- Taxes-Refund -

איך מחשבים מע"מ?

כולנו שומעים ורואים מסביבנו את המושג מע"מ. על כל רכישה שאנו עושים אנו משלמים מע"מ, לעיתים אנו מקבלים מחירים אך מודיעים לנו שהמחיר ללא מע"מ, כולנו יודעים שבאילת הכל זול יותר בגלל שאין בה מע"מ, אבל האם אי פעם ניסיתם להבין מה זה המע"מ הזה שכולנו מוקפים בו?

 

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

בדקו זכאות ב- 30 שניות ⭣

אז מה זה בכלל מע"מ?

האותיות מע"מ הן ראשי תיבות של 'מס ערך נוסף'. מדובר על מס שקיים במדינות רבות ברחבי העולם, כאשר הראשונה שהטילה את המס הזה היתה צרפת ובעקבותיה הלכו עוד מדינות רבות, ביניהן גם מדינת ישראל כמובן. המע"מ הוא מס על צריכה, המדינה בעצם מטילה מס בשיעור מסוים על כל צריכה של מוצר או שירות שהאזרח רוכש. מסיבה זו אתם צריכים לשלם מע"מ גם על משולש פיצה או על בקבוק קולה, גם על קנייה של פלאפון חדש, וגם על תשלום לטכנאי מזגנים או מתקין כבלים.

 

זכוכית מגדלת

מהו שיעור המע"מ וכיצד מחשבים אותו?

מס המע"מ, בשונה ממסים אחרים, הוא מס אחיד, לא משנה כמה אדם מרוויח או כמה כסף יש לו, הוא ישלם על הצריכה שלו בדיוק אותו מס כמו כל שאר אזרחי מדינת ישראל. אחוז המע"מ בישראל נמצא כיום על 17%, זאת אומרת שכל רכישה שלכם ממוסה בשיעור של 17% לטובת המדינה. לדוגמא, אם הזמנתם אוכל בשווי של 100 שקלים, תשלמו עליו בפועל 117 שקלים, כאשר 17 השקלים הולכים למדינה. כדי לחשב בכוחות עצמכם את המע"מ יש לבדוק מהו המחיר הראשוני של המוצר ולהכפיל את המחיר הראשוני ב- 1.17. כיום, בשנת 2022, אין שום סיבה לערוך חישוב כזה בראש, בטח כאשר מדובר על מחירים מורכבים. תוכלו פשוט להיכנס לאתר מחשבון מעמ CITY, להכניס את הסכום, ולקבל את סכום המע"מ שמשולם עליו.

 

איך נקבע שיעור המע"מ?

חשוב לדעת שלעתים המדינה יכולה לשחק עם שיעור המע"מ. בזמן של מצב כלכלי קשה וגירעון כבד בתקציב המדינה, הממשלה יכולה להעלות את אחוז המע"מ כדי להרוויח עוד כסף ולנסות לצאת מהמשבר כלכלי. מצד שני המדינה יכולה לשקול גם הורדה של שיעור המע"מ כדי לגרום לאזרחיה לצאת ולרכוש עוד דברים במחירים זולים יותר ובכך להניע את הכלכלה ולנסות לצאת מהמשבר הכלכלי.

 

מוצרים עם פטור ממע"מ

למרות שמע"מ מוטל כמעט על כל המוצרים או השירותים חשוב לדעת שישנם מוצרים עליהם לא מוטל מע"מ, לדוגמא: ישנם מוצרי מזון המוגדרים כמוצרי צריכה בסיסיים שלא מוטל עליהם מע"מ. בנוסף, המדינה יכול להחליט על פטור ממע"מ למוצרים מסוימים שהיא רוצה לעודד את הייצור והצריכה שלהם. בנוסף, ניתן לתת פטור גורף ממע"מ לאזורים מסוימים על מנת להקל עליהם ולעודד את התיירות בהם כמו באילת למשל.

 

לסיכום

עכשיו כשאתם יודעים מהו מע"מ, אתם גם יודעים איפה תוכלו לחשב אותו בקלות.

כלי חישוב

 

שתף את המאמר עם חברים
מה היה לנו עד עכשיו?

כתבות נוספות בנושא החזרי מס

×

עצור🖐️ קבל החזר מס מהמדינה!

המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ שנגבו במיסים עודפים!

חברת WinTax בעלת רישיון, מציעה בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אונליין [ללא עלות] 

ל-8 מכל 10 אזרחים מגיע החזר מס בגובה 8,000 ש"ח בממוצע ישירות אל חשבון הבנק!

בדקו זכאות ב-30 שניות ⭣

{{erroPhone}} {{error}}
אחורה
המשך
אחורה
שליחה