- Taxes-Refund -

איתור ביטוחים פעילים בו זמנית

אחד מסעיפי ההוצאות העיקריים המבלבלים ביותר שיש לכל משק בית הוא זה הקשור לביטוח. רבים מאיתנו משלמים מספר רב של ביטוחים בו זמנית, והולכים לאיבוד בין כל הפרמיות החודשיות והמונחים השונים. איתור ביטוחים פעילים בו זמנית הוא אם כך פעולה חשובה שמאפשר לשלוט בתקציב המשפחתי באופן מדויק יותר ולמנוע הוצאות מיותרות. 

 

בדיקת הר הביטוח - אנו מתחייבים להוזיל את תשלומי הביטוח בעד 50%
מלאו את הטופס הבא והתחילו לחסוך בתשלומי הביטוח >>>

רוצים לבדוק אם יש אפשרות להוזלה?
או מלאו את הטופס הבא

משלמים בלי להרגיש

משק בית ממוצע מתחייב להרבה מאוד סוגי ביטוחים שונים, ולא תמיד מדובר בעניין חיובי בהכרח. אנשים נוטים לשלם ביטוחים כמעט באופן אוטומטי מבלי להבין על מה משלמים, וזאת מכמה סיבות עיקריות:

  • סכומים קטנים ולא מורגשים. כל ביטוח כשלעצמו עולה כמה עשרות שקלים לחודש ועל כן כביכול "נבלע" בתוך התקציב החודשי הגדול. עם זאת אסור לשכוח שמדובר בסכומים מצטברים שמגיעים למספרים שחבל להתעלם מהם.
  • אף אחד לא רוצה להיתקע בלי ביטוח. מוצר הביטוח הוא במהותו מוצר פסימי, כלומר מוצר שרלוונטי רק לתרחישים גרועים שאף אחד לא מייחל לעצמו, ועל כן אלמנט הפחד משחק תפקיד משמעותי. פרטים רבים מעדיפים לשלם באופן אוטומטי רק בשביל הפגת החשש שהם לא מכוסים.
  • שימוש בבירוקרטיה ובמונחים סבוכים. אדם ממוצע נדרש להתמודד עם אינסוף משימות במהלך השגרה השוטפת – עבודה, מטלות בית, גידול ילדים וכו'. המאמץ שנדרש בשביל לצלול אל נבכי הבירוקרטיה והמונחים של חברות הביטוח גורמים לרבים לוותר מראש ולא לנסות להבין בכלל על מה הם משלמים.

 

 כל כך הרבה ביטוחים

אל מכלול הסיבות הזה יש לצרף את סל הביטוחים שרבים מאיתנו משלמים מדי חודש, שהוא בהחלט מגוון ומבוזר למדי. סל ביטוחים סטנדרטי יכלול בין היתר:

  • ביטוח רכב – ביטוח מקיף על נזקים לרכב וביטוח חובה על נזקים לנהג או לנוסעים במקרה של תאונה.
  • ביטוח משכנתא – ביטוח שמכסה נזקים אפשריים לבית במקרה של אסון כלשהו, וכן מצבים בהם משלם המשכנתא לא יכול לעמוד עוד בהתחייבויותיו, בשל פטירה או מצב אחר. בנוסף, רבים משלמים גם ביטוח על תכולת הבית – דהיינו הרכוש שנמצא בתוכו.
  • ביטוח בריאות – ביטוח שנועד לממן הוצאות רפואיות גדולות שעשויות לקרות למי מבני הבית.
  • ביטוח פנסיה – ביטוח שנועד לוודא שהכספים המושקעים בפנסיה שלכם לא ירדו לטמיון בזמן בו יגיע יום הפרישה שלכם.

עם כל כך הרבה ביטוחים פעילים, זה אך טבעי שהאדם הממוצע ילך לאיבוד וישכח על מה הוא משלם בכלל. לכן השימוש בשירות איתור ביטוחים פעילים בו זמנית הוא כה משמעותי.

 

מה ניתן לעשות עם איתור ביטוחים פעילים?

איתור ביטוחים פעילים הוא למעשה דוח מרוכז ופשוט שמתמצת את כל הביטוחים המשולמים ברגע נתון – הפוליסות אליהן התחייב המבוטח, גובה הפרמיות החודשיות ועוד נתונים משמעותיים לגבי קרנות הביטוח השונות. באמצעות איתור ביטוחים פעילים אפשר להשיג שליטה בסעיף חשוב מאוד בהוצאות של משק הבית – סעיף הביטוח. העמקה בדוח מאפשרת לגלות ביטוחים שאינם רלוונטיים, כפל ביטוחים, פרמיות גבוהות מהנדרש וכיוצא בזה.

מעבר לכך, דוח של איתור ביטוחים פעילים הוא ביטוי אפקטיבי מאוד של הסיסמה "ידע הוא כוח". הבנה של נתוני הביטוחים השונים מאפשרת למשק הבית להתמקח על התשלום החודשי הנגבה ממנו, לבצע סקר שוק אפקטיבי ולהשיג ביטוחים זולים ויעילים יותר – מדובר בחיסכון מצטבר שיכול להגיע למאות ואלפי שקלים בשנה

 

איך מבצעים איתור ביטוחים פעילים?

בעבר, איתור ביטוחים פעילים היה כרוח בלא מעט מאמץ מצד המבוטח. היה עליו להתקשר לכל חברת ביטוח בנפרד, ככל הנראה "להתייבש" על הקו בדרך ולהפיק את הנתונים הרלוונטיים בכוחות עצמו. היום מדובר בעניין פשוט בהרבה אותו ניתן לבצע דרך שני אופנים עיקריים:

  • פנייה לגורם מקצועי. עבור תשלום עמלה איש מקצוע יבצע עבורך את הבירוקרטיה של פנייה לחברות הביטוח השונות ויבצע איחוד קופות ואיתור ביטוחים פעילים. מדובר כמובן בדרך נוחה בהיבט הפרקטי אך יקרה מבחינה כלכלית.
  • איתור עצמאי דרך אתר "הר הביטוח". "הר הביטוח", אחד ממיזמי הדגל של משרד האוצר, הוא אתר אינטרנט בו ניתן להשיג בקלות ובאופן מאובטח דוח מרוכז של כלל הביטוחים המשולמים.

כפי שניתן להסיק, גלישה באתר "הר הביטוח" היא ככל הנראה הדרך היעילה ביותר לרוב הגדול של האנשים על מנת להשיג תמונת מצב ברורה של תשלומי הביטוח שלהם. מדובר בשירות חינמי ופשוט לתפעול שכל אזרח עם גישה לאינטרנט יכול לבצע בכוחות עצמו.

בנוסף, חשוב לציין כי היעילות אינה באה על חשבון הפרטיות ובשביל לקבל דוח איתור ביטוחים פעילים בו זמנית נדרשים מספר סעיפי הזדהות שמונעים התחזות. למען הגנת הפרט, שירות זה הוא מוגבל וניתן להפיק דוח איתור עד עשר פעמים. לכן כדאי לשמור את הדוח כקובץ פרטי במחשב האישי שלכם ולפעול בהתאם למה שמופיע בו.

 

מאתרים ביטוחים, מגלים אחריות

לסיום, חשוב להבין כי אחריות פיננסית היא אחריות אישית שמוטלת על כתפי כל אחת ואחד מאיתנו. הדרך להתנהלות כלכלית נכונה עוברת גם בבקרה קפדנית על התקציב החודשי ושליטה במה שנכנס ויוצא ממנו.

על אף שרובנו שונאים בירוקרטיה ומעדיפים לתת לה לעבוד ללא התערבות שלנו, מדבר בעניין נדרש במציאות של החיים המודרניים. גילוי של כפל ביטוחים או של פרמיה גבוהה מהתשלום הסטנדרטי הוא צעד מתבקש בדרך לחיסכון משמעותי ובגרות פיננסית.

 

עבודה לכל דבר

בהתאם לכך, חשוב להתייחס אל המשימה של איתור ביטוחים פעילים בו זמנית כעבודה לכל דבר, ולכן להקדיש לה שעות עבודה מספקות בלוז העמוס. חשוב למצוא חלון זמן בו אתם פנויים ממטלות אחרות, על מנת להבין בדיוק על מה וכמה אתם משלמים ביטוח ואיך אפשר להגיע לתשלום רזה ככל האפשר, ללא עודפים מיותרים ומבוזבזים.

שתף את המאמר עם חברים
מה היה לנו עד עכשיו?

כתבות נוספות בנושא החזרי מס

אתר הר הביטוח

עולם הביטוחים נראה לרבים בציבור הישראלי כבלתי מוכר ומעורפל. כולנו מקבלים בכל כמה זמן שיחות טלפון בהן חברות הביטוח שלנו

קרא עוד »
בחירת ביטוח מתאים

במסגרת התנהלות פיננסית נכונה, בחירה מתאימה של ביטוחים היא פעולה חשובה במיוחד. בכל חודש, אנחנו מוצאים סכום כסף לא מבוטל

קרא עוד »
×

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

{{erroPhone}} {{error}}
אחורה
המשך
אחורה
שליחה