנו עלולים להישאר קירחים מכל הכיוונים. אז איך אנחנו יכולים לדעת מה הם הביטוחים הבסיסיים שעליהם אסור לוותר?

בדיקת הר הביטוח - אנו מתחייבים להוזיל את תשלומי הביטוח בעד 50%
מלאו את הטופס הבא והתחילו לחסוך בתשלומי הביטוח >>>

רוצים לבדוק אם יש אפשרות להוזלה?
או מלאו את הטופס הבא

 

ביטוחים – על מה אסור לוותר?

לכל סוג של ביטוח ישנם חסרונות ויתרונות, יש כאלו שיעדיפו להשקיע סכום מסוים כל חודש בביטוח שיניים ובכך יחסכו הוצאה גדולה כשזאת תגיע, ויש כאלה שירגישו שהסכום הולך לאבדון ללא סיבה. הביטוחים הבסיסיים שעליהם אין עוררין הם בתחום הבריאות, המשכנתא והחיים. ביטוחים שכאשר, לא עלינו, נדרש בהם, הסכומים גדולים מכפי שאדם ממוצע יכול לשלם.

 

האותיות הקטנות – חשוב לדעת

בתוך כל תחום ביטוח, אם זה ביטוח חיים, משכנתא או בריאות, ישנם סעיפים רבים. לדוגמא, בביטוח בריאות יש את סעיף אובדן כושר עבודה, שחשוב לבדוק מה הוא מכיל. בביטוח חיים ובביטוח משכנתא, ישנם סעיפים המסבירים מתי האדם, או המוטבים שלו מקבלים את הכסף ומתי הם אינם זכאים לו. חשוב לאסוף מידע על כל הביטוחים ולוודא שאנחנו מכוסים כפי שהיינו מעוניינים להיות מכוסים, במגבלות התקציב שלנו, כמובן.

 

איך אפשר לדעת איפה הביטוחים שלי?

בעבר היינו צריכים לנהל רישום מדויק שכותרתו "כל הביטוחים שלי", כיום ישנו אתר שמאגד את כל המידע בתחום הביטוחים ונקרא 'הר הביטוח'. השימוש במידע שבאתר הוא פשוט ונגיש לכל אדם, גם כאלו שאינם עובדים בתחום.

 

האם אני יכול לבצע את הבירור באופן עצמאי?

השימוש באתר הר הביטוח נוח ומתאים לכולם, כל הדרוש על מנת להשתמש בו – מספר תעודת הזהות ותאריך בו היא הונפקה לאחרונה. לאחר הכניסה, המידע על כל הביטוחים שלי בידי, וכעת אני צריך להחליט מה אני עושה איתו. ישנם אנשים שיכולים הסתדר לבד וישנם כאלו שיצטרכו עזרה מקצועית.

 

עזרה מקצועית – חובה או רשות?

עזרה מקצועית יכולה להיות מועילה למי שצריך סיוע בהבנת הסעיפים הקטנים או למי שחושש לאחר הכניסה לאתר הר הביטוח שישנם ביטוחים כפולים, וכבמובן שהתשלום עליהם כפול ויש צורך לדעת על מה מהם אפשר לוותר ואיזה מהם חובה להשאיר.

עזרה מקצועית לפעמים תהיה נחוצה בריכוז כל המידע בטבלאות על מנת להבין היכן אני מכוסה והיכן ישנם 'חורים' בכיסוי הביטוחי. פוליסות מסוימות יכולות להראות זולות במיוחד ומפתות, אך בשורה התחתונה לא מעניקות לנו את הדרוש לנו בשעת צרה.

 

מי בוחר את הפוליסות בהם אני מבוטח?

ישנם תחומים רבים בהם מדינת ישראל משתתפת בביטוחים. לדוגמא, כל אחזר במדינת ישראל זכאי לכרטיס בקופת חולים מאלו הקיימות וכך הוא מקבל שירותי בריאות רציפים בשעת בריאות או חולי בהתאם לצרכיו. בנוסף, ניתן להיות מבוטח בביטוח סיעודי הנבחר על ידי קופת החולים בה אנחנו חברים.

ישנם תחומים רבים בהם אנחנו מבוטחים מטעם העבודה, בביטוח פרטי אך בעסקה קולקטיבית. בכל הפעמים הללו חשוב לדעת מה מקבלים תמורת תשלום חודשי על פוליסה מסוימת. ידוע לכל שתשלום על שירותים פרטיים הוא יקר יותר אך בסופו של דבר יכול להמצא כמשתלם יותר ברגע האמת ומכסה מקרים רבים יותר.

ולכן, התשובה תהיה – האדם המבוטח. הוא תמיד צריך לשלוט במידע על תחומי הביטוח שלו, גם כאשר הוא מבוטח דרך מקום העבודה וגם כאשר הוא מבוטח דרך קופת החולים.

 

אילו ביטוחים נוספים קיימים בשוק?

בעידן שלנו, כל דבר ניתן לבטח. החל מהרכב הפרטי, דרך הבית הפרטי ואפשר לבטח גם תכשיט שקיבלנו בירושה ועובר דורות רבים במשפחה. כמו כן, אפשר לבטח עסקים, גם אם הם דיגיטליים ולקבל הגנת סייבר במידה והיא דרושה. הכל תלוי במאזן הרווח וההפסד. במידה ואנו מפחדים שרכוש שלנו, גשמי או חומרי, עלול להינזק ולא נעמוד בהוצאות הכספיות הכרוכות בכך, ניתן לבטח אותו. כמובן שהעלות תהיה בהתאם.

 

האם יש דרך לעשות את זה לבד?

כמו כל תחום בחיינו, גם כאן אנחנו יכולים להתבסס על הידע שלנו, ועל הידע אותו צברנו באתר הר הביטוח, ולהתקדם לבד. כולל ביטול פוליסות כפולות, הוזלת עלויות, הוספת סעיפים חסרים וכו'. וכמו כל תחום בחיים, ישנם אנשים שזהו מקצועם ומשלח ידם ויכולים להיות לנו לעזר גדול יותר מכפי שאנחנו חושבים.

לא תמיד אנחנו יכולים להסיק את המסקנות הנכונות, גם אם כל המידע בכף ידינו, ופעמים רבות, קבלת סיוע מאיש המקצוע הנכון יכולה לחסוך לנו כסף רב המצטבר לסכומים גדולים לאורך החיים שלנו.

 

איך בוחרים את איש המקצוע שיכול לעזור לי?

על מנת לקבל עזרה מאיש מקצוע מבלי להרגיש בזבוז זמן וכסף, צריך לבחור את האדם שמרגישים בנוח לידו, אמין, מקצועי, שנמצא בתחום מספיק זמן וצבר ותק וניסיון. איך מוצאים אותו? ניתן לקבל תמיד המלצות מחברים או בני משפחה. במקרה של ביטוח, גם במקום העבודה יכולים להיות קולגות שיכולים לתת לנו המלצות על סוכן ביטוח מקצועי.

סוכני הביטוח יכולים להיות עצמאיים או שייכים לחברת ביטוח כל שהיא. הם יעבדו בשקיפות מרבית מכיוון שהמידע הקיים בהר הביטוח נגיש להם אך ורק בתנאי שנשתף איתם פעולה וניתן להם את הפרטים האישיים שלנו. התשלום יכול להיות במגוון דרכים וגם את הנושא הזה יש לוודא לפני שניגשים לעבודה.

שתף את המאמר עם חברים
מה היה לנו עד עכשיו?

כתבות נוספות בנושא החזרי מס

אתר הר הביטוח

עולם הביטוחים נראה לרבים בציבור הישראלי כבלתי מוכר ומעורפל. כולנו מקבלים בכל כמה זמן שיחות טלפון בהן חברות הביטוח שלנו

קרא עוד »
בחירת ביטוח מתאים

במסגרת התנהלות פיננסית נכונה, בחירה מתאימה של ביטוחים היא פעולה חשובה במיוחד. בכל חודש, אנחנו מוצאים סכום כסף לא מבוטל

קרא עוד »
×

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

{{erroPhone}} {{error}}
אחורה
המשך
אחורה
שליחה