- Taxes-Refund -

הפול – פתרון ביטוחי כשלא ניתן לבטח את בעל הרכב

כל נהג יודע שהוא לא יוכל לעלות על הכביש עם רכבו לפני שירכוש ביטוח חובה. נהגי אופנוע, רכבים פרטיים או מסחריים – על כולם חלה החובה לרכוש ביטוח חובה, על-פי הוראות החוק במדינה.

אולם חשוב להבין שהחובה החוקית חלה על הנהגים ולא על חברות הביטוח. כלומר, החוק מחייב את הנהגים בישראל לרכוש ביטוח חובה, אך הוא אינו מחייב את חברות הביטוח למכור פוליסה ולבטח כל נהג. ואכן ישנם נהגים שחברות הביטוח מסרבות לבטח. עבור נהגים אלו יצרה המדינה פתרון ביטוחי ייעודי שנקרא ה"פול" (Pool).

מיליוני ישראלים זכאים להחזרי מס מהמדינה!

חברת WinTax מציעה בדיקה מהירה [ללא עלות] לבדיקת זכאות להחזר מס אונליין.

הבדיקה בליווי חברה פרטית להחזרי מס בעלת רישיון, אנו מייצגים מורשים מול מס הכנסה.

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

 

האם אתם זכאים להחזרי מס אדירים? גלו ב-30 שניות!

גלו זכאות ב- 30 שניות >>

החזר מס לשכירים - בדקו עכשיו
דקות
שניות

על חשיבותו של ביטוח החובה

כדי להבין את חשיבותו ומטרת קיומו של הפול, חשוב להבין קודם את חשיבותו של ביטוח החובה לרכב. ביטוח חובה מעניק כיסוי ביטוחי לנזקי גוף שעלולים להיגרם כתוצאה משימוש ברכב. ביטוח החובה מעניק כיסוי ביטוחי לנהג ברכב, לנוסעים הנמצאים עמו ברכב ולהולכי רגל שעלולים להיפגע מהרכב.

אנשי לגו

הרציונל העומד מאחורי החובה החוקית לרכוש ביטוח זה, הוא הרצון להבטיח שכל מי שנפגע פיזית כתוצאה מתאונת דרכים יזכה לטיפול רפואי ושלטיפול זה יהיה מימון ביטוחי. למעשה, ביטוח החובה מבטיח שכל מי שנפגע פיזית בתאונה יקבל טיפול רפואי הולם, ללא קשר ליכולתו הכלכלית.

סיבה זו היא גם שהביאה את המדינה לייצר פתרון ביטוחי עבור כל מי שלא הצליח, מכל סיבה שהיא, לרכוש ביטוח חובה אצל אחת החברות הפרטיות. פתרון זה זכה לשם ה"פול".

הכירו את הפול

הפול הוא התאגיד המנהל של המאגר לביטוחי חובה בישראל, ותפקידו לבטח את כל מי שחברות הביטוח סירבו לבטח בביטוח חובה. חשוב להבין שחברות הביטוח הפרטיות זכאיות להחליט את מי הן מוכנות לבטח ואת מי לא, על-פי רמת הסיכון שהן מייחסות לו ולפוטנציאל שלו להיות מעורב בתאונת דרכים ולהגיש תביעה.

לכן נהגים בעלי היסטוריה של עבירות תנועה ו/או של מעורבות בתאונות דרכים וכאלו שמרבים לתבוע את חברות הביטוח, יתקשו לרוב למצוא חברה שתמכור להם ביטוח חובה. גם נהגי אופנועים, למשל, נמצאים בסיכון גבוה משמעותי להיות מעורבים בתאונות דרכים או ליפול קורבן לגניבת האופנוע. נהגים אלו יקבלו לעתים הצעות מחיר יקרות מאוד שאינן משתלמות כלכלית ובמקרים קיצוניים אף יתוייגו כ"מסורבי ביטוח".

הפול, בהיותו גוף משותף לכל חברות הביטוח שמוכרות ביטוח חובה בישראל, למעשה מפזר את הסיכון בין כל חברות הביטוח החברות בו, בהתאם לחלקה היחסי של כל חברה בשוק. כך גם מי שלא מצא חברה שתמכור לו ביטוח חובה, יוכל לקבל מענה ביטוחי ולהמשיך לנהוג.

הרפורמה בביטוח הפול

בעבר הפול פעל כמו ארגון שיתופי לביטוח חובה, שבו היו שותפים כל בעלי ביטוח החובה בישראל. הנהגים מסורבי הביטוח יכלו לקבל ביטוח חובה הודות לסבסוד שהתקבל מהנהגים הזהירים שכן רכשו ביטוח. אלא שלפני מספר שנים הגוף עבר רפורמה, שלמעשה ניתקה את הקשר בין כלל אוכלוסיית הנהגים. כיום הפול מיועד אך ורק לנהגים מסורבי ביטוח, ואינו מסובסד על-ידי הנהגים הזהירים.

לסיכום

מדינת ישראל דואגת לשלומם של אזרחיה ומחייבת כל נהג לרכוש ביטוח חובה, כדי שכל נפגע בתאונת דרכים יזכה לטיפול רפואי. טוב לדעת שהמדינה גם מספקת פתרון למי מאיתנו שחלילה ייקלע למצב בו לא יוכל לרכוש ביטוח חובה מחברה פרטית.

שתף את המאמר עם חברים
מה היה לנו עד עכשיו?

כתבות נוספות בנושא החזרי מס

×

מיליוני ישראלים זכאים להחזרי מס מהמדינה!

חברת WinTax מציעה בדיקה מהירה לבדיקת זכאות להחזר מס אונליין [ללא עלות]

הבדיקה בליווי חברה פרטית להחזרי מס בעלת רישיון, אנו מייצגים מורשים מול מס הכנסה.

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

רלוונטי אליכם? קבלו את כספכם בחזרה מהמדינה!

התחילו בדיקת זכאות ב-30 שניות!

גלו זכאות ב- 30 שניות >>

החזר מס לשכירים - בדקו עכשיו
דקות
שניות

{{erroPhone}} {{error}}
אחורה
המשך
אחורה
שליחה