- Taxes-Refund -

איתור וביטול ביטוחים כפולים

לכל אחד יש את המטלות שלו, אותן הוא דוחה חדשות לבקרים. פעם זה לסדר את הגינה, פעם זה סוף סוף לעשות סדר במסמכים שבחדר העבודה. אך אחת המשימות שנראות לנו מאוד מתישות מרחוק, היא סידור הביטוחים הרשומים על שמכם, אחת ולתמיד.

זאת, למשל, משימה שמאוד לא כדאי לדחות, שכן בניגוד לברדק בחצר הבית המבקש סידור, הסדר ברשימת הביטוחים יכול להניב לכם לא מעט כסף, בין אם חיסכון בביטול ביטוחים כפולים ובין אם באמצעות החזר מס על תשלומים שלא הייתם צריכים לשלם.

בדיקת הר הביטוח - אנו מתחייבים להוזיל את תשלומי הביטוח בעד 50%
מלאו את הטופס הבא והתחילו לחסוך בתשלומי הביטוח >>>

רוצים לבדוק אם יש אפשרות להוזלה?
או מלאו את הטופס הבא

 

הביטוחים הכפולים – אינטרס של חברות הביטוח

בימים עברו, חתימה על פוליסת ביטוח הייתה מקבלת משקל והתייחסות רבה, וכללה הגעה פיזית למשרדי חברת הביטוח, שיחה מקיפה עם סוכן הביטוח ורק לבסוף החתימה הפורמלית. בעידן של היום, התמונה אחרת לגמרי, וחברות ביטוח רבות מנצלות את חוסר הזמן של רבים לטובתן, באמצעות הסבר לקוני באמצעות הטלפון, כאשר גם החתימה עצמה יכולה להתבצע מהטלפון, או באמצעות חתימה דיגיטלית.

כך, באמצעות שיחת טלפון ארוכה ומסורבלת הכוללת מעבר שטחי על פרטים יבשים שלא ברורים בהכרח למבוטח, נסגרות פוליסות במחירים אטרקטיביים כביכול, כאשר לעיתים מדובר בפוליסה לא הכרחית או כזו שהמבוטח כבר מבוטח בה בצורה כזו או אחרת. איתור וביטול ביטוחים כפולים הוא ממשק נגיש ופשוט שנועד לשים סוף לבזבוז כספי הלקוחות על הביטוחים השונים, שיכולים להגיע לאלפי שקלים מדי שנה.

 

כפל ביטוחים – מצב שכדאי להימנע ממנו

כאמור לעיל, נגישות המידע והאפשרויות הטכנולוגיות העומדות לרשותנו היום, משחקות בחלק מהמקרים לטובת אותן חברות ביטוח, שדואגות שאותו מבוטח ירכוש פוליסות נוספות שאינן רלוונטיות או כאלה שהוא כבר משלם עליהן.

הן שולטות בנרטיב ומשקפות לו תמונה חלקית ביותר של מצב הביטוחים שלו, מתוך אינטרס ברור. על פי מחקרים שנעשו, לפחות 50% מהציבור הישראלי משלם כפול על הביטוחים שלו ואף אינו מודע לכך. איתור וביטול ביטוחים כפולים יכול לשים סוף לתופעה המיותרת הזו.

 

הר הביטוח – לטובת האזרח הקטן

לכן, הוקם ממשק הר הביטוח מטעם רשות ההון הכפופה למשרד האוצר, בו ניתן לבצע בדיקה פשוטה המציגה את רשימת הביטוחים של כל מבוטח כולל סוג הפוליסה, המחיר ואפילו קישור לאתרי השוואת הפוליסות על מנת להבין את דרכי הייעול העומדות בפניכם.

מדובר בבדיקה המצריכה נתונים בסיסיים כמו מספר תעודת זהות ותאריך הנפקה, ולאחריה יכול כל מבוטח להבין את התמונה הביטוחית שלו ולחשב מתוך כך את דרכי הפעולה האפשריות מבחינתו. איתור וביטול ביטוחים כפולים מקנים לאזרח הפשוט את הידע הדרוש להתמקח עם חברת הביטוח בנוגע לתנאי הפוליסה עליו הוא חתום, ובאופן כללי נועדו לאזן את יחסי הכוחות בשוק הביטוחים.

 

אילו ביטוחים ניתן למצוא בהר הביטוח?

נכון לכתיבת שורות אלו, לא ניתן למצוא את כל סוגי הביטוחים באמצעות בדיקה באתר הר הביטוח. איתור וביטול ביטוחים כפולים באמצעות אתר הר הביטוח נוגע רק לביטוחים הבאים: ביטוח חיים, ביטוח בריאות הכולל פרמיות שונות כמו אובדן כושר עבודה, ביטוח סיעודי, תאונות אישיות, ביטוח מקיף לדירה או לבית העסק וכן ביטוח חובה. באתר הר הביטוח לא ניתן למצוא ביטוחי פנסיה או מנהלים, או ביטוחים שהתבצעו דרך קופת החולים.

 

המשמעות של ביטול כפל ביטוחים

כמה מאכזב ומקומם זה לגלות ששילמתם במשך כל כך הרבה זמן על משהו, לשווא? מתסכלת עוד יותר העובדה שגם אם חלילה הייתם מגיעים לרגע בו הייתם נקלעים למקרה ביטוחי כזה או אחר, אין הדבר אומר שאם שילמתם כפול אז גם תקבלו פיצוי כפול. עולם הביטוחים הוא מורכב, ורבים נכנעים לבירוקרטיה המפותלת של חברות הביטוח, המסתמכות בדיוק על היעדר הידע המקצועי הדרוש של המבוטח בדבר הפוליסות שעליהן הוא משלם.

הישראלים כל כך חוששים מהתמודדות עם ניירת, במיוחד כזו בשפת הביטוחים, עד שהדבר משחק ישירות לידיהן של חברות הביטוח. איתור וביטול ביטוחים כפולים באים לשים לזה סוף. באמצעות הכוח המוענק לאזרח על ידי אותה בדיקה פשוטה ומהירה באתר הר הביטוח, ניתן לשפר את תנאי הביטוחים בחברות הביטוח, להוזיל דמי ניהול ועמלות, לצמצם את הפרמיה וכמובן, להפסיק לשלם כפול על הביטוחים שלכם.

 

כיצד נמנעים מכפל ביטוחים בעתיד?

לאחר שהשלמתם את ההליך בעזרת ממשק הר הביטוח, והצלחתם לבטל את הביטוחים הכפולים המיותרים, חשוב לשמור על המצב כך שהסיטואציה לא תישנה. חברות הביטוח ישובו ויציעו לכם את הפוליסות שלהם, ולכן חשוב לזכור מספר דברים על מנת להימנע מכפל ביטוחים:

  • להימנע מביצוע רכישת פוליסות טלפוניות– הכי קל פשוט לוותר ולהיכנע לשיחה המתישה של נציגי הביטוח שאורכת דקות ארוכות ובסופן אתם בעלים של פוליסה חדשה שאתם לאו דווקא צריכים. במידה ואכן מוצעת לכם פוליסה בה אתם מעוניינים, ודאו כי אין לכם אחת הדומה לה במאפייניה והקשיבו בסבלנות לכל הפרטים.
  • מומלץ להיוועץ באיש מקצוע חף מאינטרסים, אמין ומנוסה, כמו יועץ פיננסי או סוכן ביטוח אובייקטיבי וניטרלי, בטרם תחתמו על הפוליסה. איש מקצוע כזה יכול גם לסייע במיצוי הפוטנציאל של ממשק הר הביטוח ויידע להפיק את התועלת המרבית, בדרך לביטול כפל הביטוחים ומניעתם בעתיד.
  • שמרו על סדר וארגון הביטוחים– לאחר שכבר הצלחתם להשיג רשימה עדכנית של כל הביטוחים הרלוונטיים שלכם, שמרו עליה במקום נגיש על מנת שתוכלו להבין היכן אתם עומדים כאשר תרצו לרכוש פוליסה חדשה או כאשר אחת מוצעת לכם.

 

איתור וביטול ביטוחים כפולים – זה בשבילכם

חשוב לזכור שאיתור וביטול ביטוחים כפולים הם כלים שימושיים ואף הכרחיים ביותר בכל הנוגע בתקשורת בין המבוטח לחברת הביטוח שלו. אל תוותרו על הכסף שמגיע לכם, אל תשלמו סכומים מיותרים שיאמירו לאלפי שקלים בשנה. תבעו את מה שמגיע לכם, בררו אם אתם סובלים מכפל ביטוחים ופעלו לביטולם.

שתף את המאמר עם חברים
מה היה לנו עד עכשיו?

כתבות נוספות בנושא החזרי מס

אתר הר הביטוח

עולם הביטוחים נראה לרבים בציבור הישראלי כבלתי מוכר ומעורפל. כולנו מקבלים בכל כמה זמן שיחות טלפון בהן חברות הביטוח שלנו

קרא עוד »
בחירת ביטוח מתאים

במסגרת התנהלות פיננסית נכונה, בחירה מתאימה של ביטוחים היא פעולה חשובה במיוחד. בכל חודש, אנחנו מוצאים סכום כסף לא מבוטל

קרא עוד »
×

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

{{erroPhone}} {{error}}
אחורה
המשך
אחורה
שליחה