- Taxes-Refund -

האם אפשר לעשות הר הביטוח לתינוקות?

עולם הביטוחים הוא ללא ספק סבוך ומסורבל. נדמה שחברות הביטוח מנצלות את חוסר הידע של רוב הציבור על מנת לגרום לו לשלם עבור פוליסות וביטוחים שלעיתים אינם רלוונטיים כלל. אנשים רבים, רובם גם הורים, שואפים לדאוג למשפחתם על כל מקרה שלא יבוא, כולל ביטוחי חיים וביטוחי בריאות.

כהורים שמוכנים לעשות הכול למען ילדיהם, מרגע היוולדו. לכן, לצד קופות חיסכון הנפתחות לו מיום הגעתו לעולם, חשוב לשקול גם לבצע ביטוח תינוקות בחברת ביטוח. במאמר זה ננסה להבין האם אפשר לעשות הר הביטוח לתינוקות.

בדיקת הר הביטוח - אנו מתחייבים להוזיל את תשלומי הביטוח בעד 50%
מלאו את הטופס הבא והתחילו לחסוך בתשלומי הביטוח >>>

רוצים לבדוק אם יש אפשרות להוזלה?
או מלאו את הטופס הבא

 

ביטוח לילדים

ביטוח לילדים הוא דבר שקשה להתנגד לו. בתור הורים, השקט הנפשי בידיעה שילדיהם מכוסים מכל כיוון על כל צרה שלא תבוא, הוא דבר שאין לו מחיר. ואכן, מבוטחים הדואגים לבטח את ילדיהם מתחילת חייהם, זוכים לעלויות ביטוח נמוכות יחסית, הנשארות קבועות לטווח זמן ארוך במיוחד.

 

ביטוח ילדים במסגרת קופות החולים

מעצם היותנו משתייכים לאחת מקופות החולים בארץ, הרך הנולד מקבל סל בסיסי של שירותים מטעם קופת החולים. הסל מכסה בדיקות, טיפולים, אשפוזים ובמקרים מסוימים גם ציוד רפואי. ניתן לשפר את הסל על ידי הצטרפות לביטוח שב"ן, שירותי בריאות נוספים, המאפשר כיסוי מורחב יותר מהסל הבסיסי של הקופה. השירותים הנוספים המוצעים במסגרת ביטוח זה משתנים בין קופה לקופה.

 

האם משתלם לעשות ביטוח לתינוק?

התשובה הגורפת על פי רוב אנשי המקצוע היא- כן. לא ניתן לדעת מה יילד יום, ולכן ישנם מקרים בהם הסל הבסיסי של קופת החולים לא יכסה אותם. מקרים של מחלה נדירה, טיפול רפואי מיוחד או פציעה מורכבת, הם מקרים שרק ביטוח פרטי יכול להקיף ולכסות כמעט במלואם, באמצעות מעטפת מקסימלית.

ביטוח פרטי מסייע בתרחישים רבים, כמו רכישת תרופות הנמצאות מחוץ לסל הבריאות, ניתוחים בחו"ל, ביצוע השתלות וקיצור משמעותי של זמן ההמתנה לטיפולים שונים. מדובר במרכיבי פוליסה חשובים למדי, אך אם זאת חשוב לוודא שביטוח הבריאות של המבוטחים עצמם, הורי הילד, לא מכסה אותם מלכתחילה.

 

ביטוח ילדים לתאונות אישיות

על פי חוק, כל ילד מבוטח מטעם המסגרת החינוכית שבה הוא נמצא, בביטוח תאונות אישיות. מדובר בביטוח המכסה את הילד 24 שעות ביממה ואינו תלוי אם מקרה כזה או אחר מתרחש בגן, בית הספר או כל מקום אחר. החוק מגדיר "תאונה", בתור פציעה או פגיעה המצריכה טיפולים או שיקום ממושך ללא הצורך להוכיח אשמה כלשהי.

תוקפו של ביטוח זה יפוג לאחר שלוש שנים מהיום בו התרחשה אותה תאונה, או שלוש שנים מיום הפיכתו של הקטין לבגיר, כלומר יום הולדתו ה-18, בהתאם לתאריך המאוחר מבניהם.

 

ייתכן ויש לכם כיסוי עבור ילדכם

הרחבת התא המשפחתי והבאת ילד לעולם כרוכה בהוצאות משמעותיות ביותר עבור ההורים הטריים. בטרם תסגרו את ביטוח הילדים עבור ילדיכם, חשוב לבדוק את הכיסוי שלכם ומה הוא כולל.

מצד אחד, תמיד טוב לבדוק היכן עומדים פני הדברים מבחינת הביטוח שלכם, אם יש צורך להרחיב או לצמצם חלק מהפוליסה, ומצד שני, תוכלו להבין אילו תנאים קריטיים עבורכם במסגרת הרחבת הפוליסה לילדיכם ועל אילו תוכלו לוותר. כעת נשאלת השאלה- האם אפשר לעשות הר הביטוח לתינוקות?

 

הר הביטוח

אתר הר הביטוח הוא אמצעי משמעותי מאוד שהוקם על ידי רשות ההון מטעם משרד האוצר, ומטרתו לסייע לאזרחי ישראל לקבל במהירות את כל המידע הנוגע לביטוחים עליהם הם משלמים, על מנת לאתר ולבטל כפל ביטוחים, או על מנת לשפר את תנאיהם אל מול חברות הביטוח.

הר הביטוח נועד בין היתר גם לאזן את יחסי הכוחות המוטים באופן ברור לטובת חברות הביטוח, המחזיקות בידע המקצועי של עולם הביטוח ומנצלות אותו לטובת החתמת חלק מהלקוחות על פוליסות לא נחוצות ואף על כאלו עליהן המבוטח כבר משלם.

בדיקה פשוטה הכוללת פרטים בסיסיים מציגה בפני המבוטח את רשימת הביטוחים העדכנית עליהם הוא משלם, ומסייעת לו לשפר את תנאיו, להתמקח על דמי ניהול ופרמיות שונות, ובמקרים מסוימים לעזוב את חברת הביטוח לטובת אחרת. באתר קיימים גם קישורים לאתרי השוואת פוליסות המסייעות לאדם לבצע את ההחלטה הנכונה ביותר עבורו.

 

האם ניתן לבצע בדיקת הר הביטוח עבור תינוקות?

באתר בהר הביטוח מוצג מידע ביטוחי בין היתר גם עבור ביטוח חיים וביטוח בריאות. אולם, האפשרות לצפות בנתונים במסגרת הר הביטוח שמורה לבגירים בלבד.

כלומר, צפייה בנתונים הנוגעים למצב ביטוחי של קטין יכולה להתבצע רק על ידי הוריו או בגיר אחר האחראי עליו, ברוב המוחלט של המקרים מדובר במי שצירף את אותו קטין לפוליסת הביטוח. רשות שוק ההון האחראית על ממשק הנתונים של הר הביטוח, הגדירה בחוק שרק אותו בגיר האחראי על הקטין רשאי לצפות במידע הנוגע לאותו קטין.

מדובר באדם המשלם על הפוליסה של הקטין, או מי שצירף את הקטין לפוליסה, בדרך כלל שני האנשים הללו הם הורי הילד. ניתן לשנות את זהות הבגיר המורשה לצפות בנתוני הפוליסה או להגדיר בגיר אחר בנוסף לו, על ידי מילוי הטפסים הרלוונטיים, אותם ניתן למצוא באתר הר הביטוח.

 

האם הביטוחים לילדים מטעם המדינה מספיקים?

אם נסתכל על הצד המחמיר של המשוואה, התשובה היא כנראה שלילית. כל דבר הקורה לילד עשוי להשפיע על המשפחה כולה, ולכן הסלים הבסיסיים מקופות החולים, ביטוחי החובה לתאונות אישיות מהמסגרות החינוכיות- כל אלו עשויים שלא להספיק בסופו של היום.

אולם אין הדבר אומר שכדאי לרכוש פוליסות מרובות. מומלץ לבטח את הילד בכל מה שלא מסופק לו כבר במסגרת הפוליסה של הוריו, ואם שואפים לוודא שאין כפל ביטוחים, הבגיר שאחראי על הפוליסה של הקטין יכול לבדוק זאת באתר הר הביטוח.

שתף את המאמר עם חברים
מה היה לנו עד עכשיו?

כתבות נוספות בנושא החזרי מס

אתר הר הביטוח

עולם הביטוחים נראה לרבים בציבור הישראלי כבלתי מוכר ומעורפל. כולנו מקבלים בכל כמה זמן שיחות טלפון בהן חברות הביטוח שלנו

קרא עוד »
בחירת ביטוח מתאים

במסגרת התנהלות פיננסית נכונה, בחירה מתאימה של ביטוחים היא פעולה חשובה במיוחד. בכל חודש, אנחנו מוצאים סכום כסף לא מבוטל

קרא עוד »
×

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

{{erroPhone}} {{error}}
אחורה
המשך
אחורה
שליחה